יום רביעי, 24 בדצמבר 2014

שלב סיכום עונה: Revolution, עונה שנייה: רק חלק קטן היה מעניין



הסדרה Revolution הייתה עבור רשת NBC התקווה הגדולה ביותר שלה לפני יותר משנתיים. בשל כך, הסדרה שודרה אחרי The Voice, בשעה שהיא עוד הייתה בגדולתה. לאחר שתי עונות בלבד היא בוטלה. ההתחלה הייתה מדהימה, כאשר בערב הפתיחה היא הניבה 4.1 נק' מדד ו 11.65 מיליון צופים. אולם, בפרק האחרון של העונה הנתונים היו מאכזבים מאד: 2.0 נק' מדד ו 6.17 מיליון צופים. כלומר, הפרק האחרון של העונה הראשונה, למרות הנתונים המאכזבים, עדיין הניב נתונים סבירים בהחלט ולכן הסדרה קיבלה עונה שנייה.

גם לאחר שהסדרה עברה ליום רביעי ואיבדה את The Voice כמוליכה, הפרק הראשון של העונה הניב 1.8 נק' מדד ו 6.810 מיליון צופים. לכשעצמה, בשעת השידור החדשה שלה, הנתונים היו סבירים בהחלט עבור רשת NBC. ואולם, הפרק האחרון של הסדרה הניב בסך הכל 1.08 נק' מדד ו 4.128 מיליון צופים. המסקנה הנובעת מכך היא, שדווקא העונה השנייה הייתה זו שגרמה לחלק גדול של המעריצים לוותר על הסדרה ובכך לגזור את דינה ולגרום לביטולה לאחר שתי עונות בלבד. משום שבמידה והסדרה הייתה שומרת על נתונים של 1.6-1.5 נק' מדד היא עדיין הייתה מקבלת הודעת חידוש וחוזרת לעונה שלישית, גם אם מקוצרת.

אם כן, מה גרם לצופים לזנוח את הסדרה בעונתה השנייה ?

התשובה פשוטה: הסיפור (לפחות בחלקו הגדול) כבר לא היה מעניין, ובעיקר כבר ראינו סיפורים דומים בסדרות אחרות ולכן לצפות באותם סיפורים היה כה משעמם.

בשל כך, ראוי לבודד את הרעיונות של הסדרה לשניים. תמה אחת, אשר הייתה המעניינת, הייתה כל סיפור הבינה המלאכותית, או במילים של הסדרה, הננוטכנולוגיה, שבעונה הראשונה כמעט ולא התייחסו אליה, שהחלה להתפתח עד כדי כך שהיא השתלטה על גופתה של פריסליה, אשתו לשעבר של ארון, וגרמה לו לעשות דברים עבורה בכדי להבין יותר את המין האנושי, עד שבסופו של דבר היא מחליטה שהדרך היחידה לטפל בהם היא "לשדרג" אותם בכדי שינהגו בצורה נורמאלית ולא מטורפת, אשר גורמת להרג על ימין ועל שמאל.

הסיפור הנ"ל היה המעניין ולכן חבל שהוא לא היה הסיפור הראשי, אלא הסיפור של המלחמה של מיילס והחבורה ב"פטריוטים", השאריות של הממשל הישן, אשר היה אחראי להפצצת שתי ערים בפצצות אטומיות. סיפורי המלחמה הללו נראו בכל כך הרבה סדרות ובכולן הן לא הצליחו, כאשר כדוגמא אפשר לציין את הסדרה "יריחו". בהפקת הסדרה לא הבינו שהצופים שאוהבים סדרות אפוקליפסה לא מעוניינים לראות מלחמות, זה הרעיון הפחות מעניין, אלא המסעות ופיתוח הדמויות הראשיות, בדיוק כפי שקורה בסדרה The Walking Dead, בה אפשר לראות לעיתים מלחמות, בעיקר בסופי עונות, אולם במהלך העונה הדגש הוא על המסע של הדמויות. וזה מצליח.

בעיה נוספת שהעונה השנייה של הסדרה סבלה ממנה הייתה מה שעשו לדמויות. הדמות של צ'ארלי, אשר בתחילת הסדרה הייתה המצפון שלה, הפכה להיות חיילת פשוטה וכמעט הפכה לדמות משנית. מונרו, אשר בעונה הראשונה היה הדמות הרעה הראשית, הפך להיות חלק מהחבורה, רייצ'ל הפכה להיות דמות כמעט פאסיבית ולעיתים קרובות הפכה למעצבנת ואילו מיילס איבד את החדות שלו. השינויים הללו גרמו לסדרה לאבד מהערך שלה ובעיקר לצופים לא להתחבר מחדש עם הדמויות שאהבו בעונה הראשונה. נדמה היה, שהתסריטאים הראשיים של הסדרה התחלפו בין העונות.

בנוסף לכך, סיפורי המשנה לא היו מספיק טובים. הניסויים בבני אדם ? השימוש בנשק כימי ? כבר היינו בסרטים הללו. קונור, הבן של מונרו גודל על ידי ברון פשע במקסיקו ובעונה השנייה מצטרף לאביו ולחבורה בכדי להחזיר את הרפובליקה ? לא מספיק טוב. ואם כבר יצרו משולש אהבה בין ג'ייסון-צ'ארלי וקונור, למה להרוג את ג'ייסון כל כך מהר ? אפשר להבין את כוונת התסריטאים, שרצו לגרום לדמות של טום נוויל לשנות כיוון, אבל ההשפעה על שאר הדמויות הייתה לא מספיק טובה. ואם בכך עסקינן, צ'ארלי מבינה שהיא רוצה לחיות לאחר שטום כמעט מחסל אותה ? קצת שמאלצי.

אז, לראות או לא לראות ?

אם מסכמים את הסדרה, אפשר לומר זאת כך: היה לה פוטנציאל ענק ולכן גם הנתונים הראשונים שלה היו טובים מאד, אולם התסריטאים של הסדרה לקחו אותה לכיוונים לא נכונים ובעונה השנייה זה בא לידי ביטוי בצורה חדה יותר, בעיקר בשל השינויים הגדולים שערכו לדמויות. בתחילת הסדרה המבנה היה נכון: הניסיון להציל את אחיה של צ'ארלי, אולם לאחר שהוא נמצא ונהרג, מאותה נקודה התסריט הדרדר בצורה קשה.

במידה וזה היה הרעיון הכללי של הסדרה מנקודת ההתחלה אזי חבל שגרמו לצופים לבזבז את זמנם, משום שפרט לסיפור הננוטכנולוגיה שאר הסיפור לא היה מעניין מספיק ולכן כדאי לצופים שרוצים לראות את סופה של הסדרה ועדיין לא עשו זאת לראות את העונה השנייה ברצף, להתמקד בדקות שעסקו בסיפור הנ"ל ולדלג על כל השאר.

עבורי, מהסדרה אזכור רק את טרייסי ספירידאקוס (צ'ארלי), המדהימה ביופיה. כל השאר ייעלם ברוח. מה אתכם ?

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

סדרה פח.
ג'יי ג'יי אברמס כל כך אוברייטד וכל הסדרות שלו נראות אותו דבר.

אנונימי אמר/ה...

^^^ כל כך!!!