יום שלישי, 12 ביוני 2018

ביקורת: Carter, עונה ראשונה, פרקים 4-1: לא מספיק טובה



ב Bravo ראו שהם רשמו הצלחה בעונה הראשונה של הדרמה Imposters והחליטו שהם מעוניינים להמשיך ולהפיק סדרות בעלות תסריט (לא משנה העובדה שכאשר העונה השנייה של Imposters עלתה היא כבר הידרדרה מבחינת נתוני רייטינג ובוטלה, בכל מקרה ההחלטה התקבלה לפני כן). התוצאה: הדרמה Carter, אשר עלתה לאוויר לפני מספר שבועות.

במרכזה של הדרמה נמצא את הדמות של הארלי קרטר (ג'רי אוקונול), שחקן מצליח, אשר עובר התמוטטות עצבים וחוזר לעיירת הולדתו, שם הוא חובר לחברי ילדותו, הבלשית סאם שואו (סידני טאמילה פוטר) ודייב (כריסטיאן בראון) והשלשה פותרים פשעים עבור המשטרה. יש רעיון קטן, אשר מהווה מעין סיפור מסגרת והוא היעלמותה של אמו של הארלי כשהיה קטן, אבל כמעט ולא עוסקים בו, לפחות בארבעת פרקי הפתיחה.

בפועל, עבור חודשי הקיץ החמים, מדובר ברעיון הכי נכון שיש, גם אם הכי נדוש. אין יותר מדי על מה לחשוב, אין התעסקות גדולה מדי, כאשר הפרק מסתיים גם שוכחים שהוא שודר.

אז זהו שלא. בין השנים 2013 ו 2013 שודרה ברשת A&E הדרמה The Glades והראתה שגם אם מעלים דרמה דומה בחושי הקיץ, לפחות אפשר לעשות זאת בצור טובה יותר.

התסריט של Carter כל כך דלוח וטפל, וזאת למרות שניכר שמנסים ליצור רושם של דרמה בלשית מתחכמת. זה לא קורה בפועל. מה שבפועל ניבט עבור הצופה זה תסריט די ידוע מראש ובעיקר ברמה נמוכה מאד, אשר גורמת לצופה להרגיש שמתנשים עליו רק בכדי שיצפה בסדרה. כאילו אמרו לו, יותר מזה אין כרגע בתקופה הזאת, אז תצפה בדרמה.

יתרה מכך, ניכר גם בתסריט שמנסים לשלב הומור בדרמה. ברמה התיאורטית זה נכון ואף רצוי שיקרה. בפועל, לא הייתה שורה אחת מצחיקה עד כה.

ולבסוף, בדרך כלל, בסדרות מהסוג הנ"ל יוצרים מעין מתח מיני בין שתי הדמויות הראשיות. במקרה של The Glades זה הצליח לגרום לכך שהסדרה "תסחוב" בצורה יפה את הצופים למשך 4 עונות, בדרמה Carter זה לא קיים בכלל.

בגזרת הליהוק. ג'רי אוקונול מנסה, אבל לא מצליח להחזיק את הסדרה על הגב ולא עוזרת לו לו העובדה ששאר השחקנים חסרי כריזמה לחלוטין.

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. גם עבור עונת הקיץ מדובר במוצר בלתי ראוי. דלגו עליו. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

להפתעתי השתפרה מפרק לפרק- ו4 כבר היה מוצלח ומצחיק למדי; טעם אישי כמובן... ובעולם שבו שומרי האוצרות מחזיקה 5 עונות הכל אפשרי ;) [ טעם אישי שוב..]