יום שישי, 19 בפברואר 2016

שלב סיכום עונה: The Flash, עונה ראשונה: הצלחה שלא הפתיעה אף אחד



כאשר הסדרה Arrow ייצרה את הספין אוף של "הפלאש" קשה לי להאמין שמישהו ממקבלי ההחלטות ברשת ה CW לא ראה שהיא עומדת להיות להיט גדול. ואכן, הסדרה הפכה לאחת ההצלחות הגדולות של עונת 2015-2014. הסיבות לכף שמדובר בהצלחה ידועה מראש היו רבות. ראשית, העובדה שמדובר בסדרת קומיקס של דמות ידועה מעולם ה DC Comics די הבטיחה את הצלחתה, בעיקר היות ומדובר ברשת ה CW. העובדה שהיא הפכה ללהיט גדול יותר אפילו מ Arrow נעוצה בעובדה שהיא מכוונת לקהל צעיר יותר.

בעוד ש Arrow מהפרק הראשון שלה היא "כבדה" ואפלה (ואולי גם איכותית יותר בשל כך) ובשל כך קהל היעד שלה פונה יותר לבני עשרים ומעלה (למרות שגם בני הנוער יכולים ליהנות ממנה) הרי ש"הפלאש" מכוונת יותר עבור בני הנוער, בעיקר בגלל שגם הדמות הראשית, בארי אלן, צעירה יותר. ולכן ניתן לראות הבדל של כמיליון צופים בין השתיים. מהבחינה הזאת "הפלאש" מצטיירת כאחותה הקטנה של Arrow, כאשר גם ניתן לראות את ההערצה שבארי רוחש לאוליבר קווין.

מבחינת הליהוק של הסדרה אפשר להצביע על מספר דמויות, אשר ליהוקן היה מוצלח יותר ופחות. ראשית, ליהוקו של גרנט גאסטין כ"הפלאש" היה סביר בלבד. ניכר שרצו שחקן צעיר וחביב, וזה בדיוק מה שקיבלו. לצערי, מדובר גם בשחקן ללא עומק. לסדרה Glee זה הספיק, אבל עבור דמות "הפלאש" זה לא מספיק.

הבעיה הגדולה ביותר של ליהוק דמותו של "הפלאש" היא חוסר הכימיה בין גאסטין לבין קנדיס פאטון, אשר מגלמת את דמותה של אייריס אליה בארי עורג כל העונה, למרות שהיא נמצאת במערכת יחסים עם אדי (ריק קונסט). אי אפשר לזהות אפילו מתח מיני בין השניים וזאת למרות שכביכול גם היא אמורה להרגיש משהו עבורו. הבעיה הגדולה יותר היא שאפשר לזהות כימיה גדולה יותר בין גאסטין לדניאל פאניבייקר (קייטלין) וכאשר השניים מתנשקים במהלך העונה אפשר גם לראות ניצוצות ביניהם בניגוד לנשיקה שבין אייריס לבארי, אשר לא נראית אמינה.

הליהוק של דניאל פניבייקר כקייטלין היה מושלם. מדובר בשחקנית שהדמות של המדענית החמודה והקטנה יושבת עליה בצורה מושלמת. כך גם ליהוקו של קלרוז ואלדז כסיסקו. אך הליהוק המושלם היה של טום קאוונה כאיאבוד ת'ון, אשר מוכר יותר כהאריסון וולס, לאחר שהוא תופס את מקומו. הליהוק מושלם היות ויש בו את החביבות שהצופה זקוק לה בכדי לא לזהות את האיום בתחילת העונה ועד לסופה, אך יש בו גם את מידת הרשעות שהוא צריך בכדי להיות ה"נבל" הגדול של העונה.

מבחינת הסיפור שהעונה הראשונה מספרת אי אפשר היה לצפות למשהו טוב יותר היות ומדובר בעונת פתיחה בה מציגים לרוב את הדמויות ומעניקים להם רקע ועומק. השילוב של ניסיון פתירת מותה של אימו של בארי בנוסף לנושא המסע בזמן וכן סיפור האהבה הנכזבת של בארי ואייריס מציג סיפורים מעניינים מאד, שכמעט ולא מציגים פרקים חלשים (אבל רק כמעט).

אם אפשר להציג פרקים חלשים הרי שמדובר דווקא בפרקים בהן השתתפה דמותו של לאונרד סמארט, אשר ידוע בכינויו כ"קפטן קולד". הסיבה לכך היא שמשחקו של וונוורת' מילר היה מוגזם מדי. עובדה זו זועקת לשמיים בכל פרק בה הדמות מוצגת והוא מופיע לאורך העונה בתפקיד אורח מתמשך.

אז, לראות או לא לראות ?

מדובר בסדרת קומיקס מצליחה, אשר מצליחה להעביר עונה ראשונה בצורה מוצלחת מאד עם סיפורים מעניינים. לטעמי, היה עדיף לו דמותו של "הפלאש" הייתה צעירה יותר כפי שהייתה בקומיקס, בעיקר משום שהיא אמורה להיות פזיזה יותר ובעיקר מצחיקה יותר. חבל ששכחו את החלק הזה של הדמות בעונה זו. הליהוק של הדמות הראשית בעייתית, אבל עדיין מאפשר צפייה סבירה בסדרה. אי אפשר לצפות ליותר מכך מעונה ראשונה, מעניין יהיה לראות אם הרמה תישמר גם בעונה השנייה. 

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אחי אין דמות יותר מתאימה מהשחקן הרזה והגבוה בתור הפלאש

JamesCrow אמר/ה...

כרגיל רז, כמו הביקורת שלך על קונסטנטין גם פה אתה שוב מראה שאתה לא מכיר את הקומיקסים (דבר שציינת בעבר).

אני לא חובב של השחקן הראשי אבל הוא מתאים כמו כפפה לשחק את הדמות של בארי, דמותו של הפלאש היא קומית כפי שספיידרמן הוא דמות קומית.

בנוגע לוונוורת' מילר המעולה שחזר אלינו למסך לאחר תקופה ארוכה, גם הוא עושה את הדמות שלו כמו שצריך ומעבר, בכלל החיבור בינו לבין דומיניק פשוט מושלם.
*ד"א וונטוורת' הוא מי שהביא את דומיניק לסדרה ושים לב שהמשחק של שניהם מוגזם בהתאם לדמויות שהם משחקים.

אנונימי אמר/ה...

מה אתה חושב על The 100? על העונה החדשה? על כל הביקורות והתגובות שמשבחות את הסדרה ורק אתה נגד?
מה אתה חושב על טריפליום?

JamesCrow אמר/ה...

אנונימי זה לא אלי אבל אגיב :)
בנוגע למאה ראיתי רק את פרק הפתיחה שלא היה וואו אבל הסדרה הזאת נוטה להשתפר בפרקים הבאים.
מה שכן, התוספת של השחקן שמשחק את צ'ארלס ווין (מפרשים שחורים) בהחלט טובה.

איך באמת טריפליום?
יש לי רק 2 סדרות צרפתיות באוסף שלי והם בהחלט עושים עבודה טובה כשהם רוצים.

אנונימי אמר/ה...

בנוגע למאה אם עברת את ארבעת הפרקים הראשונים של הסדרה אתה מתמכר, בהתחלה הם לא וואו אני ראיתי אותם בהפרשים של שבועיים בין פרק לפרק אם לא יותר אבל אחרי פרק 4 פשוט אתה מתמכר .. העונה הראשונה טובה, העונה השנייה אדירה במלוא מובן המילה!! והעונה השלישית שהתחילה לפני חודש אכן נהדרת גם היא.
בקשר לטריפליום, סדרה מעולה, מד"ב משובח!

JamesCrow אמר/ה...

לא הבנת אותי נכון :)
ראיתי את המאה עד העונה הנוכחית שבה ראיתי את פרק הפתיחה.

ויש לי את טריפ על על המחשב אז אתן הצצה