יום רביעי, 14 במרץ 2018

ביקורת: Life Sentence, עונה ראשונה, פיילוט: בחירה שגויה





לפעמים הרצון להישאר בתעשיה גובר על השיקולים הנכונים מבחינת הקריירה. בימים אלו לוסי הייל, אחת הכוכבות לשעבר של הסדרה Pretty Little Lairs, הדגימה זאת כאשר עלתה בשבוע שעבר עם פרק הבכורה של הסדרה החדשה שלה וספגה מפלה גדולה מאד בנתוני הרייטינג.

כל מי שעקב אחר נתוני הרייטינג של הדרמות מהסוג הנ"ל בשנים האחרונות ברשת ה CW מבין שהן לא מצליחות להתרומם. רק בשנה שעברה הרשת ניסתה להעלות את הדרמה No Tomorrow וספגה מפלה גדולה מאד, אשר גרמה לרשת לבטל את הדרמה אחרי 13 פרקים בלבד. לאור נתוני הפרק הרשון של Life לא בטוח שהיא אפילו תזכה לכך. יתרה מכך, הפרויקט הקודם של הייל לפני Pretty Little Lairs היה דרמה בשם Privleged, אשר דומה מאד במבנה שלה ל Life וגם היא לא הצליחה להגיע לעונה ראשונה מלאה.

וזה לא שהכתובת לא הייתה על הקיר. כבר בעונת הפיילוטים הקודמת הרשת התלבטה מאד לגבי הדרמה, אך בכל זאת החליטה לאשר אותה לסדרה, כאשר בדרך היא גברה על הדרמה של דבי ראיין Insatiable, אשר "נטפליקס" החליטה בסופו של דבר לקחת על עצמה. יהיה מאד מעניין להשוות בין השתיים כאשר הדרמה של ראיין תעלה לאוויר. בנתיים, בכל מקרה, בפני עצמה מדובר בכישלון.

מבחינה קריאטיבית, הדרמות-קומיות מהסוג הנ"ל, אשר מתבססות על הרצון להיות הכלאה בין דרמה של "הולמארק" לקומדיה, לא מצליחות באופן מובהק ברשתות שהן לא רשתות נישה כגון Lifetime, שהסדרה הזאת נראית כמתאימה לה ביותר.

במידה וכבר החליטו להפיק את הפרויקט הזה עבור רשת ה CW, עשו טעות שלא עשו זאת כסרט טלוויזיה או לכל היותר מיני סדרה בת 4 פרקים, משום שהרעיון כל כך מובן ודי מגיע למיצוי אפילו לקראת סוף הפרק הראשון, כך שמתיחת הסיפור היא בדיוק זו - מתיחה ודי ביזבוז זמן, בוודאי למי שלא צופה אדוק של הז'נר הזה.

בגזרת הליהוק, לטעמי לוסי הייל היא ליהוק לא נכון. היא לא מצליחה להחזיק את הסדרה על גבה, וזה בדיוק מה שהיא צריכה לעשות מאחר ושאר השחקנים הם שחקנים משלימים בלבד.

כמו כן, הכימיה בינה לבין אליוט נייט, אשר מגלם את דמותו של בעלה בסדרה, ווס, כמעט ולא קיימת. נכון, הם אמורים להיות קצת מנוכרים במהלך הפרק משום שווס קצת מתלבט לגביהם, אבל ברגעים הטובים שלהם לא נראה כמעט שיש ביניהם כימיה, אפילו לא בסצנות הסקס.

בגזרת התסריט. פרק הפיילוט מנסה להספיק יותר מדי. נכון, צריך להראות שעולמה של סטלה (הייל) מתהפך לחלוטין כאשר היא מגלה שהיא לא עומדת למות, אבל יצירת הבעיות בכל הגזרות של משפחתה בשלב כה מוקדם היו קצת יותר מדי. רק לשם ציון, אביה נאלץ למכור את הבית בשל החובות שנגרמו בשל מחלתה, הוריה נפרדים ואמה מחליטה שהיא בי-סקסואלית ומתחילה לצאת עם חברה של המשפחה, אחיה יוצא עם נשים נשואות והאחרונה שבהן נכנסת להריון ואחותה מתחרטת על הקריירה והחיים שלה בשנים האחרונות לאחר שנאלצה לוותר על חלומה בכדי לסייע למשפחתה בשל מחלת אחותה. בפרק אחד ניסו לפתוח כל כך הרבה נושאים. לו היה מדובר בסרט בן שעה וחצי או מיני סדרה בת ארבעה פרקים, אשר בסופה היו סוגרים חלק נכבד מהסיפורים אפשר היה להבין זאת, אבל עבור סדרה שאמורה לרוץ לפחות כ 13 פרקים זה יותר מדי במעט זמן.

האם בכל זאת ניתן לציין מאפיינים חיוביים בסדרה זו ?

לוסי הייל חביבה (אם כי זה לא מספיק).

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות ומכמה סיבות. ראשית, עושה רושם שעתיד אין לה והסיכוי שתשלים את כל 13 הפרקים שהוזמנו עבורה קטן וגם אם זה יקרה, קשה להאמין שהיא תקבל הזמנה לפרקים נוספים. הליהוק גרוע, כאשר בהפקה ניסו "ללכת על בטוח" וניסו לרכב על ההצלחה של השחקנית ב Pretty Little Lairs, אך היא לא מצליחה להוכיח שהיא יכולה להוביל סדרה וגם בסדרה הזאת זה לא מצליח לה. התסריט לא שנון או מעניין, הנושאים נדושים והרעיון נמתח יותר ממה שצריך.

2 תגובות:

שד משחת אמר/ה...

אני נהנתי בכל מקרה מהפרק הראשון נחכה לפרק השני

אנונימי אמר/ה...

צודק לצערי: ממוחזר ולא ממש מעניין לצפייה, כאילו זרקו רעיונות ממליון סדרות ביחד וערבבו ביחד.... נקודת האור היחידה: הצלחתי לשרוד את כל הפיילוט בניגוד למה שקרה לי עם no tomorrow ;)
ty!