יום ראשון, 14 בפברואר 2016

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בחמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות בשנת 2016, שבוע שישי



ברשת ה CW הנתונים המעניינים ביותר היו של ערב יום שלישי. מצד אחד, The Flash הציגה שיא של 1.6 נק' מדד (הנתונים הטובים ביותר למעלה משנה) ובכך יכלו ברשת לחייך. בשל הנתונים הגבוהים הייתם מצפים ש iZombie תניב נתונים גבוהים, או לפחות טובים יותר מאלו שהניבה בשבועות האחרונים. אולם, כאשר הגיעו הנתונים התמונה הייתה ברורה: הסדרה ירדה מ 0.55 בשבוע הקודם ל 0.5 נק' מדד. יתרה מכך, גם במספר הצופים הכללי הנתונים ירדו במעט מ 1.428 ל 1.426 מיליון צופים. וזאת למרות ש The Flash עלתה במספר הצופים מ 3.655 ל 3.96 מיליון צופים. במידה ונוציא את הפרק הראשון של העונה, אשר עמד על 0.68 נק' מדד והיה היוצא מהכלל שלא מעיד על הכלל, עובדה זו מוכיחה ש iZombie הגיעה לתקרת הזכוכית שלה ושום סדרה כבר לא תוכל לעזור לה. הנתונים הגבוהים ביותר שלה העונה עמדו 0.62 נק' מדד (הפרק השישי של העונה, כאשר פרק נוסף (השמיני) עמד על 0.61 ואילו הפרק החמישי עמד על 0.6 נק' מדד). ברשת יצטרכו להחליט מה לעשות לגביה בעונה הבאה היות וכמעט בטוח שהיא תחודש. מצד שני, ברשת יצטערו לבזבז שוב הובלה של סדרה מצליחה, כפי שקרה במשך שנים עם The Vampire Diaries. אולי הצלחה של Containment בעוד מספר שבועות תפתור את הדילמה עבורה.

ברשת ABC היה מדהים להביט על נתוני ערב יום חמישי שעבר. בשנים האחרונות לרשת הייתה בעיה בשעת השידור של שמונה בערב יום חמישי, אולם כאשר ברשת העבירו את "האנטומיה של גריי" נסתם "החור השחור" שלה. הנתון המדהים הוא, שדווקא הסדרה הוותיקה בעונתה ה 12 הניבה ביום חמישי האחרון את הנתונים הגבוהים ביותר עבור הרשת, כאשר Scandal, אשר פתחה את העונה עם 3.26 נק' מדד הניבה רק 2.1 נק' מדד. נרשמה ירידה מ 2.44 בפרק שלפני החופשה, אולם העובדה ש"אמריקן איידול" משודרת באותה שעת שידור יכולה להוות תירוץ לנתונים הללו. למרות זאת, אין בכך הפתעה גדלה לאור הירידה האיטית בנתוני הסדרה בשבועות מאז תחילת העונה. ירידה שאפיינה גם את How To Get Away With Murder בחזרה מהחופשה, כאשר הנתונים עמדו על 1.8 נק' מדד, הנתונים הגרועים ביותר שהסדרה הניבה עד כה בעונתה השנייה (הנתונים הכי פחות טובים היו של הפרק השישי, אשר הניב 1.81 נק' מדד). מדהים לראות איך שתי הסדרות, אשר בעונה שעברה היו להיטי ענק מניבות כרגע נתונים בינוניים. אם כי, חייבים לציין, הן עדיין מניבות נתונים מעולים ב DVR.

ברשת CBS צריך לציין נתונים של שתי סדרות. ראשית, הסדרה Supergirl, אשר עמדה לפני שבועיים על נתונים של 1.9-1.8 נק' מדד, אולם אז הידרדרה ל 1.5 נק' מדד. בשבוע שעבר, הנתונים עלו מחדש ל 1.8 נק' מדד. מה השתנה ? בשבוע של הירידה בנתונים Scorpion לא שידרה אחריה פרק חדש. מעניין יהיה לראות באם הנתונים ירדו שוב, כאשר Gotham תשוב מהחופשה שלה. כמו כן, בשבוע שעבר בוטלה הסדרה Angel From Hell ובמקומה שודר פרק בשידור חוזר של The Big Bang Theory. הפרק הנ"ל הניב 1.4 נק' מדד ו 6.45 מיליון צופים. רק לשם השוואה, הפרק האחרון של Angel From Hell הניב 1.36 נק' מדד ו 6.341 מיליון צופים. סביר מאד להניח ש 2Broke Girls תניב נתונים טובים יותר, השאלה היא עד כמה.

ברשת FOX השינויים מינוריים. The X Files ו Lucifer איבדו גובה, אבל רק במעט, ערב הקומדיות של הרשת הוכיח של New Girl עדיין יש כוח, אך לשאר הקומדיות, כולל "ברוקלין 9-9", ממש לא. לגבי New Girl, מעניין היה לראות שגם התוספת של מייגן פוקס לא הזניקה את הסדרה קדימה. ביום רביעי Hell's Kitchen איבדה גובה, אך גם היא רק במעט, עדיין זה טוב יותר מהנתונים ש Second Chance השיגה. כמו כן, Sleepy Hollow עושה את דרכה הבטוחה לביטול, כאשר בשבוע שעבר הניבה 0.7 נק' מדד בלבד.

ברשת NBC, הקומדיה Superstore שמרה על נתוניה הבינוניים של 1.4 נק' מדד ולא המשיכה בהידרדרות שלה. ביום רביעי, פרק הקרוסאובר של Law&Order ו Chicago P.D הראה שזה משתלם לשתי הסדרות עם 1.9 ו 2.0 נק' מדד בהתאמה. הנתונים של שתי הסדרות הנוספות של Chicago, הכוונה היא ל Med ו Fire, שמרו על הנתונים שלהם (1.6 ו 1.8 נק' מדד). מצד שני, ערב יום חמישי של הרשת הוא אכזבה אחת גדולה, כאשר
You Me & The Apocalypse כמעט ולא קיימת (0.8 נק' מדד) ו Shades Of Blue, אשר גם לאחר חידושה ממשיכה לאכזב עם 1.1 נק' מדד וספק אם בלי השם של ג'ניפר לופז היא הייתה מקבלת הזדמנות נוספת. אפילו The Blacklist כבר הידרדרה ל 1.4 נק' מדד, אולי בשל העובדה שעתה Scandal ו"אמריקן איידול" משודרת באותה שעת שידור שלה ול The Blacklist אין סיוע משאר הסדרות של הרשת. כמה חבל עבורה. 

אין תגובות: