יום שני, 10 באוקטובר 2011

ביקורת: Prime Suspect, עונה ראשונה, פרקים 3-1: רחוק מאד מהמקור.



אני לא יודע עד כמה הצופים המועטים שצופים בסדרה מודעים לכך, אבל במקור הסדרה הייתה אמורה לעלות לאוויר כבר בעונה הקודמת, אבל ברגע שמנהלי רשת NBC ראו את המוצר המוגמר הם החליטו להפיק את הפיילוט מחדש ובעונה הנוכחית החליטו לאשר אותו. יתרה מכך, הפיילוט נחשב מהרגע הראשון לפייבוריט מבין הפיילוטים לקבל אישור להפוך לסדרה.

כאשר רואים את המוצר המוגמר שהפך כבר לסדרה אי אפשר שלא להשוות אותו למקור הבריטי. הלן מירן עשתה עבודה מופלאה. מריה בלו היא אמנם שם בינוני שמנסה, אבל לא מצליח להתקרב למקור. היא עושה עבודה סבירה בלבד. הסיבה לכך פשוטה: בסדרה הבריטית הלכו עד הסוף עם ההמכרויות לעישון ולשתיה, אבל האמריקאיים הראו פעם נוספת שהם יודעים לקחת סדרה ולרכך אותה ובכך להוציא ממנה את העוקץ. הם עשו זאת עם הסדרה Coupling, המשיכו עם Life On Mars ועתה גם עם Prime Suspect.

לפי דעתי, כאשר מחליטים ליבא סדרה בריטית צריך לחשוב על הכל. ידוע שהאמריקאים שמרנים ולכן סדרות כגון Skins לא יכולות להצליח ברשתות הגדולות, אלא אולי ברשתות הכבלים. לכן גם The Playboy Club נכשלה. אותו דבר אפשר להסיק בנוגע ל Prime Suspect. הרשתות הגדולות לא מסתכנות והולכות על בטוח עם הסדרות שלהן. לכן הן לא יכולות לייבא סדרות כגון Prime Suspect אשר הייחוד שלהן הוא הדמויות המוקצנות שלהן. הדמות של ג'יין אמורה להיות פגומה כמעט לחלוטין, אבל בגרסה האמריקאית רואים אותה קצת עצבנית ומעשנת. בכך הייחוד של הסדרה נעלם והיא הופכת לסדרת משטרה רגילה כבכל סדרות המשטרה שראינו עד עתה.

קהל הצופים האמריקאי מבין זאת ועל פי נתוני הרייטינג קשה לראות את הסדרה מקבלת עונה נוספת. כמו כן, לאחר חילופי ההנהלות בעונה שעברה ברשת, סביר להניח שהם רוצים לערוך ניקוי אורוות ולהיפטר מכל הסדרות שאין להן עתיד. Prime Suspect נכנסת לקטגוריה הזאת. קשה לי להאמין שהיא תשרוד מעבר לעונה הנוכחית. קשה לי לראות אותה שורדת מעבר ל 13 הפרקים שהוזמנו עבורה. לכן אין טעם להתחבר אליה.

למי שעדיין לא מבין במה עוסקת הסדרה, אסביר שהיא עוקבת אחר ג'יין, בלשית ממחלקת רצח, אשה בעולם של גברים, שתעשה הכל בכדי לסגור את התיקים שלה. ג'יין היא אשה קרת רוח ושאר הבלשים ביחידה לא ממש סופרים אותה, למרות שהיא יעילה בעבודתה.

לסיכום, ראינו סדרות משטרה דומות ולכן היא לא יחודית. היא איבדה גם את כל מה שעשה את המקור הבריטי לסדרה כה איכותית. המשחק של מריה בלו בסדר, אבל לא בקנה המידה של הלן מירן. כמו כן, נתוני הרייטינג שלה גרועים, לכן חיי המדף שלה יהיו קצרים.

אז, לראות או לא לראות ?
אוהבי סדרות משטרה יכולים לנסות, אבל באופן אישי, אהבתי יותר את דטרויט 1-8-7. כל השאר יכולים לדלג עליה. הם לא יפסידו דבר.

Share on Facebook

אין תגובות: