יום ראשון, 21 בפברואר 2016

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בחמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות בשנת 2016, שבוע שביעי




ברשת ABC עדיין נתוני ערב יום חמישי ממשיכים להיות מקור לדאגה עבור מנהלי הרשת. למרות ירידה קלה אצל "האנטומיה של גריי" ל 2.2 נק' מדד, הבעיה ממשיכה להיות עם שתי הסדרות האחרות (הצעירות בהרבה) של שונדה ג'יימס. "סקנדל" הדרדרה בשבוע שעבר ל 1.8 נק' מדד ואי אפשר כבר להתייחס לכך כמקרה נקודתי. איבוד הגובה של הסדרה, אשר החלה את העונה עם 3.2 נק' מדד הוא אחד הגבוהים בשנים האחרונות. סיבה אפשרית אחת לכך היא ההפרדה של שתי הדמויות הראשיות (אוליביה פופ והנשיא פיץ) לאחר שבמשך כל הסדרה יצרו מצב שהם לא יכולים להיות ביחד ואילו לאחר מספר פרקים בודדים שהם היו ביחד בהפקה פרקו את החבילה. יכול להיות שהצופים פנו לאפיקי צפייה אחרים, אולם העובדה היא שהירידה של הסדרה בנתוני הרייטינג הינה דרמטית ביותר. מצבה של How To Get Away From Murder גרוע עוד יותר. הסדרה, שבשנה שעברה הייתה להיט ענק מגיעה לקראת סוף העונה שלה לקריסה כמעט טוטאלית, כאשר בשבוע שעבר היא הסתפקה ב 1.5 נק' מדד בלבד ובכך היא כבר לא נחשבת כלהיט, אלא כסדרה נוספת בלוח המשדרים. נפילה נוספת בנתוני הרייטינג יכולה לגרום לכך שהעונה השלישית שלה יכולה להיות גם האחרונה. במידה וזה יקרה, זו יכולה להיות בין העליות והנפילות הגדולות ביותר שנצפו בעשור האחרון בטלוויזיה האמריקאית.

ברשת ה CW אפשר לומר שלאחר התחלה סבירה בימי שישי, סדרות הערפדים של הרשת לא מניבות נתונים מספיק טובים. The Vampire Diaries מסתפקת בשבועות האחרונים ב 0.4 נק' מדד בלבד ואילו The Originals ב 0.3  נק' מדד עם קפיצה פעמים בודדות ל 0.4 נק' מדד. עושה רושם. שהבעיה היא גם בגזרת מספר הצופים הכללי The Vampire Diaries לא מצליחה להתעלות מעבר ל 1.1 מיליון צופים ואילו מצבה של The Originals גרוע עוד יותר, כאשר הסדרה לא מצליחה להגיע גם ל 900 אלף צופים. היות וכך, מצבה של Reign, אשר יצאה לחופשה, נראה עדיין סביר לחלוטין. אם לפני שלשה שבועות היה נדמה ש Riegn לא תזכה לעונה נוספת, הרי שעתה זה נראה עדיין בגדר אפשרות. בכל מקרה, קשה לראות כיצד אחת מסדרות הערפדים תחזור חוזרת להיות משודרת בימים שני עד חמישי.

ברשת CBS עושה רושם שמצבה של Elementary מתחיל להיראות סביר. לאחר ש The Good Wife בוטלה ו CSI:Cyber ככל הנראה מבוטלת גם אם לא הודיעו על כך באופן רשמי, המצב של שאר הדרמות של הרשת נראה בצורה אחרת לחלוטין. בשבוע שעבר Code Black הדרדרה ל 1.0 נק' מדד ובכך מצבה של Elementary הוותיקה, שגם היא הדרדרה ל 1.0 נק' מדד נראה, עד כמה שזה יישמע מצחיק, עדיין סביר. קשה לראות את הרשת עושה "ניקיון אורוות" ומבטלת ארבע דרמות, או אף למעלה מכך, בבת אחת. במידה והסדרה לא תמשיך לצנוח, עושה רושם שעונה אחת נוספת בערב יום ראשון, אליו היא תעבור בעוד מספר שבועות, נראה צעד הגיוני מאד עבור הרשת. ברשת, אשר נוהגת בחודש מרץ או לכל היותר בתחילת חודש אפריל מחדשת את מרבית הסדרות שלה, יצטרכו לקבל החלטות מאד מעניינות בשבועות הקרובים.

ברשת FOX הקומדיות של הרשת, מלבד New Girl (שגם היא איבדה גובה מ 1.4 ל 1.2 נק' מדד), ממשיכות להיות הבעיה המרכזית של הרשת. בשבוע שעבר Cooper Barret's Guide, אשר לא קיבלה דחיפה מפרקים חדשים של The Simpsons הצליחה להגיע ל 0.8 נק' מדד בלבד. Grandfathred הגיעה גם היא ל 0.8 נק' מדד, The Grinder ל 0.6 נק' מדד ורק "ברוקלין 9-9" עוד איכשהו בחיים עם 0.9 נק' מדד. מדובר בכישלון מהדהד. לא ברור מה חשבה הרשת כאשר העבירה את "ברוקלין 9-9" ליום שלישי, בכך איבדה הרשת שתי שעות שידור זו של יום ראשון בה משודרת Cooper וזו של יום שלישי בה משודרת "ברוקלין 9-9". ועדיין, מרבית הסיכויים שרק אחת מהן תבוטל. במידה וזה יקרה זו תהיה הודאה בכישלון.

ברשת NBC הקומדיה Superstore איבדה גובה מ 1.4 ל 1.2 נק' מדד. יכול מאד להיות שזה קרה בעקבות שידור ה"גראמי", אולם במידה והירידה תימשך, ואין לסדרה זמן רב בכדי שזה יקרה (השבוע ישודר הפרק האחרון של העונה), אפשר יהיה לומר שהיא תבוטל. Telenovela לא תראה עונה נוספת, עובדה זו כבר נהירה לכולם. כמו כן, ברשת יצטרכו להביט שוב על נתוני Chicago Med בשבועות הבאים לאחר הירידה ל 1.4 נק' מדד בלבד בשבוע שעבר. ולסיום, Shades Of Blue ממשיכה להיות יציבה, אולם על נתונים שלא אמורים היו להעניק לה עונה נוספת (1.1 נק' מדד). האם ברשת לא מתחרטים על כך שחידשו אותה יממה מוקדם מדי ? הסדרה הידרדרה ל 1.1 נק' מדד לפני שלשה פרקים ומאז נשארת על אותם נתונים. במידה והיו מחכים יום אחד נוסף לפני שהיו מחדשים את הסדרה אולי היו מקבלים החלטה אחרת.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

המצב של How To Get Away From Murder לא מפתיע.
לקראת החצי השני של העונה הראשונה היא כבר התחילה להימאס.
הירידה ברייטינג השנה היתה צפויה.

אנונימי אמר/ה...

אתמול הודיעו שNBC אישרה סדרת בת נוספת, chicago law, שתתצרף למותג של שיקגו בשנה הבאה.

אנונימי אמר/ה...

THX