יום שישי, 8 ביוני 2018

פינת המענה לקוראים, והשבוע: לוציפר, סדרות בעונת הקיץ

השאלה הראשונה מתייחסת לביטולה של Lucifer: 

תודה שוב D1D1
תגיד יש סיכוי ללוציפר, או שמת סופית?





תגובה:

מתנהל קמפיין להצלת הסדרה, אבל לאור העובדה שברשת ה CW ויתרו עליה, למרות שהיא חלק מהעלם של ה DC Comics, וכך גם ברשת Syfy ובמיוחד ב"נטפליקס" ו Hulu, קשה להאמין שיימצא לה בית. בסופו של דבר, חבל, סדרה חביבה. לא גדולה, אבל חביבה. 


השאלה השנייה מתייחסת לעונת הקיץ ובמיוחד לסדרות בעלות תסריט בעונה זו: 

תודה D1D1 על העדכונים, ומצטער בשביל מי שצפה בסדרה...
יש לי שאלה: מה משדרים בערוצים השונים כשלא משודרות הסדרות המתוסרטות שנראה שמתמעטות כל הזמן, למשל בלייפטיים נראה שיש רק סדרה אחת כזו, אנריל [פעם היה את עוזרות בית והמכשפות, ואז כל אחת בוטלה ולא זכור לי חלופה]; בפריפורם גם יש מעט סדרות הפוסטרז שבוטלה וחוזרת כסדרת בת והסדרה שלעיל שבוטלה גם היא כמו שפרסמת- אז מה נשאר ש"ח וריאליטי?! 


תודה על המענה




תגובה: 

צריך להבין משהו. עד לפני מספר שנים לא רב (לפי דעתי שש או שבע שנים) רשתות הברודקאסט כמעט ולא שידרו סדרות בעלות תסריט בעונת הקיץ. הרשתות שהיו מעלות סדרות בעלות תסריט בעונה זו היו בעיקר רשתות הכבלים, כאשר בעשור הראשון של המילניום הנוכחי מי שכיכבה בעונה זו הייתה רשת USA, אשר רק לפני כשלש או ארבע שנים החלה לאבד מזוהרה.

רשתות הברודקאסט ראו שרשתות הכבלים מצליחות להביא צופים אל המרקע גם בעונה זו, אשר נחשבת לחלשה מכולן, בעיקר משום שהם חשבו שהצופים לא רוצים יותר מדי לחשוב בעונה זו ולכן העדיפו להעלות תכניות ריאלטי ותכניות נושאות פרסים לצד שידורים חוזרים.

ואז משהו השתנה גם אצל רשתות הברודקאסט. אפשר לייחס זאת בעיקר לשתי סדרות. הראשונה היא אופרת הסבון המשטרתית Rookie Blue שרשת ABC העלתה בין השנים 2010 ל 2015. כלומר, הסדרה שרדה שש עונות ובתחילת הדרך גם עם נתוני רייטינג גבוהים. אולם, סיבה נוספת לכך שהיא שרדה זמן רב הייתה שהיא הופקה על ידי רשת קנדית והרשת לא השקיעה בה כסך רב.

ואז, הגיעה Under The Dome לרשת CBS וטרפה את הקלפים. בעונתה הראשונה היא הניבה נתונים שאפילו בעונת החורף לא נראו במרבית רשתות הברודקאסט ומאז הרשת מנסה לשחזר את ההצלחה ללא הועיל. כמו גם שאר הרשתות הברודקאסט, אשר מסתפקות בלנסות להריץ את השאריות של מה שנותר להן מהעונה הקודמת ומדי פעם לנסות משהו חדש, כאשר רשת ABC מנסה את Take Two (כמו גם את המשך העונה האחרונה של Quantico) ורשת NBC מעלה את Reverie. כאשר ברשת CBS לראשונה מזה זמן רב לא מעלה דרמה חדשה בעונת הקיץ ומסתפקת בעונות חדשות של "אלמנטרי" ו Code Black, כאשר האחרונה בוטלה, וכן בעונה השנייה של Salvation.

במקביל, גם רשתות הכבלים מורידות את הרגל מהדוושה. רשת USA הייתה מעלה בעונת הקיץ בין שבע לשמונה סדרות, העונה היא מסתפקת בעונה השלישית של Shooter, ושל Queen Of The South, היא משדרת את סוף העונה השלישית של Colony, עונה אותה החלה בתחילת חודש מאי והעונה השמינית של Suits תעלה באמצע חודש יולי.

רשת FreeForm. גם היא הייתה מעלה בין ארבע לחמש סדרות במהלך עונת הקיץ, העונה היא מסתפקת בלהעלות את העונה הראשונה של Cloak & Dagger ואת העונה השנייה של The Bold Type וכן את עשרת הפרקים האחרונים של Young & Hungry.

רשת AMC מעלה את העונה השלישית של Preacher.

רשת TNT החלה את העונה השלישית של Animal Kingdom, וזאת לאחר שעד לפני שלש או ארבע עונות הרשת הייתה מעלה בין שלש לארבע סדרות.

דווקא רשת Syfy מעלה שלש סדרות כמדי שנה: העונה האחרונה של 12Monkeys, ואת העונות האחרונות של Killgoys ו Winonna Earp.

ולבסוף, ב"נטפליקס" מעלים בעוד כשבועיים את העונה השנייה של Luke Cage.

כך שבסופו של דבר יש מספר סדרות בעונה זו, אך בהחלט לא כמו שבעבר. וכן, את שאר משבצות השידור הרשתות משלימות עם שידורים חוזרים, תכניות ריאלטי ותכניות נושאות פרסים. מה שעצוב זה, שהאמריקאים דווקא אוהבים את שני הז'אנרים האחרונים, אשר מצליחים מאד. עבור הצופים שאוהבים סדרות בעלות סרטים מדובר בבעיה. יהיה מעניין לראות אם המגמה תימשך גם בשנים הבאות. 

תגובה 1:

שי אמר/ה...

תודה D1D1 על ההסברים וההשקעה במענה המפורט, וYAY - קיבלתי "פינת המענה לצופים" רק בשבילי ;)
נ.ב. תודה שגם בתקופת היובש הטלוויזיוני אתה עדיין משקיע בעדכונים!