יום שני, 28 במאי 2012

שלב סיכום עונה, Haven, עונה שנייה: עונה טובה.



כפי שידוע למעריציה, הסדרה עוסקת בסוכנת F.B.I בשם אודרי פארקר, אשר מגיעה לעיירה בשם הייבן, בה לאנשים יש כוחות מוזרים. אודרי עוזרת להם להתמודד עם הכוחות הללו.

העונה הראשונה של הסדרה הסתיימה, כאשר אל העיירה מגיעה אישה בשם אודרי פארקר, אשר טוענת כי כוכבת הסדרה מתחזה. מתברר כי לאודרי (כוכבת הסדרה) יש את הזיכרונות של סוכנת ה F.B.I המקורית ובהמשך העונה מתברר, שזו לא הפעם הראשונה שזה קורה ושלוסי, האישה שדומה לה ושהיא חשבה עד עתה שמדובר באמה זו היא לפני כל כך הרבה שנים. מדובר ברעיון מעניין, חבל רק שאת הדמות של אודרי המקורית (קתלין מונרו) העלימו מהסדרה לאחר מספר מועט של פרקים בתוך העונה לאחר שהיא רואה מחזה כלשהו שמוחק לה את הזיכרונות.

ניית'ן, לאחר מות אביו, הופך להיות מפקד המשטרה והוא נאבק בכומר של העיירה, אשר מנסה לצאת נגד האנשים, אשר סובלים מה"צרות" (האנשים בעלי הכוחות), עד אשר לקראת סוף העונה אודרי יורה בכומר והורגת אותו, מאחר והלה רוצה לרצוח נערה צעירה. מבחינה אישית, ניית'ן ואודרי מתקרבים עד שבפרק סיום העונה השניים מחליטים לקחת את מערכת היחסים שלהם צעד אחד קדימה, כאשר אודרי אמורה להכין עבורו ארוחת ערב, אך אודרי נעלמת. בכך, נחמד לראות שבהפקה לא המשיכו עם הסיפור של "האם הם יהיו ביחד או לא" ?, למרות שבמהלך העונה אודרי מנהלת רומן קצר עם בנו של ראש העיר לשעבר (ג'ייסון פרסטלי).

הצלע השלישית בחבורה, דיוק, מגלה גם הוא את גורלו, כאשר מתברר שלאביו הייתה מטרה בחייו: אם הוא הורג אדם שסבל מה"צרות" אז כל המשפחה שלו לא תסבול מכך לעולם. מטרה שעוברת בירושה גם לדיוק. אביו גם מותיר לו משימה אחת: לחסל את אודרי, משימה בה הוא לא הצליח בעברו. מצד שני, בעונה הקודמת דיוק מגלה שאדם בעל קעקוע מסוים אמור להרוג אותו ובמשך כל העונה הוא מחפש אחר אותו אדם מבלי לדעת שלניית'ן יש אותו קעקוע ובסצינת סיום העונה ניית'ן חושב שדיוק אחראי להיעלמותה של אודרי ומאיים עליו באקדח. אשתו לשעבר, איב, מגיעה לעיירה ועוזרת לכומר לתחמן אותו עד שהיא נרצחת.

יחסית לסדרה של רשת המדע בידיונית, הסיפור המרכזי נע קדימה (אם כי באיטיות), למרות שעדיין בכל פרק יש סיפור יחודי. בכך הסדרה דומה, מבין סדרות הרשת, יותר ל"אאוריקה" מאשר ל"מחסן 13".

אז, לראות או לא לראות ?
לראות. לטעמי מדובר בסדרה טובה ולא רק כסדרת מדע בידיונית, אלא כסדרת דרמה. כן ירבו סדרות נוספות כמוה. וחשוב מאד לציין, כי העונה השנייה שלה הייתה איכותית ובעיקר אפלה יותר. כך שלפחות בשלב הנוכחי Haven לא דורכת במקום אלא נעה קדימה. אני יודע שלפחות במקרה שלי, הציפייה לעונה השלישית גדולה מאד. ודרך אגב, בניגוד לסדרות אחרות, במקרה שלה 12 פרקים בעונה (פלוס פרק חג המולד) זה מעט מדי עבורה, הלוואי ומנהלי הרשת יבינו זאת ויעשו משהו בנידון.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אחלה של סדרה.

אנונימי אמר/ה...

אולי הסדרה השתפרה בעונה המדוברת, רק חבל שהעונה הראשונה שלה הייתה ככ גרועה, ואולי מבנית (?!) היא דומה יותר לאאוריקה, אך ברמת האפקטים האיומה, ובתסריטים העלובים של העונה הראשונה היא בהחלט דומה למחסן 13 [רק בלי ההומור של האחרונה, שעוזר איכשהו למשוך קדימה ולהתעלם מהחפיפניקיות שלה...
ד"א, עפ"י הפיילוט Continuum מוצלחת ושווה לחובבי מד"ב לצפות...