יום שני, 28 במאי 2012

שלב סיכום עונה, Leverage, עונה רביעית: ירידה קלה.



בשנים האחרונות, אחת מסדרות הכבלים המעניינות והמרעננות ביותר שניתן לצפות בה על המסך היא Leverage. בכל עונה, הסדרה הצליחה להתעלות על קודמתה באיכותה ובהנאה שהיא מעניקה לצופה. לצערי, העונה הרביעית החזירה את הסדרה מעט לאחור.

בעונה הרביעית, פונה אדם בשם מר לאטימר לנייט פורד, מנהיג החבורה, ומודיע לו שהוא הרוויח מכל הונאה שהחבורה עשתה, משום שהוא הימר על הצד של נייט וחבורתו. לאטימר מעוניין להמשיך בהסדר הנ"ל ואף להיות בקשר הדוק יותר עם פורד וחבורתו. רק בשני הפרקים האחרונים של העונה הצופים מקבלים את הסיבה האמיתית לכך. כמו כן, מבחינה אישית, נייט וסופי העמיקו את הקשר שלהם וכך גם פארקר והארדיסון.

ניתן להצביע על שתי בעיות עיקריות בעונה הרביעית. ראשית, העונה השלישית הייתה עד כה ללא ספק הטובה ביותר של הסדרה. כמעט כל פרק היה איכותי ומהנה. העונה הרביעית לא הצליחה להיות איכותית כמו קודמתה ואפילו פרקי הסיום היו, בהשוואה לעונות קודמות, מעט משעממים, במיוחד פרק סיום העונה, אשר היה אפילו מאכזב.

בעיה נוספת, שאולי תרמה לבעיה הראשונה היא, מספר הפרקים הרב של העונה. עד כה, בכל עונה הוסיפה הסדרה פרקים נוספים מדי עונה החל מ 13 פרקים לעונה הראשונה, 15 לשנייה, 16 לשלישית ואילו העונה הרביעית מנתה כבר 18 פרקים. עבור סדרה עם פורמאט, פחות או יותר מוכר, 18 פרקים לעונה זה יותר מדי והייתה הרגשה שהעונה נמתחה יותר מדי, במיוחד היות ובסיפור המרכזי עסקו עד לשני הפרקים האחרונים אולי במשך 20 דקות בסך הכל במצטבר. עונה קצרה יותר הייתה עוזרת להיות אפקטיבית וכנראה איכותית יותר.

למרות שתי הבעיות הנ"ל, עדיין היה כיף לצפות במרבית מפרקיי העונה. הצופה קיבל את הפורמאט שהוא רגיל אליו, כאשר בכל פרק החבורה מצליחה להונות איש\ה רע\ה אחר\ת. בכל פרק יש את האלמנט הקומי הרגיל ובסוף ההונאה מתגלה בצורה יפה והצוות מנצח. עובדה זו מביאה אותי לשתי מסקנות לגבי הסדרה:

1. מדובר בסדרת קיץ נהדרת, אך הניסיון לשדר 8 פרקים בתקופת החורף לא התאים לה. האופי של הסדרה לא יאפשר לה להתחרות מול סדרות החורף.

2. צריך להסתפק ב 14 או מקסימום 15 פרקים לעונה. פרקים נוספים יגרמו לצופה לחשוב שהעונה של הסדרה נמתחת יתר על המידה.

אז, לראות או לא לראות ?
למרות ירידה באיכות שלה בעונתה הרביעית, עדיין מדובר בסדרה טובה, שכיף לצפות בה בעיקר בחודשי הקיץ. אז כן, ההמלצה שלי היא: כן, לראות. בתקווה שהעונה הבאה תהיה טובה יותר.

4 תגובות:

A אמר/ה...

צודק לגמרי.
סדרה נהדרת, למרות שבאמת העונה הייתה ירידה באופן כללי, אבל היו כמה פרקים גאוניים. הפרק עם הואן גוך והפלאשבק לשנות השלושים היה ממש קסום, למשל.

ואני שונאת שמחלקים אותה ל2 עונות נפרדות של קיץ וחורף. זה מעיק.

mip אמר/ה...

אני מאוד אוהבת את הסדרה, אבל בעונה הזאת הם התחילו לעשות פרקי קונספט שקצת פחות התחברתי אליהם. העדפתי את הסדרה כשהיא היתה יותר "נקייה"

מעבר לזה זה די ברור שהסיפור מסגרת של העונה היה חלש משמעותית מהעונות הקודמות, אבל אני מסכימה עם זה שזאת עדיין סדרה שפשוט כיף לצפות בה.

^^ אמר/ה...

תודה רבה D1D1

יש לי כמה שאלות לא קשורות:
1. ליריחו יש רק 2 עונות? לא תהיה עונה שלישית?
2. לקייל XY יש רק 3 עונות? לא תהיה עונה רביעית?
3. לסקינס יש 6 עונות? תהיה שביעית?
4. איך פגשתי את אמא חודשה לעונה שמינית או יותר?
5. המפץ הגדול חודשה עד עונה 7 נכון?
6. האנטומיה של גריי חודשה עד עונה 9 או יותר?
7. סאות'פארק חודשה עד עונה 20 נכון?
8. לעבריני על יש 3 עונות נכון? היא חודשה לרביעית?
9. לדקסטר יהיו 8 עונות וזהו? זה סופי?
10. אחרון חביב, המתים המהלכים חודשה רק לעונה שלישית?

תודה רבה

דוד אמר/ה...

תודה על הסיקור. סדרה יפה שלא מדברים עליה מספיק.