יום שני, 27 בספטמבר 2010

שלב סיכום עונה: Heroes – עונה רביעית: סדרה שהסתיימה שלוש עונות מאוחר מדי.


כשראיתי את העונה הראשונה של הסדרה כל כך התלהבתי. הילד שבי שאהב את סרטי סופרמן ובאטמן, כן היה בי משהו מעט חנוני (אבל בקטנה), היא נראתה כסדרה שיכולה להימשך שנים על גבי שנים. מי חשב שסדרה עם פוטנציאל כה גדול תגמר עוד לפני שהיא התחילה.
כפי שציינתי בכתבות קודמות, העונה הראשונה שלה הייתה מופתית. העונות השנייה והשלישית היו בזבוז זמן כל כך גדול שהסדרה איבדה כמעט חצי מקהל הצופים שלה לקראת סוף העונה השלישית. ואז הגיעה העונה הרביעית.
נראה היה שהם למדו את הלקח כשהחזירו את בריאן פולר, אשר היה אחראי לעונה הראשונה, בתור תסריטאי ראשי אבל בשל חילוקי דעות על מהות השינוי שהסדרה אמורה לעבור ועל היקפה (פולר רצה לשנות קונספט, לשכתב תסריטים ולעלות לאוויר רק החל מינואר) עם טים קרינג, מפיק ויוצר הסדרה, הוא עזב עוד לפני תחילת העונה והדבר הורגש.
הרעיון הכללי, שפולר היה מאחוריו, אודות קרנבל של אנשים עם יכולות שמאחוריו מסתתר רשע אשר מפתה אנשים עם יכולות להצטרף אליו בכדי להאדיר את כוחו, היה נכון וגם ליהוקו של רוברט קניפר מהסדרה Prison Break הייתה מעשה נבון, אבל כל השאר היה פשוט כישלון טוטאלי.
הסדרה לא זרמה מבחינה רעיונית והמשיכה עם השינויים המטורפים שלה: סיילאר הופך בסופו של דבר לגיבור ? קלייר הופכת (או שכן או שלא) פתאום ללסבית ? המקור להתנהגותו של נוח בנט הוא שאיש עם כוחות רצח את אשתו הראשונה שהייתה בהריון ? הירו מקבל גידול בראש ואמו נגלת אליו בחלום ומצילה אותו ? מאט פארקר נכנס למאבק מוחות עם סיילאר ? טרייסי מתקרבת לנוח בנט ואז משנה את דעתה לגביו, אך בסופו של דבר מצילה את חייו ?
כל אלו הן דוגמאות לשטויות שליוו את העונה. הסיבה שהעונה הראשונה הייתה כל כך טובה הייתה שהיה קו ברור לאורך כל הפרקים, מהראשון ועד האחרון. היה ברור מי הם הרעים ומי הם הטובים ומה צריך לקרות. ברגע שהגבולות החלו להיטשטש, במיוחד בסדרה מהסוג הזה, הכל השתבש ובעונה הרביעית הטישטוש הזה בא לידי ביטוי במיוחד, אפילו במקרה של פיטר פטרלי, אשר אמור להיות הגיבור המרכזי. גם הוא עבר תקופה של עצבים עקב הרצחו של אחיו, ואחרי שהוא וסיילאר חלקו תודעה הוא מגיע איתו להשלמה.
אני חושב שראשי NBC צריכים להפסיק לעבוד עם טים קרינג. מה שהוא עשה להם עם הסדרה הזאת צריך להילמד בבתי ספר לטלוויזיה בתור "איך להרוס תוכנית טלוויזיה". הבן אדם לקח סדרת טלוויזיה עם למעלה מ 12 מיליון צופים ודרדר אותה למצב שלקראת הפרקים האחרונים שלה היא כמעט ירדה לפחות מ 3 מיליון צופים, וזאת פחות מ 3 שנים !!! אם היה מדובר בחברה רגילה, אדם שהיה גורם לנזק כזה היה עף לכל הרוחות, במיוחד לאור העובדה שלאחר שפולר עזב בתום העונה הראשונה הוא היה אחראי על הצד של פיתוח הרעיונות והתסריטים.
לסיום, האם לצפות בעונה הרביעית של הסדרה ?
אם אין לכם מה לעשות אז אפשר לעשות זאת, אם יש לכם סדרות אחרות לצפות בהן, ועם עליית הלוח החדש של הרשתות האמריקאיות הגדולות סביר להניח שיש לכם, אתם בהחלט יכולים לוותר. משום שפרט לרגעים ספורים, ותאמינו לי שהם לא רבים, מדובר בבזבוז זמן גדול.
תודה לאל שהסדרה נפחה את נשמתה, לא הייתי עומד בעונה גרועה נוספת.

Share on Facebook

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מסכימה לגמרי, אבל יש תחושת החמצה. בנוסף, לדעתי מיילו ונטמיליה הוא שחקן נהדר שבלט למרות ששיחק בסדרה עם אנסמבל גדול, ומצער שהוא ירד מהמסך יחד עם גיבורים. מאוד מקווה שיצליח במסך הגדול, השמועות מספרות שהוא מתמקד עכשיו בפרויקט מסקרן בקולנוע, ושהוא התחבר לסלבס הסיינטולוגים, מה שהופך אותו לאניגמטי למדי.

אביב אמר/ה...

כל מילה ומילה במאמר הזה נכונה מהיסוד! אני לא זוכר לפחות לא בטווח הקרוב ביזיון כזה שנעשה בסדרת טלוויזיה.. אין מה להוסיף מאוכזב עד עמקי נשמתי את כל מה שיש להגיד הבהרת בצורה חד משמעית והכי נכונה!