יום שישי, 2 במרץ 2018

שלב סיכום עונה: Supergirl, עונה שנייה: מהפכה





לפעמים, כאשר צופים בסרט או בסדרה, אפשר לתהות מה היה קורה אילו...כך גם במקרה של העונה השנייה של Supergirl. לאחר סיום העונה הראשונה של הסדרה הכריזו ברשת CBS שהם לא מחדשים את הסדרה והיא עברה אל רשת הבת שלה, רשת ה CW. צעד זה היה מהותי מאד, במיוחד עבור דמות אחת. בעונה זו הדמות של אלכס דנברס, אחותה של קארה (סופרגירל) מגלה לפתע פתאם שהיא אוהבת נשים. על פי תגובתה של השחקנית שיילר לי, אשר מגלמת את הדמות, הנתון הזה הונחת עליה בהפתעה גמורה לקראת העונה השנייה. קשה לי להאמין שלו הסדרה הייתה נשארת ברשת CBS השמרנית המהלך הזה היה קורם עור וגידים. קשה למצוא דמויות לסביות בדרמות של הרשת, אולי מלבד הדמות של גרגוריו בסדרה NCIS:New Orleans. מהלך זה גם הצניח אל הסדרה את השחקנית פלורינה לימה, אשר גילמה את דמותה של מגי סויר, מושא אהבתה של אלכס בסדרה. התוצאה ? גרועה. בעוד שלימה עשתה עבודה נהדרת בגילום דמותה של מגי וגם הנוכחות שלה בתוך מערכת היחסים שלה עם אלכס נראתה טבעית ומאד נכונה, דווקא שיילר הייתה הצלע החלשה ולא טבעית. בתום העונה אלכס גם מציעה למגי להינשא לה ולי, אשר נמצאת בתעשיה למעלה מעשור לא נראתה אפילו כמאוהבת במגי. אז נכון, הדמות זה עתה יצאה מהארון אבל החיבור לא נראה כמוצלח. מוזר שדווקא לי המנוסה לא מצליחה להעביר את מה מה שצריך.

לפעמים, כאשר צופים בסרט או בסדרה, אפשר היה לתהות מה היה קורה אילו...כך גם במקרה של העונה השנייה של Supergirl. כאשר הסדרה עברה מרשת CBS אל רשת ה CW, בכדי להוזיל עלויות ההפקה עברה לקנדה. בשל כך, השחקנית קליסטה פלוקהרט, אשר גילמה את דמותה של קאט גראהם, לא המשיכה כדמות ראשית והופיעה רק בשני הפרקים הראשונים של העונה ובשני הפרקים האחרונים. בשל כך, כל המבנה של הסדרה השתנה לחלוטין. לפתע פתאם הדמות של ג'ימי אולסן מקבלת קידום בצורה דרסטית מאד. קשה מאד לראות את זה קורה לו פלוקהרט הייתה ממשיכה.

כמו כן, בעונה הראשונה האירועים התרחשו בשתי זירות מרכזיות. ה"מפע", הארגון הממשלתי שבו קארה ואלכס עבדו לצד ג'ון ג'ונס. והעיתון שבו קארה, ג'יימס וויין עבדו. בעונה השנייה המרכז עובר כמעט לחלוטין ל"מפע". נכון, פה ושם, בעיקר בתחילת העונה רואים את קארה וג'יימס בעיתון ויש מספר סיפורים שקשורים להתפתחות של קארה כעיתונאית או הניסיון של מון אל בתחילת דרכו לעבוד בעיתון, אבל בהחלט לא מדובר בהמשכיות מהעונה הראשונה. ושוב, לו פלוקהרט הייתה נשארת קשה לי להאמין שזה היה המצב. בהפקה ניסו לפתח איזור התרחשות שלישי בכדי לכפר על כך, הכוונה היא לפאב חייזרי שבו מון-אל ומגאן (אשת מאדים לבנה בגילומה של שרון ליל), אבל הצופים שצפו בעונה הראשונה ולאחר מכן בעונה השנייה מבינים שלמעשה מדובר במהפכה של ממש. ודרך אגב, הדמות של לוסי ליין (ג'נה דון טאטום), אשר הייתה ראש הארגון של ה"מפע" נעלמת כאילו לא הייתה קיימת. לא ברור מדוע היה צורך בשינוי כל כך מהותי של הסדרה.

ואם כבר עסקנו בג'ימי אולסן. בעונה השנייה לצד הקידום בעבודה הוא גם עובר שדרוג והופך להיות גיבור , לאחר שהוא ממציא את כעצמו כ"גארדיאן", שומר על ה"איש הקטן" שזקוק לעזרה. זו כבר דמות שמתאימה יותר לשחקן שמגלם את הדמות, מאקד ברוקס, אשר לא מתאים לגלם את הדמות של ג'ימי אולסן הפאסיבי של העונה הראשונה, אולם גם במקרה הזה מדובר בשינוי דרסטי שהדמות עוברת בזמן קצר מאד.

בעונה זו הוצגה גם דמות נשית ראשית חדשה, הכוונה היא ללינה לות'ור, אחותו של לקס והבת ליליאן, אותה מגלמת בסדרה קייטי מגראת'. ראשית, כל הוספה של דמות ממשפחת לות'ור בעולם של סופרגירל וסופרמן הינה מבורכת. כמו כן, גם ליהוק הדמות היה נכון. קייטי עושה עבודה טובה מאד בגילום הדמות, היא מצליחה להראות איכפיות ודאגה מצד אחד, אך גם את הערמומיות הנחוצה, בדיוק כפי שהראתה כאשר שיחקה את הדמות של מורגנה בדרמה "מרלין". ועדיין, לפי דעתי, הליהוק של קאסידי פרימן כטס מרסר\לינה לות'ור בדרמה "סמולוויל" היה טוב יותר מאחר שהיא העניקה לדמות בגרות גדולה יותר מאשר מגארת'.

אני לא יודע מה אתכם, אבל לי מתחיל להימאס מהסדרות אשר מנסות לחנך את הצופה. גם בעונה זו של Supergirl מקבלים את התחושה הזאת. עושה רושם שמלבד הקריצה לקהילה הלה"טיבית, יש ניסיון מתמיד לנסות לחנך כמה טוב לקבל את השונה. נכון, סופרגירל היא חייזרית בעולם אנושי, אבל כל העיסוק הנ"ל די מחטיא את מטרת הסדרה, שהיא עליית דמותה של סופרגירל. בעונה זו זה בא במיוחד לידי ביטוי במספר סיפורים, כאשר המרכזי ביניהם הוא רומן של ווין עם חייזרית, או ניסיון להגן על חייזרים נרדפים. בסדר. הבנו את הרעיון בכל כך הרבה סדרות, אי אפשר להמשיך הלאה?

נושא נוסף שדי מעצבן בדרמות הקומיקס של DC Comics ברשת ה CW, ואשר בא במיוחד לידי ביטוי בסדרה Supergirl הוא השימוש של שחקנים\שחקניות מסדרות קומיקס קודמות. זה נחמד בתור קוריוז לפרק או שניים עבור דמות אחת, אבל השימוש הנרחב שעושים בכך לטעמי הוא שגוי. הליהוק של דין קיין כאביהן של קארה ואלכס לא היה ליהוק נכון. יתרה מכך, הליהוק של טרי האצ'ר כראיה, מלכת דאקסם היה גרוע עוד יותר ונראה מלאכותי. איזה הבדל בין המשחק שלה בSupergirl לבין משחקה כלויס בסדרה "לויס וקלארק". לפעמים צריך לנסות משהו חדש ולא ללכת על המוכר בניסיון למשוך צופים שמכירים את השחקן\שחקנית מדרמות קומיקס אחרות.

מצד שני, דווקא ליהוקו של כריס ווד כמון אל מדקאסם התברר כמוצלח. בניגוד לדמות הסוציופת אותה גילם ב"יומני הערפד", שם הוא עשה עבודה לא טובה, דווקא ב Supergirl ווד עשה עבודה טובה. בתחילת העונה בתור הפלייבוי וגם לאחר מכן, כאשר הדמות עוברת שינוי בכדי להפוך לגיבור. גם הכימיה בינו לבין מליסה בנויסט נראית טוב מאד על המסך. דרך אגב, מישהו צריך להזהיר את מליסה שלא צריך להתאהב במושא האהבה שלה בכל סדרה בה היא משחקת. זה קרה לה עם בלייק ג'נר בסדרה Glee וזה קרה לה עם ווד ב Supergirl. מעניין מה יקרה לה בסדרה הבאה בה היא תככב...

מבחינה קריאטיבית, אפשר לחלק את העונה לשניים. הסיפור של ליליאן לות'ור, אשר מנסה באמצעות ארגון "קדמוס" להבריח את החייזרים מכדור הארץ. הסיפור השני היה סיפורו של מון אל ומה שמסביבו, אשר מגיע לידי סיום כאשר ראיה, מלכת דאקסם, אשר סופרגירל "גנבה" לה את בנה שלא רוצה לחזור איתה מחליטה לכבוש את כדור הארץ ולהפוך אותו ל"דקסם החדשה" עבור בני עמה. דווקא הסיפור של "קדמוס" היה מעניין יותר, בעיקר בשל המאבק מול ליליאן לות'ור וחבל שהוא נפסק באמצע העונה. סיפורה של ראיה היה משעמם וצפוי.

ואיך אפשר שלא להזכיר את העובדה, שבעונה זו גם אפשר היה לראות את דמותו של סופרמן בארבעה מתוך 22 פרקי העונה. כמו במקרה של משפחת לות'ור, כל שימוש בדמות של סופרמן בסדרה של DC Comics הוא עניין מבורך (תארו לעצמכם את הדמות מצטרפת גם לאירוע השנתי של שידור של סיפור רוחבי לאורך ארבע סדרות הקומיקס של הרשת). הליהוק של טיילר הקלין כסופרמן הוא סביר. לאחר שניתן היה לראות ליהוקים של כריסטופר ריב, ברנדון ראות' ואפילו טום וולינג, אשר מבחינה פיזית נראו כמתאימים יותר, דווקא טיילר לא נראה כמורם מעל הדמויות האחרות ומזכיר יותר את דין קיין, אשר היווה גרסה מוקטנת של הדמות.

אז, לראות או לא לראות ?

הסדרה עברה מהפכה גדולה בין העונה הראשונה לשנייה. מרבית מהמהלכים שלה לא צלחו, אבל חלק מהם, כגון הצבת דמותה של לינה וליהוק הדמות, הליהוק של מון אל ובעיקר הסיפור של "קדמוס" היו מעניינים. בשל כך, אפשר לצפות. אם כי, אפשר כבר לקבוע בפה מלא. על פי העונה הזאת לא מדובר בדרמת קומיקס איכותית, אפילו לא קרוב לכך. איזה הבדל בין הדרמה הזאת לאלו של "מארוול", אפילו "ש.י.ל.ד." שרק משתפרת מעונה לעונה. דווקא ב Supergirl עושה רושם שצעדו לאחור במובנים רבים. יהיה מאד מעניין לראות אם המגמה תישמר בעונה השלישית.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מה חשבת על העונה החדשה של strike back?
מה דעתך על altered carbon?

Unknown אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
אנונימי אמר/ה...

העונה נהרסה ברגע שפלוקהרט אמרה שהיא לא מוכנה "לעבור דירה" עם הסדרה.
הנוכחות שלה החזיקה את הסדרה ובלעדיה הסדרה הפכה לבדיחה עצובה.
הדמות של אולסן הפכה למאוסה וכל הסיפור שהפכו אותו לסופר הירו מגוחך וגם השחקן זוועתי.
כל הסיפור סביב ההורים ובייחוד אמא של מון אל היה דבילי ומיותר, וכל כך צפוי כמו סדרה לילדים בני 5.
הדמות היחידה שעניינה העונה היתה מון אל.