יום שישי, 22 ביוני 2018

שלב סיכום עונת סתיו-חורף 2018-2017: רשת FOX



ברשת FOX קצת יותר מסובך. היות והרשת נמצאת בקשי רייטינג יהיה קל למצוא מה לא עבד עבור הרשת בעונה זו, אולם בכל זאת ננסה להעריך גם מה עבד עבורה, אפילו באופן יחסי.

מה עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

כפי שציינתי, קשה למצוא נקודות אור עבור הרשת הבעייתית, אשר בעבר הלא רחוק שלטה ביחד עם רשת CBS בלוח המשדרים, אולם ניתן להצביע על הצלחה יחסית בכך שהדרמה "נשק קטלני", למרות ירידה צפויה בנתוני הרייטינג בעונתה השנייה, הצליחה לשמור על יציבות. הבעיה שלה עומדת להיות בעונה השלישית לאור החילוף של השחקנים הראשיים.

מעבר לכך, אפשר לציין את העובדה שלמרות שנראה היה ש Empire בדרך להתרסקות טוטאלית, הרי שלקראת סוף העונה היא די התייצבה. נכון שעתה היא כבר לא בגדר להיט ענק כפי שהייתה בתחילת דרכה, אבל עבור הרשת, גם דרמה עם נתונים טובים היא בשורה. יהיה מאד מעניין לראות מה יהיו נתוניה בעונה הבאה ובאם עצירת ההידרדרות היה זמני בלבד.

אך אין ספק שהרשת יכולה להתהדר בהצלחה יחסית ולא מובנת מאליה עם 9-1-1, אשר אמנם היו ממנה ציפיות בשל העובדה שמספר שמות מוכרים היו מקושרים אליה, אך העובדה שהיא הצליחה לעמוד במשימה ואף לקראת תום העונה להגדיל את נתוני הרייטינג שלה.

מה לא עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

קריסה טוטאלית של הקומדיות שלה פרט לסדרות האנימציה של ערב יום ראשון ובשל כך הרשת גם ביצעה ניקיון טוטאלי של הקומדיות שלה ולא נתנה אפילו סיכוי נוסף ל L.A To Vegas, אשר זכתה לאהדת המבקרים, אך לא של הציבור שלא הגיע לצפות בה.

הדרמות החדשות שלה, פרט ל 9-1-1, לא הצליחו לנפק אפילו נתונים בינוניים. The Gifted התחילה בצורה טובה, אך ככל שהעונה נעה קדימה איבדה גובה ורק בגלל התמה שלה קיבלה עונה נוספת. The Resident לא הצליחה להתרומם מעבר לנתונים הבינוניים שלה. The Orville הייתה כישלון גדול שלא ברור מדוע קיבלה הזדמנות נוספת, אולי בגלל היוצר שלה סת' מקפארלן.

הדרמות של DC Comics קרסו לחלוטין. למרות שעל פניו ההחלטה לבטל את הדרמות Lucifer בתום העונה הנוכחית ואת Gotham בתום העונה הבאה מתקבלת בטבעיות בשל הקרבה של הרשת ל"מארוול", הרי שאי אפשר להתעלם מכך שנתוני הרייטינג של שתיהן לא מספיק טובים, במיוחד הדברים הגיעו לידי ביטוי בתום העונה כאשר הדרמות הידרדו לאזור 0.6 נק' מדד. לפחות הרשת העניקה ל Gotham אפשרות לסיים את הסדרה בצורה טובה עם 13 פרקי סיום.

למה הרשת זקוקה בעונה הבאה ? 

בראש ובראשונה היא צריכה ש  Last Man Standing תצדיק את ההחייאה שלה ותייצב עבור הרשת את ערב יום שישי, אשר בשנים האחרונות הפך עבורה לבית קברות לסדרות.

הרשת גם זקוקה לכך שערב הפוטבול, אשר עבר מרשת CBS, יצליח בכדי לייצב אותה מעט ולנפק עבורה נתונים גבוהים שפרט ל Empire היא לא חוותה.

ולבסוף, שלפחות אחת מהדרמות החדשות שלה ינפקו להיט בינוני ומעלה, משום שעושה רושם שהוותיקות כבר לא יהיו להיטים.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

TY

אנונימי אמר/ה...

מבין כל רשתות הטלוויזיה האמריקניות, נראה ש-FOX היא הראשונה להיעלם מהמסך.

עם המכירה של הנכסים לדיסני, והמהפך ל"פוקס החדשה", לא נראה שהיא תמשיך לשמש כרשת שידור של ממש בדומה ל-3 הוותיקות.