יום שישי, 15 ביוני 2018

שלב סיכום עונת סתיו-חורף 2018-2017: רשת NBC



כמידי שנה, לקראת ולעיתים לאחר תום עונת הסתיו-חורף ברשתות הברודקאסט האמריקאיות, הגיעה העת לסכם את השנה עבור אותן רשתות. מה עבד להן, מה לא עבד ולמה הן זקוקות לעונה הבאה. כמידי שנה גם נתחיל ברשת NBC.

מה עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

ראשית, הרשת יכולה להתהדר בכך שלמרות שהסדרה This Is Us הגיעה לגבהים לקראת תום העונה הראשונה ובתחילת העונה השנייה ואז החלה לאבד גובה, היא עדיין התייצבה, פחות או יותר, על ממצועי העונה שעברה, אשר היו גבוהים מאד. כלומר, הדרמה עדיין שומרת על כוחה, ובעולם הטלוויזיוני של היום, זה לא דבר של מה בכך.

בתחילת השנה, הרשת רשמה הצלחה יפה מאד עם החזרת הקומדיה "וויל וגרייס", הצלחה אשר פתחה את הדלת עבור "רוזאן" של רשת ABC ושברה את הכלים. הבעיה הגיעה לקראת תום העונה, כאשר ההתלהבות הראשונית נרגעה והקומדיה כבר סיימה את העונה בקול ענות חלושה.

מצחיק להגיד זאת בהתחשב בנתוניהן הבינוניים, אבל The Blacklist ו Blindspot הצליחו לשמור על נתונים סבירים מאד בשעות השידור שלהן. The Blacklist, אשר בסופו של דבר תשודר במהלך כל שידוריה כמעט בכל יום ברשת NBC הצליחה לייצב את שעת השידור בערב יום רביעי בשעה שמונה בערב. יתרה מכך, הדרמה Blindspot הצליחה לשרוד את המעבר ליום שישי והבונוס שלה היה אישור לעונה רביעית עוד לפני ש The Blacklist אושרה אף היא לעונה נוספת.

מה לא עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

הרשת שוב לא הצליחה להשיק דרמה חדשה אחרי The Voice. שלוש הדרמות שהרשת העלתה אחרי תוכנית הריאלטי הניבו נתונים גרועים, הכוונה היא ל The Brave ו Rise, אשר בוטלו לאחר עונה אחת, ו Good Girls, שלא ברור מדוע הרשת העניקה לה עונה נוספת והיא לא צפויה לשרוד אחרי העונה השנייה.

מלבד "וויל וגרייס", שאר הקומדיות של הרשת אמנם שמרו על יציבות, אך הנתונים שלהן היו בינוניים ומטה. למען האמת, הסיבה ש The Good Place ו Superstore חודשו היא רק בשל העובדה שהן נחשבות לקומדיות איכותיות.

הניסיון לתת הזדמנות נוספת לדרמות Taken, אשר על פי נתוני הרייטינג שלה בעונתה הראשונה הייתה בגדר בדיחה, גם לגביה לא ברור מדוע בכלל קיבלה הזדמנות נוספת. וכן הדרמה Timeless, שאמנם לא קרסה לחלוטין בערב יום ראשון, אך גם לא הצליחה אפילו לנפק נתונים בינוניים.

למה הרשת זקוקה בעונה הבאה ? 

הרשת רוצה שההימור שלה על ערב יום רביעי, אשר יורכב מכל סדרות המותג של Chicago יצליח לגרום לעלייה בכל אחת מהסדרות. צפו להרבה מעברים בין הסדרות.

כמו כן, הרשת תנסה סוף סוף להצליח עם דרמה חדשה בערב יום שני אחרי The Voice, אולי אפילו זה יקרה לה עם Manifest בתחילת העונה.

ולבסוף, למצוא דרמה חדשה אשר תתאים להיות מצוותת אחרי This Is Us, אולי בשנה הבאה זה יקרה עם The Village, משום שהסיכוי שזה יקרה עם New Amsterdam, נמוך יותר.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

TY
ובינתיים YAY
לצופי לוציפר- נטפליקס הצילה אותה מביטול והזמינה עונה רביעית :)