יום ראשון, 14 בינואר 2018

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השני של שנת 2018 ברשתות הטלוויזיה האמריקאיות


ברשת NBC בוודאי מחככים בהנאה בשעה שהם משדרים את התכנית Game Of Games. גם השבוע, כאשר היא שודרה בשעה שמונה התכנית הניבה 2.1 נק' מדד ו 7.87 מיליון צופים. אין פלא שהתכנית קיבלה עונה שנייה ללא כל בעיות. הנתונים הללו אף עזרו ל This Is Us להתרומם מעט מ 2.6 נק' מדד בהם הייתה תקועה פרט לסיום החצי הראשון של העונה השנייה. ליתר דיוק, הנתונים שלה היו נמוכים מכך במשך ארבעה פרקים. הנתונים הללו גם סייעו ל Chicago Med לאבד רק מעט מאד גובה משבוע החזרה בנק המדד אל 1.4 נק' מדד (ירידה מ 1.5) ו 6.92 מיליון צופים (עלייה מ 6.91 מיליון). יכול מאד להיות שהרשת מצאה את הפתרון למרווח בין העונות של The Voice.

ברשת FOX מקווים שהסדרה 9-1-1 תישאר הצלחה בינונית. לפחות נכון לעכשיו. נתונים של 1.5 נק' מדד ו 5.49 מיליון צופים הם בסדר גמור עבור סדרה שעולה בחצי השני שלה ברשת הנוכחית, למרות ירידה 1.8 נק' מדד ו 6.81 מיליון צופים. יהיה מאד מעניין לראות את נתוני הסדרה בפרקים הבאים בכדי לראות את המגמה, משום שגם The Gifted התחילה בצורה טובה (עם 1.5 נק' מדד), אבל לאט לאט היא איבדה גובה עד לנתונים מעט פחות מבינוניים, למרות שבסוף הדרך היא קיבלה עונה נוספת. במקרה של 9-1-1 במידה והידרדרות תימשך זו תהיה אכזבה גדולה מצידה של הרשת, משום שיש בה מספר שמות גדולים בעולם הטלוויזיה.

ברשת CBS, צריך לשים לב לנתונים שמרבית מסדרות הדרמה שלה מניבות נתונים דומים. מלבד Madam Secretary הכושלת ו Wisdom Of Crowed שכבר בוטלה, מצד אחד ו NCIS ו Bull מצד שני, שאר הדרמות שלה, מניבות נתונים דומים שבין 0.9 ל 1.0 נק' מדד, כאשר "מקגיוור" נעה כל הזמן בין 0.8 ל 0.9 נק' מדד. עובדה זו גורמת לכך, שקבלת ההחלטות לגבי מרבית מהדרמות הללו תהיה די בעייתית לו הרשת תרצה לבטל אחת מהן. נכון לעכשיו, כמעט כולן נראות בטוחות לקבל עונה נוספת, אך כל תזוזה הכי קטנה שיש יכולה לגרום לנפילה ולביטול הסדרה בסופו של דבר.

ברשת ABC בוודאי מביטים בדאגה בנתוני הסדרה The Good Doctor, אשר חזרה מחופשת החגים הארוכה עם 1.6 נק' מדד ו 8.30 מיליון צופים. בנק' מדד מדובר בנתונים זהים לנתונים בפרק החצי הראשון של העונה. במספר הצופים הכללי מדובר בירידה של כ 800 אלף צופים. יכול מאד להיות שלרשת יש נסיבות מקלות כגון העובדה ש"הרווק" לא מצליחה להתרומם ולסייע לסדרה, אך ברשת בוודאי חוששים שמה שקרה בעונה שעברה ל Designated Survivor יקרה גם הפעם להצלחה היחידה שלה. צריך גם לזכור שבתחילת העונה הסדרה נעה בין 1.8 ל 2.0 נק' מדד ורק לקראת סוף החצי הראשון של העונה חלה ירידה. נתוני הפרקים הבאים יעידו על המגמה אליה נעה הדרמה. עדיין מדובר בנתונים טובים, אך המצב יכול להשתנות ובצורה מהירה מאד.

ברשת Syfy חזרה בשבוע שעבר הדרמה The Magicians לעונה שלישית. הפרק הניב 0.3 נק' מדד, מעט פחות מהממוצע של העונה הקודמת אשר עמד על 0.31 נק' מדד, אך מעט יותר מנתוני שבעת הפרקים האחרונים של העונה השנייה, אשר לא עלו מעל 0.29 נק' מדד. במספר הצופים הכללי הפרק הניב 782 אלף צופים, מעט פחות הממוצע של העונה השנייה, אשר עמד על 788 אלף צופים, אך גם מעט יותר משמונת הפרקים האחרונים של העונה השנייה, אשר לא עלו מעל 782 אלף צופים, כאשר השלשה האחרונים לא הגיעו אפילו ל 700 אלף צופים. הסדרה אמנם חודשה לעונה שלישית עם הנתונים הנ"ל, אך הייתה בכך הפתעה מסוימת. המעריצים צריכים לעקוב בקפדנות על נתוני הסדרה בכדי לעמוד על עתיד גורלה. 

אין תגובות: