יום רביעי, 29 באפריל 2015

פינת המענה לקוראים, והשבוע: ברוכים הבאים לשבדיה, האישה הטובה, רשת ה CW, סדרות ריאלטי, בבילון 5, דיג, נקמה, דרדוויל, עונת הפיילוטים.

נתחיל עם שאלה על סדרה שאני אוהב:

אני רוצה להתחיל לראות בבילון 5 אבל אני לא יודע באיזה סדר לראות כי אני יודע שיש גם סרטים
תוכל לעשות לי סדר בבאלגן?



תגובה:

צריך להתחיל עם הפיילוט: Babylon 5: The Gathering ואח"כ לראות את עונות 1 עד 4. לאחר מכן, צריך לצפות בשני הסרטים: In The Beginning ו Thirdspace. אח"כ חוזרים לעונה החמישית ואז לסרטים A River Of Souls ו A Call To Arms. מבחינה כרונולוגית השלב הבא הוא סדרת הבת Crusade שהחזיקה מעמד 13 פרקים לפני שהמפיק החליט לא להמשיך איתה בגלל שניסו לשנות החלטות קריאטיביות שלו. ולסיום, הסרטים:
Babylon 5: The Legend of the Rangers ו Babylon 5: The Lost Tales.
כמו כן, צריך לזכור שיש גם ספרים שצריך לקרוא (באנגלית כמובן) שמשלימים פערים והם חלק אינטגרלי מהסדרה מכיוון שהמפיק, JMS, העניק את הסיפורים שצריך לספר לסופרים והם הוציאו אותם לפועל. אחת מהם הייתה אשתו.


מייקל שאל שתי שאלות:

1. הסדרה Welcome To Sweden לא מופקת עי NBC נכון?

2. לא הבנתי את שינוי המגמה שלך לגבי האישה הטובה, כבר 3 שנים אתה חוזה לה עתיד שחור וכל פעם הסדרה מפתיעה ומחודשת למרות שאין שינוי בנתוני הרייטינג.  אני כמובן אוהב את הסדרה אבל לא זכור לי שאי פעם כתבת עליה שהיא תחודש ללא בעיה.



תגובה:

1. לא, היא מופקת על ידי Entertainment One הקנדית.

2. אנשים לא מבינים שלפעמים הרייטינג לבדו הוא לא מדד לקביעת חזרת סדרה. צריך לחשב אלמנטים נוספים. במקרה הזה, העובדה שברשת מדליפים שבכל מקרה גם אם תחודש הסדרה לעונה שביעית הרי שהיא תהיה האחרונה שלה. זה אומר, שככל הנראה, הרשת רוצה לסגור את הקצוות שלה. יכול להיות שברשת, גם אם יחדשו אותה, יעניקו לה עונה מקוצרת.


נמשיך עם שאלות משד משחת:

1. אם תוכל להביא את מועד עליית הסדרות של רשת CW.

2. איזה שמונה סדרות רשת CW כבר אישרה ? למה אתה לא כותב את השמות שלהם
תודה מראש



תגובה:

1. מלבד iZombie, The Messengers ו"של מי השורה הזאת בכלל" אשר נמצאות במהלך העונה שלהן וייכנסו אל תקופת הקיץ הרי ש Beauty & The Beast תעלה ב 21 במאי. כאשר יעלה הלוח החדש לעונת החורף הבאה בעוד שבועיים וחצי אפרסם אותו.

2. להלן הלינק להודעת החידוש: http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2015/01/cw-8.html, כמו כן iZombie כנראה תצטרף אליהן.


ועתה, לשאלה כללית:

למה אתה לא מפרסם סדרות ריאלטי אמריקאיות ??



תגובה:

ממספר סיבות. ראשית, אני חושב שמדובר במוצר העלוב ביותר שהטלוויזיה מייצרת. כמו כן, אי אפשר למדוד את הצלחת הסדרות הללו ולבסוף, את מי זה מעניין ? אחרי שבוע שוכחים אפילו ממי שזכה בתחרויות.



יש גם הערה לגבי העובדה שאני מפרסם את מצב הפיילוטים של חמש רשתות הברודקאסט:

תודה אחי, אבל הפעם אתה כבר חופר.  הכל יעניין כאשר דברים יהיו סגורים, אבל כבר פעם שניה שאתה כותב את עניין הפיילוטים ושוב ושוב. חלאס, תביא דברים לעניין כמו מענה לקורא, כמו סיכום עונה כמו מה חדש. חלאס עם הפילוטים.

 


תגובה:

התשובה שלי היא: לא. זו התקופה שאני הכי אוהב לפרסם עליה ולמעשה, לולא התקופה הזאת הייתי מפסיק בכלל לפרסם פוסטים. חוץ מזה, לפי דעתי, זה נחמד לעקוב אחר ההתקדמות הפרויקטים. בכל מקרה, עוד כאחד עשר יום מתחילים לפרסם את הלוחות החדשים ואז זה ייפסק. אני מניח שעד אז אפרסם עוד שניים או שלשה פוסטים על מצב הפיילוטים. במקביל אני ממשיך עם הפינות הקבועות שלי וכשיש ידיעות שצריך לפרסם אני מפרסם.


השאלה הבאה מגיעה משלמה:

אתה יודע כמה פרקים אמור להיות לדיג?



תגובה:

יש עשרה פרקים לסדרה.


ויש גם שאלה על סדרה של רשת ABC:

מה לגבי נקמה? יש חדש?
ומאיפה אתה משיג את המידע?
תודה רבה! בלוג ענק!



תגובה:

לא, אין כל כך חדש מאז שפירסמתי את מצבה לפני מספר שבועות. באופן כללי, המצב שלה לא כל כך טוב. גם אם היא תחודש, וזה בספק גדול, זו אמורה להיות עונתה האחרונה וכמעט בטוח שהיא תהיה גם עונה מקוצרת. נתוני הרייטינג שלה מעט פחות מהנדרש, הכוכבת הראשית, אמילי ואן קאמפ, רצתה לסיים אותה כבר בתום העונה השלישית ומבחינה קריאטיבית הסדרה נמצאת בירידה כבר מהעונה השנייה. בכל זאת, מנהלי הרשת אוהבים את הסדרה ויכול להיות שיעניקו לה עונה אחרונה. הסיכויים לכך ? לא גבוהים. כל הסימנים מראים שזו עונתה האחרונה. נצטרך לראות מה יגבר אצל מנהלי הרשת, הלב או השכל...

לגבי המידע שלי, הוא מגיע ממספר מוקדים. ראשית, ניתוחי נתוני רייטינג יומיים ותקופתיים, הדלפות וידיעות שמגיעות ישירות מהרשתות המשדרות, כתבות ניתוח של כתבי תרבות מחו"ל ולפעמים, ידיעות שמגיעות ישירות מארה"ב בצורה זו או אחרת.

אני שמח שהבלוג מהנה אותך, ספרו לחברים...



ולסיום, שאלה שהגיעה במייל:

שלום, רציתי לדעת אם כבר התחלת לצפות בסדרה החדשה של מארוול דרדוויל שעלתה לנטפליקס ? ומה אתה חושב עליה?
לדעתי מדובר בסדרת גיבור העל הטובה ביותר עד כה.


תגובה:

לא, עדיין לא יצא לי לצפות בה. מפאת חוסר זמן, ככל הנראה, ייצא לי לצפות בה רק בקיץ ואם האתר יהיה עדיין באוויר כנראה שאפרסם עליו "שלב סיכום עונה".

5 תגובות:

שד משחת אמר/ה...

תודה אחי על התשובות

ותדע שסדרות ריאלטי הם לא מוצר עלוב
בסה"כ עדיף שנערים ונערות במקום שיעשנו סמים ושאר שטויות
עדיף שירצו להתחרות במוזיקה וריקוד
ושאר תוכניות
לפי דעתי זה מציל הרבה ילדים שהיו אמורים להיות בכלא או להרצח ברחוב

ולפחות בריאלטי יש אנשים אמיתיים
ולא דמויות שלא קיימות במציאות

שלמה אמר/ה...

תודה על התשובה המיהרה. ולזה שהעיר על הפיילוטים, אם לא מתאים לך אל תקרא. אף אחד לא הכריח אותך להיכנס לבלוג ובטח שלא לקרוא תדע להחליט מה אתה רוצה לקרוא

שלמה אמר/ה...

אגב שמתי לב עכשיו שרשמת שיש רק 10 פרקים לסדרה. זה אומר שלא תהיה עונה 2???

אנונימי אמר/ה...

מה דעתך על הסידרה brooklyn 9-9?
בלוג מעולה תודה!

אנונימי אמר/ה...

רציתי לדעת מדוע לא הכניסו/מכניסים את הדמות של Carnage (קטל) לסדרת הסרטים של ספיידרמן ?