יום רביעי, 16 במאי 2012

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת CBS לעונת 2013-2012.



כפי שידוע לרבים, ברשת CBS בחנו את האפשרות ליצור שעת קומדיות נוספת ביום חמישי בין השעה תשע לשעה עשר. על פי התכנון, Person Of Interest הייתה אמורה לזוז לשעה עשר בכדי לפנות מקום לקומדיות החדשות. לפני כשלשה ימים הרשת אישרה 2 קומדיות חדשות בלבד לעונה הבאה ובכך למעשה הוחלט גורל הניסוי: הוא נדחה לזמן בלתי מוגבל. באופן קבוע, ברשת CBS משאירים לאמצע העונה דרמה וקומדיה אחת לפחות בכדי לערוך שינויים קלים בחצי השני של העונה ולנסות ולפתור שעות שידור שנכשלו. בעונה שעברה Rob הייתה ניסוי שכזה, כאשר היא הייתה אמורה לנסות ולתפוס את משבצת השידור של How To Be A Gentleman, אולם הניסוי נכשל בסופו של דבר והסדרה לא חודשה לעונה נוספת. בשל כך, לרשת הייתה קומדיה חשה אחת בלבד לעלות איתה בלוח המשדרים החדש, ולכן לא היה לה מספיק קומדיות לעלות איתן ביום חמישי. התוצאה: מבנה יום חמישי נשאר, 2 קומדיות בין 8 ל 9 ו 2 דרמות לאחר מכן.

אין כמעט ספק שהנתון המפתיע הבולט של הלוח החדש של רשת CBS הינו המעבר של Two And A Half Man ליום חמישי. ניתן להסביר זאת מ 2 סיבות. הראשונה היא, שברשת מנסים בשנתיים האחרונות להעלות קומדיה נוספת בשעה 8 וחצי של יום חמישי לצד The Big Bang Theory, אך הניסיונות הללו הוכתרו ככישלון גמור. סדרה אחת לא סגרה עונה ("שטויות שאבא שלי אומר" ובעונה שעברה 2 קומדיות נוספות כשלו How To Be A Gentleman ו Rob) ולכן, ברשת החליטו ללכת על בטוח מתוך ניסיון לייצר ערב חזק. The Big Bang Theory, הסדרה שסגרה את העונה כסדרה בעלת תסריט בעלת הנתונים הטובים ביותר, תוביל אל Two And A Half Man, אשר, למרות שאיבדה קהל רב השנה, עדיין מניבה נתונים טובים והרשת הייתה זקוקה לקומדיה בעלת נתונים מוכחים. בשל כך גם ברשת העדיפו אותה על Two Broke Girls, הקומדיה החדשה של הרשת שהצליחה בצורה טובה מאד, אך עדיין לא ברור לרשת מה יקרה לה אם יזיזו אותה משעת השידור שלה לאחר עונה אחת בלבד. סיבה נוספת היא, שברשת חשבו ש The Big Bang Theory אולי תוכל גם להחזיר ל Two And A Half Man חלק מהקהל שאיבדה בעונה הקודמת. הערב החדש של הערב יימשך עם Person Of Interest, הצלחה נוספת של הרשת העונה ולבסוף בפיילוט הכי מוצלח של הרשת השנה: Elementary, אשר לא רק קבל באז גדול משום שהנושא שלו (סיפורי "שרלוק הולמס") הוא שם חם בתעשיה, אלא גם שמהרגע הראשון הפיילוט נחשב למוצלח מאד, כולל בקבוצות המיקוד. בכל מקרה, התוצאה של כל השינויים הנ"ל היא: ערב חזק מאד עבור הרשת.

בדרך כלל ברשת CBS מנסים להכניס את הדרמה החדשה החזקה ביותר שלהם לשעת השידור של יום שלישי בשעה עשר, אחרי 2 הסדרות של NCIS, וזאת בכדי להעניק לסדרה את האפשרות הטובה ביותר להצליח. כך עשו עם The Good Wife ובשנה שעברה עם Unforgettable. ולכן, נשאלת השאלה, האם יש סיבה נוספת לכך שלמשבצת השידור הנ"ל שובצה Vegas החדשה ולא Elementary, מעבר לעובדה שברשת רצו לייצר ערב חזק ביום חמישי ? התשובה, לפי דעתי, היא כן. ב CBS הבינו שעבור הרשת מדובר בשעת שידור שקשה להצליח בה (2 הסדרות הנ"ל הניבו נתוני רייטינג לא מספקים) ולכן הכניסו סדרה חדשה שעדיין ברשת רואים בה כסדרה חזקה, אם כי לא את הסדרה החדשה הכי טובה שלהם. מדובר בהימור גדול של הרשת, משום שלא מדובר בסדרה טיפוסית של CBS ולא בשעת שידור אידיאלית עבורה.

נתון בולט נוסף בלוח המשדרים הוא המעבר של The Mentalist ליום ראשון בשעה 11. לאחר שברשת החליטו על יום חמישי החדש ובכל זאת חידשו את The Mentalist לעונה נוספת, נותרו לסדרה 2 אפשרויות: מעבר ליום שישי או מעבר ליום ראשון. לאחר שגם CSI:NY ו Blue Bloods חודשו, היה ברור שברשת לא יזיזו אותם מיום שישי. במיוחד היות וככל הנראה מדובר בעונה האחרונה של CSI;NY. כמו כן, הניסוי שהרשת ערכה עם שידור של פרק של הסדרה The Mentalist לא הניב את התוצאות המצופות עבור הסדרה מבחינת נתוני הרייטינג ולכן, ברשת עדיין מאמינים ורוצים בהצלחתה ומשבצת השידור היחידה שנותרה היא של יום ראשון בשעה 11 במקום CSI:Miami שבוטלה וליום שישי בחרו ברשת להעלות דרמה חדשה בשם Made In Jersey. הבעיה של Made In Jersey? גם הניסיון של הרשת בשנים האחרונות עם סדרות חדשות ביום שישי, כמו במשבצת השידור של יום שלישי בשעה עשר, לא התברר כמוצלח (פרט ל Blue Blood). ביחד עם The Good Wife בשעה עשר, הרשת מייצרת ערב מעניין מאד, אשר יצטרך להתחרות בצורה קשה מאד עם הערבים של רשתות ABC ו FOX.

מלבד השינויים הללו והזזתה של Two Broke Girls משמונה וחצי לתשע, במשבצת השידור של Two And A Half Man שכפי שציינתי עברה ליום חמישי, בכדי לפנות מקום לקומדיה חדשה, Partners, אשר נחשבה לקומדיה המובילה של הרשת בעונת הפיילוטים הנוכחית, מעבר שנועד לייצר ל Partners משבצת שידור בין 2 קומדיות מצליחות של הרשת (How I met Your Mother ו Two Broke Girls). מלבד השינויים הנ"ל, הלוח של הרשת נשאר זהה.


לסיכום, היות ומדובר ברשת המצליחה ביותר מבין 5 הרשתות האמריקאיות הגדולות בארה"ב, ברשת CBS לא היו צריכים לערוך שינויים מפליגים. למרות זאת, ברשת מבטלים בדרך כלל רק 3 דרמות בשנה ואילו השנה הם ביטלו 4. יכול להיות, שבשל כך ברשת החליטו לנסות לשנות מעט שעות שידור של סדרות מתוך מטרה לייצר ערבים חזקים יותר, עם דגש על יום חמישי. על פניו, השינויים שהרשת ערכה מובנים, אולם בסופו של דבר עדיין נותרו מספר סימני שאלה עבור הרשת :

1. יום חמישי נראה כערב חזק מאד, אך האם Elementary תממש את הפוטנציאל שלה ? והאם Person Of Interest תצליח לשמור על יציבות בעונתה השנייה.
2. ביום שני, האם המעבר של Two Broke Girls לעמדה של סדרה מובילה יצליח בשעת שידור חדשה וללא Two And A Half Man אחריה ? והאם היא תצליח לעשות עבור Partners, את מה ש How I met Your Mother ו Two And A Half Man עשו עבורה ?
3. האם הניסיון של הסדרה Vegas יצליח ?
4. ולבסוף, The Mentalist כבר עברה פעם שעת שידור מיום רביעי לחמישי ושרדה אותו בהצלחה גדולה. האם היא תצלח את המעבר גם ליום ראשון מבחינת נתוני הרייטינג שלה ?

התשובות לכך, לפחות אינדיקציה ראשונית לגביהן, יינתנו רק בעוד חמישה חודשים.

7 תגובות:

שקד אמר/ה...

הרשת עם הלוח המעניין ביותר עד כה. אני מאמין שנתוניה של TAAHM יעלו משמעותית בעקבות החיזוק של המפץ הגדול לפניה ויחזרו ל5.0 נק' מדד בחצי הראשון של העונה, מה שיגרום גם לנתונים של Person Of Interset לעלות, לפי דעתי. Elementary תתברר כהצלחה כפי שPerson of Interset הייתה בעונתה הראשונה, אף לא יותר מזה.
נתון חשוב נוסף בים חמישי הוא שהתחרות תהיה ממש לא בלתי אפשרית ואף די פשוטה (פרט לרשת FOX). האנטומייה של גריי הרבה מעבר לשיא ומתקדמת בצעדיים גדולים לסופה כשהנתונים שלה לא טובים כבעבר, וזה עוד מבלי לדבר על הנתונים של Scandal שיישארו בינוניים לפי דעתי וכן, Last Resort שהם די חידה. על רשת NBC אין מה לדבר בכלל. התחרות מול FOX תהיה די קשה אך אפשרית בהחלט, תוכנית התוצאות של אמריקן איידול(שלא לדבר על האקס פקטור) מניבות רייטינג שבהחלט אפשר להתמודד איתו(ולמעשה ברוב הפעמים שהמפץ הגשדול שודרה מולה, היא ניצחה אותה) והדבר היחידי שאפשר לחשוש הוא עלייה בנתונים של גליי, שאני מאמין שתגיע והסדרה תעלה בנתוני הרייטינג שלה, לפי דעתי, אך רשת CBS עדיין תהיה עם ידה על העליונה.
אגב, מפיקי שני גברים וחצי מעוניינים להמשיך אותה גם מעבר לעונה עשירית, ובמידה והרייטינג יעלה, כפי שאני צופה, אז הסדרה תחודש לעונה אחד עשרה(זה מתחיל להגיע למספרים הזויים. כמובן, אם המו"מ עם אשטון קוצ'ר, אנגוס טי ג'ונס וג'ון קרייר יצליח, מה שאני מאמין שיקרה), אז שני גברים וחצי תעבור לשעה תשע ואז הם ינסו לבנות ממש לוח חדש.


Vegas של יום שלישי הוא חידה. הימור שלי? הסדרה תצליח, אך לא בצורה היסטרית. 2.5-3.0 נק' מדד יהיה הרייטינג של הסדרה בכל העונה. אולי מעט יותר. לא בטוח על זה בכלל.
יום שני מסקרן מאוד ומעניין יהיה לראות האם Two Broke Girls תצליח. מה שכן, Mike & Molly תסבול מכך בכ"מ והיא תהיה המפסידה הגדולה של החילוף הזה.
מקווה שהמנטליסט תצליח בשעצת השידור החדשה שלה אך קשה לי להאמין שזה יקרה. לצערי, כמוש זה נראה, השנה הבאה תהיה האחרונה עבור המנטליסט. מקווה שאני טועה.

נראה שהשנה הבאה הולכת להיות רווית שינויים עבור רשת CBS כאשר איך פגשתי את אמא הולכת, ככל הנראה, להסתיים בסוף העונה השמינית, מייק ומולי תסתיים בסוף העונה השלישית, המנטליסט תבוטל, שני גברים וחצי נמצאת בסכנה גדולה מתמיד(בשל הירידה ברייטינג אך בעיקר בשל הבעיותב מו"מ שגם השנה עיקב משמעותית את החתימה, שהייתה לעונה אחת בלבד), CSI NY תסתיים בסוף העונה התשיעית שלה, האישה הטובה תסתיים בסוף העונה הרביעית שלה, וזה עוד מבלי שהתחלנו לדבר על סדרות חדשות שלא יצליחו(Made In Jersey, לפי דעתי). רשת CBS שמרבה לא לעשות שינויים רבים, הולכת לעשות שינויים רבים בלוח של השנה הבאה...


מה אתה חושב, D1D1? אשמח אם תגיד את דעתך על מה שכתבת כאן...

meni אמר/ה...

שקד, דווקא לי נראה שהמנטליסט תשרוד מצוין את המעבר ליום ראשון, אחרי שכמו שכבר צוין היא עברה פעם זמן, וחוץ מזה לא צפויה לה תחרות גדולה בעשר בלילה. אבל צריך להזכיר שבאמת יום ראשון הוא יום חלש יותר מבחינת רייטינג.

אני חושב שאלמנטרי על שרלוק הולמס תפתיע ותגיע מאוד גבוה במיוחד בגלל המקפצה של person of interest ושני גברים והמפץ.
לגבי שאר הפילוטים מאוד קשה לדעת, למרות שVegas שתשודר מיד אחרי NCIS אמורה להצליח בגלל המקפצה, מה שלא וודאי כי זה לא קרה לUnforgettable.


לצערי הרב אני לא בטוח שגלי תוכל לעלות רייטינג גם מול Person of Interest והאנטומיה, הלוואי שאתבדה...
ברור שזה עדיף מאשר NCIS אבל זה יהיה קשה.

D1D1 מה דעתך בעניין זה? האם יש לגלי סיכוי להעלות רייטינג מול האנטומיה וPOI? והאם אולי לשחזר את הצלחת העונה הראשונה?
ועוד שאלה לD1D1 בלי קשר לרייטינג, מה דעתך על הפרקים של גלי ששודרו בשלישי בלילה, הניצחון בתחרות הלאומית אמנם היה צפוי, אבל מה דעתך על השירים שהיו שם? וגם על שאר השירים בפרק?

ושקד דבר אחד נוסף, אתרי הטלוויזיה פרסמו כמה ראיונות עם קרטר וקרייג היצורים של איך פגשתי את אמא, והם לא נשמעים כ"כ בטוחים שהסדרה תסתיים אחרי 8 עונות... העונה הזאת מבחינת מדד הייתה הטובה ביותר של איך פגשתי אז מי יודע אולי זה גם ימשיך...

לגבי שני גברים וחצי אני די בטוח שימשיכו עוד עונה... מהסדרות הטובות ביותר של הרשת במיוחד עם המקפצה של המפץ שאוספת יותר צופים מדי שנה.

לסיכום אני לא חושב שCBS תעשה הרבה שינויים בשנה הבאה, למרות שאני מסכים שהאישה הקרובה תסתיים וCSI:NY תמיד בנמצאת ב50% חידוש או ביטול.

D1D1, אשמח גם לשמוע את דעתך על מה שכתבתי.

שקד אמר/ה...

למני, ראייתי את הראיון של קרייג תומאס וקרטר בייס והרשה לי לא להמאין להם. מה הם יגידו? שהסדרה הולכת להסתיים אבל עדיין לא הודיעו לנו רשמית. 'גייסון סגל אמר שהוא לא יחזור לעונה תשיעית ולפי מה שקרה בעונה 7 כשראו שבשנת 2015 הוא מחזיק את התינוק שלת שלו, קשה לי להאמין שהסדרה תחודש לעונה תשיעית.
לגבי שני גברים וחצי, הכל תלוי במשא ומתן עןם לושת כוכביה, כיוון שהחוזה עמם ייגמר העונה והשנה היה קשה מאוד לסיים את המו"מ עם אשטון רק, אז בשנה הבאה עם כל שלושת הכוכבים? זו הבעיה היחידה.
אני מסכים שPOI תעלה ברייטינג וכן שאלמנטרי תהיה הצלחה גדולה, כפי שציינתי.

שים לב שגם לפני Unforgettable, גם האישה הטובה לא הייתה הצלחה בשעת השידור הזו. ולכן, זו שעת שידור מסוכנת.

הסיבה שאני חושב שיהיה קשה עבור המנטליסט להצליח בשעת השידור הזו היא שאין לה מקדמה טובה לפניה (האישה הטובה עם נתוני רייטינג גרועים), והתחרות מצד ABC תהיה קשה מאוד. הלוואי שאני אטעה.

אשמח שוב, D1D1, אם תגיד את דעתך בנושא.

- - - - - - - - - - -- -
לנושא אחר...
D1D1, או כל אחד אחר שמבין, יכול להסביר לי מה הכתבה המצורפת אומרת? לא הבנתי אותה בדיוק באיזה כתר מדובר.

http://tvbythenumbers.zap2it.com/2012/05/16/easy-guess-cbs-to-win-adults-18-49-ratings-crown-in-2012-13-for-the-first-time-in-20-years/134534/

מני אמר/ה...

לגבי הכתבה מהטלוויזיה על פי המספרים... הכתר הוא התואר של הערוץ שמדד הצופים שלו בגילאים 18-49 הוא הגבוה ביותר. CBS לא זכתה בזה כבר 20 שנה. השנה FOX תזכה. הכותב שם מעריך שבגלל שהשנה FOX תנצח רק בשתי עשיריות הנקודה (לפי דעתו 3.0 לעומת 3.2) בשנה הבאה CBS תנצח.
הוא מוסיף עוד ארבעה פקטורים שהם: הסופרבול שבשנה שעברה היה בNBC והשנה יהיה בCBS (לדעתו מוסיף שלוש עשיריות הנקודה), גמר האמריקן ליג (סוג של חצי גמר הפוטבול, לפני הגמר - הסופרבול) שהשנה משודר בCBS, לעומת זאת בשנה FOX שידרה את גמר הנשיונל ליג (חצי הגמר השני בפוטבול) והשנה היא לא משדרת את זה (כל אחד מהם שווה עשירית הנקודה), בנוסף הוא חושב שסדרת גמר הבייסבול שמשודרת דרך קבע בFOX לא תגיע השנה לשבעה משחקים ובכך FOX תאבד נקודות מדד חשובות.
לדעתו CBS תנצח בלי לדעת את הצלחות סדרות הדרמה קומדיה והריאליטי כי הספורט די יכריע את העונה לדעתו.

לגבי המנטליסט אני דווקא כן מאמין בה. נכון שהאישה הטובה זה לא מקדמה טובה, אבל תחרות של פיילוט חדש של ABC, למרות שהוא טוב, יהיה לו קשה לנצח את המנטליסט ולגרום לביטול שלה אחרי 5 עונות. זו דעתי.

לגבי איך פגשתי את אמא. טד יפגוש את האמא בעונה השמינית בוודאות, די הובן כך מהפרק זמן טרילוגיה שהראה את 2015. אבל היו דעות באינטרנט שאולי העונה התשיעית תהיה בסגנון אחר. אולי "איך פגשתי את אבא" מסופר מצד האמא, או טד נזכר ב24 סיפורים שהוא שכח בסיפור הגדול שלו.
אבל למרות שנראה לי מהפלאש פורוורד ל2015 שזה יסתיים אחרי שמונה עונות, באמת לא ניתן לדעת כלום עם הסדרה הזאת...

לגבי שני גברים וחצי, באמת לא ניתן לדעת.

לגבי יום שלישי, דווקא זה יכול להצליח, כי CBS הוא ערוץ שמזוהה עם סדרות המשטרה, ולכן נראה לי שזה יצליח. נכון שUnforgettable לא הצליחה אבל זה לא מחייב לגבי Vegas.

מקווה שעניתי לך על הכתבה מtvbythenumbers...

שקד אמר/ה...

1. ענית לי לגבי הכבתה על Tv By The Numbers, וזה מה שהבנתי אבל זה נוגד את העובדה שD1D1 תמיד ומציין וגם אני חשבתי ככה שרשת CBS יותר מצליחה מרשת FOX! אם רשת FOX מקבלת יותר נקודות מדד מרשת CBS, משמע, היא יותר מצליחה...
לא D1D1?

לגבי איך פגשתי את אמא, קשה לי להאמין שהיא תחודשה לעונה תשיעית. כל כך הרבה פקטרוים צריכים להתגשם כדי שזה יקרה מבחינה עלילתית, תקציבית והשחקנים שזה יהיה ממש נדיר. ספין אוף אולי אבל עונה תשיעית? קשה לי להאמין.

לגבי המנטליסט, תראה. התחרות תהיה קשה אך ממש לא בלתי אפשרית(חכה). רשת FOX וCW לא משדרות בשעות האלו. רשת NBC תעלה את Do No Harm שקשה לי להאמין שתצליח וגם היא תבוטל במהרה, לפי דעתי. רשת ABC לעומת זאת היא הבעייה הבעייתית בגלל שערב ראשון יכול להיות חזק מאוד עבורה. Once Upon a Time ו Revenge יכול לבנות מקדמה טובה מאוד לPark eve 666(או איך שלא קוראים לזה), והיא יכולה לההפך ללהיט.

הבעיה של המנטליסט לא תהיה מול אחרים, אלא בעיקר כי לא יהיה מקדמה טובה וכן, מעבר ליום ראשון אינו מעבר פשוט עבור סדרה שמבחינת מומנטום, איננה נמצאת במומנטום חיובי כלל. מקווה שתצליח, לא אופטימי.

אנונימי אמר/ה...

באמת תודה על הספוילר לגלי, ממש תודה למי שצופה ביס, או בסתם באיחור של 24 שעות... :(

techtik אמר/ה...

בקיצור לעומת השנה שרוב החדשות שלה הצליחו, שנה הבאה הרבה ותיקות עומדות לסיים את חייהן ואולי החדשות לא יצליחו. בכל מקרה הלוח של השנה משעמם אבל שנה הבאה יהיו בו המוןן הפתעות.
CBS תצטרך לבנות ב-2014 לוח חדש כמעט לחלוטין.