יום ראשון, 8 בפברואר 2015

פרסום: בעיה למעריצי Game Of Thrones ?



רשת HBO מתכוננת להעלות את העונה החמישית של Game Og Thrones ב 12 באפריל, אבל עתיד הסדרה לוט בערפל, לפחות בכל מה שקשור לסיפור. רשת HBO כבר חידשה את הסדרה לעונה שישית וכבר בחודש אוקטובר 2014 דווח שכוכבי הסדרה חידשו את החוזים שלהם עד לעונה 7, אך לפני מספר ימים דיווח "הגארדיאן" שאין תוכניות לפרסם את הספר השישי של ג'ורג' אר אר מרטין בסדרה A Song Of Fire And Ice בשנת 2015. להלן דברי המוציאה לאור של מרטין, ג'יין ג'ונסון מ"הארפר-קולינס":

"אין לי אינפורמציה על הוצאה לאור (של הספר). מדובר בספרים מורכבים בצורה יוצאת דופן ודרושים כמות עצומה של ריכוז בכדי לכתוב אותם. המעריצים צריכים להעריך את העובדה שאורך כל ספר שווה ערך לשני ספרים רגילים על ידי סופרים אחרים".

מרטין פרסם את הספר האחרון בסדרה,  A Dance With Dragons, בשנת 2011, אך מפרסם השלמות לספרי המקדימים שלו, The Hedge Knight, The Sworn Sword ו The Mystery Knight, אשר אמורים לראות אור בחודש אוקטובר 2015. הסיפורים אמורים להתרחש כמעט 100 שנה לפני אירועי Game Of Thrones, כאשר בני משפחת טארגריין עדיין החזיקו בשלטון. אולם, בשעה שאנו עדיין ממתינים לספר השישי, הסדרה של רשת HBO עומדת להגיע לנקודה בה מסתיים הספר החמישי.

העונה החמישית מבוססת בחלקה הגדול על הספר הרביעי,  A Feast Of Crows, וחלקים מהספר החמישי. הספר השלישי,   A Storm Of Swords היה כל כך עבה ומורכב כך שהמפיקים פיצלו אותו לשניים, אך עתה, מבלי שיהיו תכנונים לפרסם בעתיד הקרוב את הספר השישי, עדיין לא ברור כיצד זה ישפיע על עתיד הסדרה. אפשר היה לראות עדות ראשונית לבעיה כאשר דמותו של בראן סטארק לא תופיע בעונה החמישית, משום שבסדרה כבר הגיעו לנקודה שבה הדמות שלו נמצאת בספר החמישי.

ההפקה של העונה השישית תחל בסתיו 2015 והיא עתידה להיות משודרת באביב 2016, כאשר העונה השביעית והאחרונה אמורה לעלות כנראה בשנת 2017. כמובן, אפילו אם הספר השישי של ג'ורג' אר אר מרטין ישוחרר במהלך תחילת שנת 2016, עדיין לא ברור מתי הספר השביעי והאחרון יפורסם. שני הספרים האחרונים של מרטין אמורים להכיל בין 800 ל 1100 עמודים כל אחד ובקצב שמרטין כותב בעת האחרונה, קשה לנחש מתי הספרים הללו יזכו לראות אור יום.

ב"וושינגטון פוסט" חזו שג'ורג' אר אר מרטין לא ישחרר את הספר האחרון לפני שנת 2023, או כשש שנים לאחר שסדרת הטלוויזיה תגיע לסיומה (בקצב הנוכחי). בעיה רצינית עבור המעריצים. מה יהיה ? שמישהו יגיד לג'ורג' להתחיל להזדרז, לא ?

2 תגובות:

inon אמר/ה...

אני, כמי שקרא את כל הספרים וצופה בסדרה, לא רואה בעיה כל כך רצינית.
בכל מקרה הסדרה שינתה דברים מהספרים ובעונה החמישית תשנה אפילו יותר ממה ששינו עד עכשיו, וגם ג'ורג' ר. ר. מרטין אמר ליוצרי הסדרה מה הוא מתכנן לספרים 6 ו7
דווקא זה טוב שהסדרה תהיה שונה מהספרים ושלא יעקבו באדיקות אחרי הסיום. ככה יהיו שני סיומות, של הסדרה ושל הספרים

אנונימי אמר/ה...

מסכימה עם התגובה מעלי.
הנושא ידוע כבר מזמן שהסדרה רצה בקצב מהיר יחסית ובשלב מסויים היא תדביק את הספרים.
היו מספר מקרים שהסדרה שינתה דברים מהותיים ביחס לספרים והם עשו זאת כהכנה למצב הזה.
הבעיה העיקרית של הסדרה ויוצריה תהיה ליצור תסריט בסטנדרטים של הספרים כשאין יותר ספרים. אם הם יפשלו ואיכות הכתיבה לא תתאים המעריצים יזעמו. ומעריצים פנאטים זועמים זה לא דבר נחמד...