יום רביעי, 4 בפברואר 2015

פרסום: אז, מה קורה בממלכה של רשת CBS ?



רשת ברודקאסט אמריקאית נוספת, שלישית במספר אחרי רשת ה CW ורשת FOX, אשר קיבלה מספר החלטות חשובות לגבי עונת המשדרים הבאה הינה רשת CBS. הרשת הוותיקה והשמרנית ביצעה מספר החלטות לא אופייניות, בעיקר בשלב כה מוקדם של העונה הנוכחית, אולם במבט לעומק ניתן להבין את החלטותיה.

ראשית, ברשת הודיעו כי הם ממשיכים עם ערב הפוטבול של יום חמישי בתחילת העונה. כלומר, בחודשים ספטמבר-אוקטובר ישודרו שמונה שבועות של ערבי פוטבול אל מול לוחות המשדרים של שאר רשתות הברודקאסט האמריקאיות וזאת למרות שנתוני הרייטינג העונה לא היו כה גבוהים. מדוע, אם כן, ברשת החליטו להמשיך גם העונה עם ערב הפוטבול ? אפשר למנות מספר סיבות. הסיבה הראשונה היא, בכדי לא לתת לרשת NBC, שרצתה את התענוג הזה כבר בעונה הקודמת, אך נכנעה להצעה טובה יותר של רשת CBS. ברשת CBS מודעים לכך, שרשת NBC מעוניינת לחזק את ערב יום חמישי שלה וויתור על התענוג של ערב הפוטבול יציב את הרשת, לראשונה מזה זמן רב, בפני מצב של כניעה לרשתות ABC ו NBC. סיבה נוספת הינה, שבעונה הבאה, לאור סופה של הסדרה "שני גברים וחצי", לרשת CBS אין תוכנית אחת בערב זה עם נתונים טובים, פרט כמובן ל The Big Bang Theory ולכן, התחלה עם ערבי פוטבול יכולים להוות מקפצה לשאר העונה.

הנקודה המעניינת הבאה לגבי הרשת קשורה לסדרה Supergirl. העובדה שאנחנו שומעים באז גדול מאד עבור הסדרה הנ"ל, אבל גם שההפקה מתעכבת בכל מה שנוגע להתחלת צילומים גורמים לכך, שככל הנראה, הסדרה, אשר יועדה לעונת הקיץ, תעלה דווקא בעונת החורף הבאה עם אפשרות לקבל עונה מלאה בת 22 פרקים וזאת לאחר שכבר הוזמנו לה 13 פרקים. עושה רושם, על פי עדויות מתוך הרשת ומתוך רשמים של מבקרי טלוויזיה, שברשת CBS מתכננים מהפך נוסף בערב יום חמישי, אשר המשמעות שלו הינה קיצוץ בשעתיים של קומדיות לשעה אחת בלבד ושיבוץ של Supergirl בערב זה בשעה תשע. במידה וזה אכן יהיה השיבוץ של הסדרה, משום ששיבוץ אחר בלוח המשדרים נראה כמעט חסר הגיון (ערבי שלישי ורביעי נראים כמעט וסגורים לעונה הבאה) , אלא אם יחליטו לנסות ולסכן את הסדרה בערב יום שני אל מול The Voice, במידה וזה אכן יהיה השיבוץ ברשת לוקחים הימור הגיוני לאור העובדה שבשנים האחרונות היא לא הצליחה עם הקומדיות שלה. יהיה מעניין לראות את השיבוץ הסופי של הסדרה ובאם היא בכל זאת תידחס אל עונת הקיץ.

החלטה שלישית שהרשת קיבלה בשבועות האחרונים הייתה חידוש שלשת הסדרות החדשות שלה
(Madam Secretary, NCIS: New Orleans, Scorpion). הודעת החידוש לא הייתה מפתיעה. מדובר בהצלחות עבור הרשת, הצלחות בינוניות לאור נתוני העבר, אם כי הנתונים צומחים ב DVR. האלמנט המפתיע של הודעת החידוש היה שזה קרה כל כך מהר וכבר בתחילת חודש ינואר. במידה ומחפשים תשובות למהלך המפתיע של הרשת צריך להבין את משבצי התוכניות שלה. ברשת מבינים ש The Good Wife נמצאת בדימדומיה, במיוחד גם לאחר העזיבה של ארצ'י פנג'בי בתום העונה ולאור העובדה ש Madam Secretary, לאחר התחלה בינונית, הצליחה ליצר נתונים סבירים מכינים כבר כעת את הקרקע לימים שלאחר The Good Wife. בהפקה של הסדרה הוותיקה צריכים גם לחזור ולהגיע להסכם עם הרשת ועתה לרשת יש גם מינוף במשא ומתן, אשר אמור להיות גם האחרון שלה, משום שגם אם היא תקבל עונה נוספת היא עשויה להיות האחרונה, וזאת לאור נתוני הרייטינג ולאור העובדה שהמפיקים הודיעו שהרעיון של הסדרה הוא לשבע עונות.

לגבי חידושה המהיר של Scorpion, לא צריך להיות גאון טלוויזיה בכדי להבחין שהסדרה הצליחה להתייצב על נתונים של 2.3-2.0, גם אל מול The Voice וגם לאחר החזרה שלה מהחופשה היא הוכיחה שההצלחה שלה לא הייתה רגעית. גם העובדה שהיא שודרה לאחר משחק פליאוף של ערב פוטבול הוכיח שברשת יעשו הכל בכדי לנסות ולקדם אותה מהסיבה הפשוטה: לאחר מספר שנים, ברשת הצליחו לייצר דרמה, אשר יכולה להוות עוגן בערב יום שני.

צריך לומר זאת בפה מלא, נתונים כפי ש Scorpion ו NCIS: New Orleans מניבות העונה לא היו מאפשרות חידוש כה מהיר בעונות קודמות, אולם לאור הירידה הכללית בשנים האחרונות בנתוני הרייטינג, אשר זוכים לעדנה דווקא ב DVR וגם בהורדות וצפייה און ליין, ברשת החליטו להיאחז גם בהצלחות בינוניות, ולו רק להמשיך ולהיות רלוונטית. הם מעדיפים "ללכת על בטוח" עם עונה נוספת של NCIS: New Orleans, ניסוי "להרים" ספין אוף נוסף ל Criminal Minds, וזאת למרות שסדרת האם נמצאת בנסיגה איטית בשנים האחרונות או גרסה טלוויזיונית ללהיט הקולנועי המצליח Rush Hour, מאשר לנסות ולהמר על הצלחה גדולה יותר.

הסיבה ש Stalker לא קיבלה את הודעת החידוש לאור חידוש שאר הדרמות החדשות של הרשת היא שנתוני הרייטינג שלה לא מספיק טובים. יתרה מכך, העונה שלה קוצרה. כלומר, הסיכוי שלה לחזור לעונה נוספת הינו אפסי. ברשת הגיעו למסקנה שחידוש של שלש סדרות חדשות הינו מספיק, במיוחד לאור העובדה ששתי הדרמות החדשות של הרשת Battle Creek ו CSI:Cyber, לפחות אחת מהן אמורה לשרוד לעונה נוספת. וגם אם לא, ברשת לא נוהגים לוותר על כל כך הרבה דרמות בעונה אחת, במיוחד לאור העובדה שיש לה את ערב הפוטבול בתחילת העונה בערב יום חמישי.

אין תגובות: