יום ראשון, 26 בספטמבר 2010

פינת מענה לקוראים:והפעם Boardwalk Empire, House, Rubicon, Chuck, Greek, , הרשתות האמריקאיות הקטנות והסדרות החדשות של העונה החדשה.

אחד מהקוראים שאל לגבי סדרת המאפיה החדשה, Boardwalk Empire:

יצא לך לראות את הפיילוט ל-Boardwalk Empire? אם כן, מה דעתך על הסדרה על פי צפייה בפיילוט בלבד? האם נמצאה יורשת ראויה לסופרנוס סוף סוף ?




תגובה:
בשבוע הבא אפרסם ניתוח קצת יותר ארוך לגבי שני הפרקים הראשונים של הסדרה, אבל במבט ראשון מדובר יותר בבלון נפוח מאשר בסדרה איכותית. אגב, לגבי הסופרנוס, לפי דעתי מדובר בסדרה שמוערכת יתר על המידה. היא הייתה משב רוח מרענן בתחילתה אבל אחרי פחות מעונה די התאכזבתי ממנה.

קורא נוסף שאל לגבי הסדרות החדשות של הלוח האמריקאי החדש לעונת החורף 2011-2010:
D1D1 אתה תעלה סיכומי פרקים ראשונים לאלה שמשודרים עכשיו? כמו האוס?
מבחינת רייטינג.....


תגובה:
לגבי הרייטינג, כפי ששמתם לב אני מפרסם מדי יום את נתוני הרייטינג עם ניתוח קל של הנתונים. לגבי סיכומי הסדרות, החלטתי לחכות ולצפות בשני פרקים לפחות לפני שאני פוסק את פסק הדין לגביהן, וזאת מלבד הסדרות החדשות שנכשלו עד עכשיו ואשר מחר אפרסם עליהן כתבה.

קורא אחר שאל לגבי היידן פנטייר שתשחק בסרט הטלוויזיה "סיפורה של אמנדה נוקס":
זאת בתמונה...שיחקה באני אוהב אותך בת קופר לא?


תגובה:
במילה אחת:
כן.

שאלה נוספת נשאלה לגבי "האוס":
D1D1, לדעתך האוס תקבל חידוש לעונה 9 אם תמשיך במגמה הזאת של פרקים פחות איכותיים?


תגובה:
גם בלוח ההערכות שלי לפני תחילת העונה וגם לאחר נתוני הפרק הראשון של העונה (שעוד לא יצא לי לחזות בו עדיין) הערכתי ש"האוס" לא נמצאת בבעיית חידוש לגבי עונה נוספת. הבעיה היא, שכבר לפני תום העונה שעברה התרעתי שמספר הפרקים האיכותיים בעונה של הסדרה מתמעט אבל העירו לי שאני מגזים. אין ספק שכשמגיע פרק איכותי מדובר ביצירת אומנות, אבל כמות הפרקים הללו במהלך העונה מתמעטת ככל שהעונות מתקדמות.
דרך אגב, העונה שמשודרת כרגע היא העונה השביעית, כך שהעונה הבאה תהיה השמינית ולא התשעית.

השאלה הבאה היא לגבי הרשתות האמריקאיות:
עוד שאלה, חחח
מה הרשת האמריקאית הכי קטנה (שמפיקה סדרות) שאתה מכיר?
מעניין אותי אם רואים הבדלים בתקציב....
הרי זה הולך ככה בארה"ב:

רשתות לאומיות כמו FOX,
רשתות כבלים מצליחות בטירוף כמו הCW,
רשתות כבלים מצליחות ומוכרות כמו USA,
רשתות לא כל כך מוכרות ו\או מצליחות כמו Showtime וE&A,
ורשתות "נישה", כמו Spike וSyFy...

זה ככה בערך, לא?
בכל מקרה, אני שואל על רשתות שנמצאות עוד מתחת ל"נישה", ומפיקות סדרות.... מכיר? כמה נתוני צפייה יש להם בערך?
תגובה:
עד כמה שאני יודע יש את רשת הכבלים Starz אשר הביאה לנו את ספארטאקוס ואת The pillars of the earth והיא משיגה פחות מחצי מיליון צופים בממוצע לפרק של סדרה. גם רשת TBS אשר משדרת את My Boys לא עוברת בהרבה את הנתונים הללו.

שאלות נוספות נשאלו לגבי חלק מהסדרות החדשות:
שכחת (כשציינת את הרייטינג של יום שני) את רוקדים עם כוכבים שכיכבה ברייטינג. איזה עם זבל האמריקאים האלה...אבל מעודד שהאיוונט מושך צופים, אולי ימשוך גם לצ'אק איזה מליון או שניים.
אגב, מה דעתך על האיוונט? לדעתי זה נחמד מאוד וגם הבטיחו תשובות בכל פרק אז יש סיכוי שהרייטינג יעלה אם הצופים ירגישו ששווה לעקוב...
ומה דעתך על הרימייק של הוואי 5-0? לדעתי מיותר, אקשן נאיבי בנוסח האייטיז וצוות לעניין- ההשוואה לצ'אק מתבקשת, הרי גם צ'אק זה אקשן-ריגול בסגנון מיושן אכל זו סדרה שמודעת לעצמה ועם קריצת עין, ולא כמו הוואי שתופסת את עצמה משום מה ברצינות.


תגובה:
כדאי שאנשים יבינו ש The Event לא תהיה 24 החדשה, זה לא עומד לקרות. במבט ראשון (ולא מדובר בסיקור) מדובר בעוד סדרה נחמדה אבל לא ממש פנינה אמיתית. לגבי "רוקדים עם כוכבים", מלבד פעמים יוצאי דופן אין טעם לציין אותה מבחינת הרייטינג כי הוא די צפוי, מדובר במפלצת רייטינג.
לגבי הוואי 0-5, מדובר בחידוש לסדרת הטלוויזיה משנות השבעים ותחילת השמונים, ואלו היו סוג הסדרות ששודרו אז. הם לא לקחו את הסדרה לכיוונים שונים ורצו לשמר את אותה מתכונת מנצחת. על פי הפרק הראשון זה עבד להם, בואו נחכה לנתוני הפרקים הבאים בכדי לחרוץ דין בצורה נחרצת יותר.
אגב, צ'אק היא סדרה שונה לחלוטין.


ההבחנה הבאה בוצעה על רוביקון:
רוביקון זו סדרה כל כך מעולה!! זה ממש פריקין מעצבן שלא יחדשו אותה לעוד עונה, ורק מקווה שישדרו את כל הפרקים שתוכננו, אחרת אשאר במתח עד יומי האחרון
אגב, מאוד מומלצת, מאוד מאתגרת ומעוררת מחשבה, זה כמו משחק מחשב תאמינו לי...


תגובה:
כבר התייחסתי לסדרה מספר פעמים וטענתי שמדובר בסדרה טובה אבל מאד כבדה ולפי דעתי היא הייתה צריכה לעלות בחודשי החורף ולא בקיץ, משום שהיא כבדה מדי לשידור בימי הקיץ החמים. לגבי החשש שלא ישדרו את הפרקים הנותרים, אל חשש, רשת AMC הודיעה שתשדר את הפרקים הנותרים, כך שניתן להתנחם לפחות בזה. לגבי חידוש לעונה נוספת, הסיכויים לא גבוהים אבל עדיין קיימים.

גם צ'אק הייתה בין הסדרות שהביעו עליהן דעה:
ראיתי צאק היום (את הפרק הראשון של העונה הרביעית) והיה פשוט לא מעניין ואני אוהבת את הסדרה. אז אם תהיה ירידה זה לא בגלל הרשת זה בגלל הכתיבה.



תגובה:
הודעתי שבעוד זמן לא רב אפרסם כתבה על 3 העונות הראשונות של הסדרה, אולם בהערה לגבי הפרק הראשון של העונה הרביעית אפשר לומר זאת כך: גם הפרק הראשון של העונה השלישית לא היה כל כך טוב, אולם בהמשך היו מספר פרקים טובים יותר. אולי זה יקרה גם לעונה הרביעית. וזאת מבלי להתייחס לאיכות הפרק.

מאיה שאלה לגבי גריק:
התחלתי לראות את העונה ה2 (הפסקתי לראות אותה מלפני איזה שנה)של גרייק GREEK ורציתי לדעת מה דעתך על התוכנית ?
ואם התוכנית עדיין משודרת וכמה עונות יש לה.



תגובה:
ראשית, התפרצת לדלת פתוחה. כבר ציינתי שמבינת סדרות נעורים זו בין הסדרות שאני מעריך. אהבתי אותה מהפרק הראשון שלה ואני אוהב אותה גם היום, לאחר שלש עונות. מדובר בסדרה איכותית מאד, אבל לצערי החלה לסבול מבעיית רייטינג. נכון לעכשיו שודרו שלוש עונות מלאות של הסדרה. לעונה הרביעית של הסדרה הוזמנו 10 פרקים שיעלו לשידור בחודש ינואר 2011, אשר ככל הנראה יהוו את עשרת הפרקים האחרונים שלה. אני מאד מקווה שאתבדה.

מישהו גם הביע את דעתו על הסדרות החדשות של העונה החדשה:
לעוד מישהו נדמה שכל התוכניות החדשות שיצאו הן על עורכי דין ושוטרים?

תגובה:
זה עניין של טרנד וזו הייתה המגמה השנה. אכן, יש אינפלציה של סדרות עורכי דין ושוטרים ובמידה ו The Event תצליח בשנה הבאה צפו לאינפלציה של סדרות מהסוג הזה.

ולבסוף, שאלה על הדרמה המשפטית החדשה של NBC:
מה אתה חושב על Outlaw ?



תגובה:
אתייחס אליה מחר בהרחבה במסגרת הכישלונות של לוח המשדרים החדש.

לסיום, 2 הבהרות ושאלה:
1. אני שב ומדגיש שאני מתכוון לפרסם מחר ביקורת שלי על הכישלונות של לוח השידורים האמריקני החדש. כמו כן, אם אספיק, אני אפרסם שלב סיכום עונה לעונה השנייה של חצויה ולעונה הרביעית של Heroes.
2. מלבד הביקורת על הכישלונות של השבוע הראשון לא אבקר עדיין את הסדרות וזאת מתוך רצון לתת להן הזדמנות לפרק אחד נוסף או שתיים בכדי להתרשם.
3. לאחר מספר שבועות בהם צוינו שמות האנשים המגיבים, מרבית מהתגובות צוינו כ"אנונימי". יש סיבה שאנשים לא מעוניינים לפרסם את השם שלהם ?

Share on Facebook

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

ד1ד1 תודה שענית לי על השאלה על האוס, אבל אני בכוונה רשמתי עונה 9 ולא 8 כי הרי ברור שהיא תקבל עונה 8...
אז אני אשאל שוב- לדעתך היא תקבל עונה 9?
תודה