יום שני, 6 במאי 2019

פינת המענה לקוראים, והשבוע: רשתות הכבלים האמריקאיות, המלצות לעונת הקיץ 2019



שאלה ראשונה: 

תגיד מה קורה לחלק מהרשתות כבלים בשנים האחרונות בנוגע לסדרות מתוסרטות?! ואני לא מתכוון לעונת החורף אלא באופן כללי גם בקיץ- נראה לי שחלק מהרשתות פשוט ויתרו על סדרות מתוסרטות: איפה TNT נעלמה אחרי ביטול סדרת הבת של המפענחת? וMTV (אחרי ביטול השאנארה) ו? VH1 (הסדרה האחרונה שאני זוכר שיצאו משם הייתה זו של וואנסה ויליאמס שבוטלה אחרי עונה) ולייפטיים (אחרי שהעיפו את אנריל בעונה לפני האחרונה ושידרו את הסדרה של פן באג'לי במקביל לנטפליקס ובראבו אאלט) ובראבו אחרי ביטול המתחזים או איך שקראו לסדרה של ענבל לביא? וגם USA לא ממש מוציאה חדשות (סדרת הבת של חליפות מתישהו ודי זהו) וערוץ E אחרי הביטול של הרויאלז וההסכם גם לא משקיעה.. תקן אותי אם אני טועה...

תגובה:

מדובר במגמה כללית, שבה מרבית מהחומרים המקוריים עוברים לשירותי הסטרימינג ואילו רשתות הכבלים מעדיפות תוכניות ללא תסריט. אפשר לראות זאת בעיקר ברשתות USA,.TNT, אשר היו מפציצות מדי עונת קיץ בחמש או שש סדרות לכל הפחות, ועוד... ואילו כעת שולחות סדרות בודדות. גם מרבית היוצרים האיכותיים מעדיפים כיום יותר את רשתות הסטרימינג שמעריפות עליהם סכומים גדולים ולא מתערבות להן בתכנים. 

לגבי הרשתות שהזכרת, רשת Lifetime כבר עזבה מזמן את העגלה של סדרות בעלות תסריט לטובת תוכניות ללא תסריט, משום שמדובר בתוכניות כמעט ללא עלויות אבל ההכנסות יותר מעדיפות מהסדרות בעלות תסריט שעולות כסף רב. וגם אם פה ושם תאושר סדרה כזאת או אחרת היא תהיה היוצא מהכלל שלא מעיד על הכלל. דרך אגב, רשת ה CW מצאה לכך פתרון ובעונות הקיץ הם החלו להעלות סדרות שהם לא מפיקים ורק רוכשים זכויות בעלות קטנה מאד. 

לגבי Bravo, הסדרה של ענבל לביא "מתחזים" ואח"כ "קרטר" היו ניסיונות שלא ממש צלחו. ההוכחה לכך תגיע לאחר שגם "קרטר" תבוטל בתום העונה השנייה (פלא שהיא בכלל קיבלה עונה נוספת לאחר עונה ראשונה מחרידה)


דרך אגב, דווקא TNT ניסתה להעלות שתי סדרות בהפקה יחסית גדולה: 
The Alienist שהייתה לא רעה בכלל וזכתה לעונה שנייה
I Am The Night, אשר הייתה פחות טובה

לגבי רשת USA, כמה חבל שהרשת לא מצליחה להתרומם לאחר דור הזהב שלה בעשור הקודם, משום שכמעט כל פרויקט שהיא מעלה קורס וזה נובע בעיקר מהעובדה שהיא סוטה מהדרך שעזרה לה להצליח לפני כחמש שנים...


שאלה שנייה: 

ובהמשך להמלצות- יכול להמליץ על סדרה לקיץ? בעדיפות לסדרה קלילה ולא ארוכה




תגובה:

יש מספר סדרות שאמורות להיות בעלות גוון כזה: 

Blood & Treasure, אשר תעלה ב 21 במאי 2019. 
Reef Break, אשר תעלה ב 20 ביוניי 2019. 
Veronica Mars, אשר תעלה בעונה חדשה ב 26 ביולי 2019. 
Pennyworth, אשר תעלה ב 28 ביולי 2019. 

בנוסף לכך, אם מעניין אתכם, אני גם צופה בסדרות הבאות בעונת הקיץ: 

The 100
The Spanish Princess

שתיהן כבר החלו. 

וכן בסדרות הבאות: 

Elementary, אשר עונה בעונה שביעית ואחרונה ב 23 במאי 2019. 
Krypton, אשר עולה בעונה שנייה ב 12 ביוני 2019. 

ואת הסדרה הבאות אני אנסה, אבל לא מצפה ליותר מדי: 

L.A.’s Finest, אשר עולה ב 13 במאי 2019. 
The InBetween, אשר עולה ב 29 במאי 2019. 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה על הפינה =)

אנונימי אמר/ה...

תודה על התשובה המפורטת [על הפינה ]:)