יום שישי, 26 בדצמבר 2014

שלב סיכום עונת הקיץ 2014: רשת TNT היחידה שיכולה לחייך בעונה זו, אבל היא גם מביטה בחשש אל העתיד (חלק ב)



זו הכתבה השנייה בסדרת כתבות הניתוחים אודות הסדרות של רשת TNT בקיץ 2014 וגם הכתבה האחרונה בסדרת כתבות ניתוחי עונת הקיץ 2014. הכתבה הראשונה אודות רשת TNT עסקה בכישלונות של הרשת, כתבה זו תעסוק בסדרות הביניים וסדרו בעלות הרייטינג הגבוה של הרשת.

לאחר שהעונה הרביעית של הסדרה Falling Skies הסתיימה הודיעו ראשי הרשת שהסדרה תשוב אמנם לעונה חמישית, אך זו גם תהיה עונת הסיום שלה. לאור נתוני הרייטינג של הסדרה, אפשר להבין את החלטת הרשת. בעוד שבעונה הקודמת ממוצע נק' המדד של הסדרה עמד על 1.2 עם פיק אחד ל 1.3 נק' מדד, הרי שבעונה זו חלה ירידה דרסטית וממוצע נק' המדד עמד על 0.72 נק' מדד, כאשר לוקחים בחשבון שפרק הפתיחה הניב 1.0 נק' מדד ולכן הממוצע עלה. צריך גם לציין שקיימת ירידה כלפי מטה בפרק השמיני של העונה ל 0.6 נק' מדד. במספר הצופים הכללי הסדרה הניבה מספרים סבירים, במיוחד עבור סדרה, אשר בקטגוריית הביניים של סדרות הרשת מבחינת הרייטינג, המספרים עמדו על 2.72 מיליון צופים בממוצע לפרק. הסיבה לכך שהסדרה קיבלה עונה נוספת היא בכדי לסגור את הסיפור ואילו הסיבה שהיא מבוטלת וזאת למרות נתונים סבירים גם בעונה הרביעית, היא עלותה היקרה והציפיה שבעונה הבאה הנתונים ימשיכו לרדת ולא יצדיקו את המשך שידורה.

הסדרה השנייה אשר נמצאת בדרג הביניים של רשת TNT הינה הסדרה החדשה Murder in the First, אשר כבר קיבלה הזמנה לעונה שנייה. הודעת החידוש לא הגיעה כל כך מהר משום שהנתונים של הסדרה בעונה הראשונה לא כל כך מרשימים. בנק' המדד הסדרה עמדה בסך הכל על 0.45 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי הסדרה הניבה בסך הכל 2.78 מיליון צופים בממוצע לפרק !!! פחות מ"קינג ומקסוול", אשר בוטלה בעונה הקודמת אחרי עונה אחת. הסיבה לכך, ככל הנראה, שהסדרה לא בוטלה היא שלאור מספר הרב של הסדרות, אשר בוטלו על ידי הרשת בשל נתוני הרייטינג לא מספקים (ראו כתבה קודמת), ברשת היו מעוניינים לתת לסדרה הזדמנות נוספת. אולם, גם במקרה שלה, קשה לראות אותה מצליחה לקבל עונה נוספת עם נתונים דומים, כך שבמקרה שלה מדובר בדחיקת הקץ.

ועתה, הגענו אל רשימת הסדרות בעלות הרייטינג הגבוה של הרשת, אשר יכולות גם לגרום לרשת לחייך. ראשית, ברשת חיפשו מזה זמן רב הצלחה בקרב הסדרות החדשות שלהן והיא הגיעה מצידה של The Last Ship, אשר הניבה בפרק פתיחת העונה 5.334 מיליון צופים ובכל העונה שמרה על ממוצע יפה מאד 4.43 מיליון צופים לפרק. נתון חיובי מאד הוא שפרט לפרק הפתיחה בעל הנתונים הגבוהים, הרי ששאר הפרקים לא רשמו עליות או ירידות גדולות, כלומר הנתונים היו יציבים. למרות זאת, בנק' המדד הנתונים לא כל כך מרשימים מאחר והיא פתחה בסך הכל עם 1.18 נק' מדד והממוצע שלה לעונה עמד על 1.01 נק' מדד בלבד. הרבה פחות מאשר ההצלחות הקודמות של הרשת, Rizzoli & Isles (בעונה הראשונה ממוצע הצופים שלה לפרק עמד על 6.884) ו Major Crimes (בעונה הראשונה הממוצע שלה עמד על 1.2 נק' מדד ו 7.18 מיליון צופים, בעונה השנייה הנתונים כבר ירדו ל 0.9 נק' מדד ו 4.905 מיליון צופים).

ואם כבר אנו עוסקים בשתי הסדרות בעלות הרייטינג הגבוה של הרשת הרי ש Rizzoli & Isles איבדה גובה כאשר רשמה ירידה מ 5.70 מיליון צופים לעונת הקיץ (הרשת גם שידרה בעונה הקודמת 4 פרקים בעונת החורף אשר הורידו את הנתונים מעט) ל 5.24 מיליון צופים (ללא שלשת פרקי החורף אשר אמורים לעלות בחודש פברואר 2015), כאשר גם בנק' המדד הסדרה רשמה ירידה מ 1.16 ל 0.96 נק' מדד. בניגוד לעונה שעברה, בה הפרק בעל הנתונים הגרועים ביותר הניב 5.22 מיליון צופים, הרי שבעונה זו הפרק החמישי הניב 4.859 ואילו הפרק השביעי כבר הידרדר ל 4.768 מיליון צופים. צריך רק לציין, שבעונה השלישית הניב הפרק השמיני 4.44 מיליון צופים, כך שהירידה לא הייתה כה גדולה בעונה החמישית. למרות זאת, ברשת צריכים להביט בחשש גם לגבי סדרה זו, משום שעושה רושם ששיאה מאחוריה.

ולבסוף, דווקא Major Crimes רושמת עלייה חלקית בעונה זו. לעומת העונה השנייה, כאשר הנתונים עמדו על 0.9 נק' מדד ו 4.905 מיליון צופים, הרי שבעונה השלישית נק' המדד אמנם ירדו ל 0.84, אך במספר הצופים הכללי המספרים צמחו ל 5.23 מיליון צופים. היות ומדובר ברשת TNT, הרי שבמקרה הזה דווקא העלייה במספר הצופים הכללי היא זו שקובעת לרשת ולכן היא יכולה לחייך. מעניין יהיה לעקוב אחר הסדרה בעונה הרביעית בכדי לראות איזו מגמה תימשך, הירידה בנק' המדד או העלייה במספר הצופים הכללי.


לסיכום, בעונת הקיץ 2014 רשת TNT רשמה מספר כישלונות Dallas, Perception ו Franklin & Bash שכבר בוטלו וכן Legends, הסדרה החדשה . כמו כן, הסדרות בדרג הבינוני של הרשת, Falling Skies (שהעונה הבאה תהיה גם האחרונה שלה), Murder in the First (שהעונה השנייה שלה צפויה להיות גם האחרונה) נמצאות בסוף דרכן. כך, שהרשת יכולה לחייך שהיא השיקה בהצלחה את The Last Ship, כאשר בקיץ כה עמוס ובעיקר כושל עבור רשתות הברודקאסט והכבלים האמריקאיות היוותה אי קטן של הצלחה, גם אם מתונה, ובכך ש Rizzoli & Isles ו Major Crimes עדיין שורדות בצורה סבירה. אולם, במידה וברשת לא רוצים להגיע למצב בו נמצאת בימים אלו רשת USA, מנהלי הרשת חייבים למצוא לפחות סדרה אחת נוספת (עדיף יותר), אשר יהוו הצלחה עבורן. במידה ולא, בעוד שלש שנים מצבה יהיה גרוע מאד.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שכחת את הספרנים, סדרה חדשה עם פוטנציאל אדיר, במיוחד בגלל השחקן נוח וויל

אנונימי אמר/ה...

נוח ווילי שבעיקר מפיק את הסדרה ומופיע בעקרון רק בשני הפרקים הראשונים שלה...

אנונימי אמר/ה...

הוא יופיע בעוד שלושה פרקים, ואולי לתפקיד מלא בעונה הבאה

אנונימי אמר/ה...

כן גיליתי אח"כ שהוא מופיע במחצית השנייה של העונה. שמח עבור מי ששרד מעבר לאלו ששודרו ומקווה שיהיו עוד הרבה עונות מהנות מעבר לכך.