יום ראשון, 14 בדצמבר 2014

ניתוח: עונת החורף 2015-2014, נתוני רייטינג בולטים בשבוע ה 12 של עונת 2015-2014


ברשת ה CW אי אפשר כבר להתחמק מכך יותר: The Flash היא ההצלחה הגדולה ביותר עבור רשתות הברודקאסט העונה. בשבוע סיום החצי הראשון של העונה הסדרה הניבה הסדרה 1.5 נק' מדד. נכון, מדובר בירידה קלה מ 1.6 נק' מדד של השבוע הקודם, אולם אז זה היה חלק מקרוסאובר עם Arrow. צריך גם להביט מה קרה ל Supernatural בערב זה, כאשר היא הניבה במספר הצופים הכללי 2.62 מיליון צופים ! חלק מהסיבות לנתונים הללו נעוצות גם בעובדה שלא שודרו פרקים חדשים לסדרות של NCIS, אולם בשורה התחתונה, לפחות כרגע מדובר בהצלחה הגדולה ביותר של העונה הנוכחית. מעניין יהיה לראות אם המצב יישאר כך עד תום העונה.

ברשת CBS צריך להביט על מה שקרה לסדרות של ערב יום שני Scorpion ו Two Broke Girls בשבוע שעבר. בשבוע שעבר חזרה הסדרה Mike & Molly בעונה חדשה והניבה 1.9 נק' מדד. עובדה זו סייעה ל Two Broke Girls לעלות מ 1.6 ל 2.0, כאשר סיבה נוספת לעלייה יכולה להיות העובדה ש Gotham יצאה לחופשה. אולם, זה גם סייע ל Scorpion לעלות מ 1.9 ל 2.1 נק' מדד. עכשיו, מדובר בנתונים בינוניים בלבד. שערו בנפשכם מה היה קורה לו שודרה בשעה שמונה סדרה בעלת נתונים טובים כגון The Big Bang Theory. לפי דעתי, Scorpion הייתה מניבה 2.4 נק' מדד, כפי שקרה בתחילת העונה, משום שעושה רושם שהנתונים שלה יציבים עד כה.

ברשת ABC צריך להביט על הנתונים של Castle. למרות שכבר אין לה את The Blacklist באותה משבצת שידור והיא נאלצת להתמודד במקום אל מול State Of Affairs של רשת NBC, הרי שבשבוע שעבר Castle הניבה בסך הכל 1.4 נק' מדד. היות ומדובר בעונה השביעית של הסדרה נתונים כאלו צריכים להדאיג את ההפקה. למרות שקשה להניח שבשלב הזה הסדרה תבוטל, הרי שבמידה ונתונים שכאלו ימשיכו מצבה לא יהיה טוב. לפתע מובן מדוע ברשת העניקו ל Forever עונה מלאה, לאחר שהאחרונה נעה סביב נתונים של 1.2-1.1 נק' מדד בשבועות האחרונים. גם הסדרות האחרות של הרשת באותה שעת שידור (פרט ל How To Get Away With Murder) מניבות נתונים דומים ("נאשוויל" עם 1.5-1.4, "נקמה" עם 1.4-1.2 נק' מדד). מצד אחד, הנתונים הללו צריכים להפחיד את המעריצים של Castle (במיוחד לאחר ששתי הדמויות הראשיות, קאסל ובקט, נישאו העונה וידוע שזה גורם לירידה בצפייה), אך מצד שני צריך גם לעודד את מעריצי שאר הסדרות של הרשת באותה שעת שידור.

ברשת FOX צריך להביט על נתוני הקומדיה New Girl. נתונים של 1.5 נק' מדד עבור פרק סיום מחצית עונה עבור הרשת הינם נתונים סבירים. לאור מצבה של הרשת, אלו נתונים סבירים בהחלט ואם נדמה היה בתחילת העונה שמצבה נראה אנוש, הרי שעושה רושם שהיא התייצבה על נתונים שאמורים להעניק לה עונה נוספת, במיוחד לאור העובדה שלרשת אין קומדיה אחרת עם נתונים סבירים ("הפרויקט של מינדי" עם נתונים גרועים). שימו לב שהנתונים הללו דומים גם לנתונים של Sleepy Hollow (1.6-1.5 נק' מדד) ולא עושה רושם שיש ספק לגבי חידושה. אולם, ברשת יצטרכו לקבל החלטה מה לעשות עם הסדרה ואולי להעביר אותה ליום שישי, משום שגם אם היא עם נתונים סבירים, היא לא יכולה להזניק סדרות אחרות. מדהים לראות עד כמה מצבה של הרשת דומה למצבה של רשת NBC לפני שנתיים.

ברשת NBC צריך להביט על ערב יום רביעי. בעוד ש Chicago P.D ממשיכה להישאר יציבה, גם לאחר חופשה של מספר שבועות, עם נתונים שנעים בין 1.4 ל 1.6 נק' מדד, בשבוע שעבר הפרק הניב 1.5 נק' מדד, ולכן עושה רושם שהסדרה תשוב לעונה נוספת ללא בעיה. גם Law & Order: SVU ממשיכה להישאר יציבה עם נתונים שנעים בין 1.4 ל 1.8 נק' מדד, כאשר בשבוע שעבר הסדרה ירדה לנתונים של 1.4 נק' מדד. רק מצבה של The Mysteries Of Laura ממשיך להיות לא ברור, עם נטייה לנתונים לא מספיק טובים, כאשר בשבוע שעבר הנתונים עמדו על 1.2 נק' מדד. נתונים לא מספיק טובים. לפי דעתי, עדיין היה עדיף לרשת להעלות את הסדרה בחודשי הקיץ. כל אחד שמבין בטלוויזיה ראה זאת רק מנהלי הרשת לא , לפעמים קשה להבין את החלטות הרשת.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה