יום שני, 10 באוקטובר 2011

ביקורת: Up All Night, עונה ראשונה, פרקים 4-1: בזבוז של שחקנים טובים.



בעונה שעברה ניסו ברשת FOX ללכת על קומדיה מתוחכמת והעמידו שני כוכבים במרכזה, אני מדבר על הקומדיה Running Wilde בכיכובם של קרי ראסל וויל ארנט. עברה עונה וברשת NBC החליטו לנסות את הניסוי הלא מוצלח של רשת FOX, אשר נגדע כמעט מיד לאחר שהחל, אך נתונים שלא מתאימים לרשת FOX מסתבר שמתאימים מאד לרשת NBC כאשר נתונים של 2.1 נק' מדד מספיקים להעניק לקומדיה בכיכובם של וויל ארנט וכריסטינה אפלגייט הזמנה לעונה מלאה. ברשת FOX הסדרה הייתה מועמדת ודאית לביטול.

כבר בתחילת הסקירה ניתן לומר שמבחינת הליהוק, מדובר בשני שחקנים מוכשרים מאד שכבר הוכיחו את עצמם בסדרות קודומות, אפלגייט בסדרות "נשואים פלוס" ו"סמנתה מי ?" ואילו ארנט בסדרה Arrested Development ובהופעות אורח זכורות לטוב מהסדרה 30 רוק. כך שמילה אחת רעה אי אפשר לומר עליהם. מאיה רודולף, אשר מגלמת את הבוסית של אפלגייט בסדרה, היא החלק הגרוע בליהוק למרות שלעיתים לא ברור אם השחקנית היא המעצבנת או הדמות שהיא מגלמת, בדיוק כפי שניתן היה לראות בעונה הקודמת בסדרה הכושלת של מתיו פרי, Mr. Sunshine עם השחקנית אליסון ג'אני (שיחקה גם בסדרה "הבית הלבן").

אז מה בכל זאת לא עובד בסדרה ?

הסיפור לא מעניין. עבור הנוער, הסיפור של זוג מבוגר בגילאי 30 פלוס שנאלץ להתמודד עם העובדה שיש להם תינוקת לא ממש מדבר אליהם. גם הסיטואציות שאליהם נקלע הזוג לא מדברים אל הדור הצעיר ובכך הקומדיה איבדה קהל רחב. אמנם בסדרה Raising Hope של רשת FOX מדובר גם כן על גידול של תינוקת, אולם במקרה הזה יש הדמויות של סברינה וג'ימי שפונים גם לקהל הצעיר.

בעיה נוספת היא איכות התסריט. כבר ציינתי בביקורת שלי על הקומדיה החדשה New Girl על כך שנמאס מקומדיות שלא ממש מצחיקות. במקרה הזה המצב חמור עוד יותר משום שבמקרה של New Girl יש מדי פעם פאנצ'ים, אבל בקומדיה הזאת קשה למצוא בפרק של 22 דקות אפילו 2 בדיחות ממש מצחיקות !!! ואז נשארנו למעשה עם דרמה, אבל גם בתור דרמה היא לא מספיק טובה.

אז עם מה נשארנו ? עם סדרה שמדברת על נושא שלא מעניין מרבית מהצופים, ופונה לקהל צופים מאד מצומצם, עם קומדיה לא מצחיקה ועם דרמה לא מספיק טובה. בקיצור, מדובר בבזבוז זמן של 22 דקות. הצופה יוצא מהצפיה בסדרה בהרגשה שאת ה 22 דקות שהעביר הוא כבר לא יוכל להחזיר ושחבל שעשה זאת.

אתם יודעים מה ? הייתי יכול לקבל סוג סדרה שכזה אם היה איכותי כפי שניתן לראות בקומדיות אחרות של הרשת כגון Community או 30 רוק, אך למרבה הצער זה לא המצב. מבחינתי, עדיף היה לאפלגייט לנסות להחזיר את הקומדיה הקודמת שלה שבוטלה, "סמנתה מי ?", שהייתה בשתי דרגות טובה מהמוצר הדלוח הזה. לצערי, נאלץ להתמודד עם עונה מלאה שלה. מי יודע, אולי בהמשך העונה היא תשתפר, למרות שאני לא תולה בכך תקוות רבות.

לסיכום, שני שחקנים מצוינים לא מצליחים לחפות על העובדה שמדובר בסדרה גרועה עם תסריט לא איכותי, לא מצחיק ולא מספיק טוב להיות דרמה מקוצרת.

אז , לראות או לא לראות ?
לא לראות.
פשוט לא לראות.

Share on Facebook

תגובה 1:

ניר אמר/ה...

מסכים עם כל מילה...

היטבת לנסח את כל מה שהפריע לי בסדרה הזו. נתתי צ'אנס לשלושת הפרקים הראשונים, אבל ממש לא יכולתי עוד.

וחבל, כי זה כישרון מבוזבז.