יום ראשון, 24 באוקטובר 2010

בוודאי שמתם לב ש...


השבוע שודר הפרק האחרון לעונה של הסדרה Mad Men וכמו בכל פרק סיום עונה של הסדרה הזאת, אני מוצא את עצמי כבר מתגעגע אליה. הסדרה הזאת משרה על הצופה נוחיות כזאת, שכאשר אתה צופה בה אתה מרגיש בבית. מעט מאד סדרות עושות זאת, במיוחד לאור העובדה שהיא לא מסוג הסדרות שמדגישות את האלמנט הסנסציוני ולכן קל לצופים להגיע להרגשה של "כבר היינו בסרט הזה", אבל האיכות של התסריט מונעת את ההרגשה הזאת. רק עוד 9 חודשים עד שהסדרה תחזור, תתחילו לספור אותם לאחור.
השבוע גם הסתיימה העונה של הסדרה Rubicon. כל מי שצפה בסדרה מתחילתה בוודאי ידע שהבעיה הגדולה ביותר שלה יהיו נתוני הרייטינג שלה. הרעיון יפה, התסריט באיכות גבוהה והשחקנים נהדרים, אבל העיתוי של שידור הסדרה היה שגוי, היא לא סדרת קיץ וזה היה ברור מההתחלה, היא הייתה יותר מדי כבדה עבור שידור בימי הקיץ החמים ולכן מההתחלה לא צברה לעצמה קהל יעד, אולי לא למנהלי הרשת, ולכן היום היא נמצאת במצב גרוע לגבי עונה נוספת. על פי הנתונים שלה לא מגיע לה עונה נוספת, אולי מנהלי הרשת יחליטו לתת לה צ'אנס נוסף, אבל אל תצפו לזה יותר מדי.
ביום חמישי תעלה העונה החמישית וכנראה האחרונה של הסדרה Friday Night Light. גם כאן מדובר בסדרת איכות עם תסריט מעולה ושחקנים טובים מאד. אבל לפני שהסדרה עולה לאוויר, קיימת תחושה שאולי הסדרה הגיעה למיצוי והיה נכון לסיים אותה כבר בעונה שעברה. אני מאד מקווה שאתבדה, משום שאהבתי מאד את הסדרה, במיוחד את שלש העונות הראשונות, כל מה שנותר הוא לחכות ולראות בעצמנו.
בשבוע שעבר שידרה NBC פרק בשידור חי של הסדרה 30 רוק ובשל כך כל הלוח של הרשת נהנה מעליות בנתוני הרייטינג. השבוע חזרה הרשת לשדר פרקים רגילים של הסדרות שלה וכפי שכבר שיערתי לפני שבוע הסדרות חזרו לגודלן האמיתי. הסדרה שאיבדה אוויר יותר מכולן היא Outsourced, אשר למרות שקיבלה השבוע הודעה על כך שתשדר עונה בת 22 פרקים, הרי שמגמת הירידה שלה מעת שידור הפרק הראשון, מגמה שנבלמה בשבוע שעבר בשל הפרק המיוחד של 30 רוק, המגמה הזאת נמשכה גם השבוע. בקצב הזה, למרות שמדובר בסדרה איכותית, בתום העונה היא תבוטל.
כל הרשתות קיבלו למעשה החלטה על עתיד הסדרות שלהן, כולן מלבד רשת ABC שמשהה את הודעתה על כך ששתי סדרות שלה לא יקבלו פרקים נוספים. מדובר ב The Whole Truth ובסדרה Detroit 1-8-7, אשר הנתונים שלהן היו גורמים לכך שיעופו כבר עתה מלוח המשדרים, לולא הרשת כבר ביטלה את הסדרה My Generation, ולבטל 3 סדרות במהלך החודש הראשון של העונה, היה גורם לרשת להיראות רע מאד. דרך אגב, ככל הנראה זו הסיבה שגם רשת FOX לא מודיעה עדיין שהסדרה Running Wilde מבוטלת, משום שהנתונים שלה כעת גרועים יותר מאלו של Lone Star בזמן שבוטלה.
אנחנו נמצאים לאחר 3 פרקים בחצי השני של העונה של הסדרה "קפריקה" ואני מתחיל להבין את נתוני הרייטינג הגרועים של הסדרה. למרות שרציתי שהסדרה תצליח, משום שסדרת האם שלה, "באטרסטאר גלקטיקה", הייתה סדרה טובה, הרי שהתסריט די מאוס, נמרח וקיימת תחושה שבמשך כמעט כל ה 42 דקות של הפרק מייחלים רק לדבר אחד – שהפרק ייגמר. למען האמת, נכון לעכשיו אין סיבה טובה אחת לראות אותה. ולמרות זאת, בערוץ המדע בידוני החליטו על העלאת סדרת בת נוספת שלה. אולי הפעם, כאשר קיימת אפשרות לראות יותר קרבות, הסדרה הזאת תהיה טובה יותר. נחכה לפיילוט ונהיה חכמים יותר. בעצם, נחכה לפרקים הראשונים של הסדרה, במידה ותאושר, משום שגם הפיילוט של קפריקה היה טוב, הבעיה היא שכל מה שבא אחריו היה גרוע.

Share on Facebook

אין תגובות: