יום חמישי, 17 במאי 2012

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת ה CW לעונת 2013-2012.



ראשית, צריך לציין שברשת ה CW הודיעו, כי בניגוד לעונות קודמות, בהן בדרך כלל הם עלו עם העונה החדשה שלהם בתחילת חודש ספטמבר ולפני שרשתות ABC ,CBS, FOX וגם NBC עלו עם הלוח שלהם וזאת בכדי להשיג מומנטום לפני כולן, השנה המצב שונה. בעונת החורף 2013-2012 ברשת החליטו לעלות לאוויר דווקא באיחור ורק בתחילת חודש אוקטובר. הסיבה לכך היא, הרצון של הרשת לקצר את השבועות בהן יהיו שידורים חוזרים, היות וברשת הבינו כי אין להם את הפריבילגיה של רשתות אחרות וכי השידורים החוזרים שלהם רק פוגעים בהם. בשל כך, ביום שני, במהלך העונה תחליף הסדרה The Carry Diaries את Gossip Girl, אשר תשדר העונה את 11 הפרקים האחרונים שלה לסדרה. גם ביום שישי, תחליף, ככל הנראה, בחלק השני של העונה הסדרה Cult את התוכנית "הטופ מודל הבאה". קיים סיכוי שבמידה ואחת מהסדרות האחרות של הרשת תהפוך ל"בור" מבחינת הרייטינג היא תחליף אותה והסדרה הכושלת תעבור ליום שישי, אולם מדובר רק על הסדרות שישודרו בימי רביעי או חמישי, משום שהסדרות של ימי שני ושלישי הן אופרות סבון וברשת לא יעבירו אותן ליום שישי. מרבית הסיכויים הם ש Cult אכן תחליף את "הטופ מודל הבאה" ובכך, לרשת תהיה בחצי השני של העונה סדרה חדשה בכל יום בשבוע. מעניין.

לגבי השיבוץ של הסדרות, הוא מובן לחלוטין. לגבי Gossip Girl, היה ברור שברגע שאישרו אותה לעונה שישית ואחרונה היא תזוז משעת השידור של 8 בערב היות והנתונים שלה לא מספיק טובים בכדי להוביל את הערב, למרות הבאז הגדול מסביבה. כמו כן, היות ומדובר בעונה מקוצרת, היה גם ברור שבחצי השני של העונה אמורה להחליף אותה סדרה חדשה ולכן ברשת היו זקוקים לסדרה שתפתח את השבוע באופן כללי ואת ערב יום שני בלבד. רק 90210 התאימה (לסיבה ש Hart Of Dixie לא מתאימה אגיע מיד). כך ממשיך ערב יום שני להיות ערב של אופרות סבון.

הסיבה ש Hart Of Dixie לא התאימה יותר להיות משובצת ביחד עם The Carry Diaries היא, משום שברשת החליטו ללכת השנה על ערבים עם "תמה" דומה. יום שני הוא ערב של אופרות סבון לנוער ואילו ערב יום שלישי של רשת ה CW הוא ערב של רופאות צעירות. הערב יחל עם העונה השנייה של Hart Of Dixie ויסתיים עם העלאת הסדרה החדשה Emily Owens M.D, או בשמה הקודם First Cut.

רבים ודאי תוהים מדוע הזיזו את Supernatural מיום שישי ליום רביעי ושיבצו אותה עם Arrow, הסדרה החדשה אודות דמות הקומיקס של "החץ הירוק". הסיבה לכך פשוטה, במשך שנים ברשת ה CW שידרו את הסדרות Smallville ו Supernatural ביחד, גם בימי חמישי ולאחר מכן ביום שישי. ברשת מקווים ליצור עבור המעריצים ערב דומה. שימו לב שגם שיבצו את Arrow לפני Supernatural, בדיוק כמו ש Smallville שודרה לפני Supernatural. יש בכך סיכון גדול עבור הרשת, לפתוח את הערב עם סדרה חדשה, אך ברשת העדיפו לקחת את הסיכון.

גם יום חמישי הוא ערב עם "תמה" דומה: מדובר בערב, אשר שם במרכזו סיפור אהבה נשי עם אקט של אקשן. הערב יתחיל עם העונה הרביעית של The Vampire Dairies עם סיפור האהבה של סטפן-אלנה-דיימון וימשיך עם הסדרה החדשה של קריסטין קרוק, Beauty & The Beast, בסיפור האהבה של קתרין (קרוק) עם החיה.

נשארנו עם יום שישי. "הטופ מודל הבאה" עברה ליום שישי גם בכדי לפנות מקום לערב יום רביעי החדש של הרשת, אך גם משום שברשת ראו את הירידה הגדולה של נתוני הרייטינג השנה, ירידה שגרמה גם למתיחת פנים גדולה מאד בצוות התוכנית. ולכן, הסדרה אמורה לעבור ניסוי כלים כמעט אחרון לפני שברשת יחליטו לבטלה. בחצי השני של העונה אמורה להחליף אותה Cult בכדי לייצר עוד ערב של אקשן.

רבים אולי תוהים, האם לא היה כדאי ש Nikita, אשר תשודר ביום שישי בשעה תשע, תעבור ליום רביעי בכדי להיות מצוותת עם Arrow. לפי דעתי, ועד כמה שמעריצי הסדרה לא יאהבו לשמוע זאת: בניגוד ל Supernatural , שגם בעונתה השביעית ועוד ביום שישי הניבה נתונים טובים, על פי נתוני הרייטינג לסדרה Nikita אין זכות קיום בערב שהוא לא יום שישי. יהיו מעריצים שיגידו שבעונה הראשונה שלה, כאשר היא שודרה ביום חמישי, הנתונים שלה היו טובים יותר, אולם צריך להבין שהסדרה איבדה גובה בשנה האחרונה וקשה לראות כיצד היא הייתה מצליחה להתרומם מחדש ועם הנתונים שיש לה כרגע היא לא הייתה שורדת יותר מחצי עונה, למרות שהוזמנה לה עונה מלאה. יכול להיות שברשת יהיו מרוצים עם הנתונים שלה ביום שישי כפי שהיו העונה, אולם קשה לי להאמין.

לסיכום, ברשת ה CW ערכו השנה מתיחת פנים ללוח המשדרים שלהם. להעלות בעונה אחת חמש סדרות חדשות, גם אם שתיים מהן יעלו רק בחצי השני של העונה, הינו סיכון גדול של הרשת, אך מתבקש לאור השנה הקשה שהיא עברה בעונת 2012-2011. רק בעוד שנה נוכל לומר האם הניסוי הצליח. "על הנייר", הלוח נראה הגיוני וטוב, עתה נותר להמתין ולראות מה יגידו המספרים של נתוני הרייטינג.

תגובה 1:

שקד אמר/ה...

הצגדת זאת בצורה יפה מאוד אך שכחת לציין כמה דברים:
1. הניסוי של אחת שיודעת אעם 90210 כבר היה לפני שנתיים ואת התוצאות שלו כולנו זוכרים.
2. כבר שנתיים שעל טבעי משודרת ביום שישי ויהיה לי קשה לראות אותה מצליחה ביום רביעי, למרות שהמעבר שלה יהיה מאעניין מאוד ונכון, אחרי מחשב נוספת. היא הניבה נתונים של 0.7 נק' מדד ביום שישי, במידה ותעלה ל-0.8-0.9 ביום רביעי, זה יהיה נתונים מעט פחות מטובים.

מעניין מאוד יהיה לראות את נתוני הרייטינג של רשת הCW.... כמה חבל שצריך לחכות קצת יותר מחמישה חודשים עד אז. אגב, זה ממש לא חכם מצד הCW, דווקא בעונה של שינויים רבים וסדרות חדשות להתחיל את העונה רק באוקטובר, במיוחד כי המעריצים כבר יכירו את הסדרות החדשות האחרות קצת אחרי השלב הזה.

יש לראות שהCW הלכו על שנה של חידושים וסדרות מיוחדות-חידוש לקומיקס, סדרה מקדימה, חידוש לסדרה משנות השמונים... רק Cult וFirst Cut לא כאלו וגם הן מיוחדות ושונותקצת... וזה עוד בלעי לזהכיר את The Selection שהיה למעשה חידוש למשחקי הרעב וכן את ג'ואי דקוטה שהיה חידוש לסדרה ישראלית, ששניהם נפלו כפיילויטם.