יום ראשון, 23 באוקטובר 2011

ביקורת: A Gifted Man, עונה ראשונה, פרקים 5-1: משעממת.



ברשת CBS החליטו בתום העונה שעברה לקחת שני נושאים ולעשות מהם מקשה אחת. מצד אחד, הם מנסים ליצור לעצמם סדרת בית חולים ולאחר שהניסיון של Three Rivers שלהם לפני שנתיים נכשל הם החליטו שהגיע הזמן לניסיון נוסף. מצד שני, לפני שנתיים בימי שישי בשעה שמונה שודרה הסדרה Ghost Whisperer ולפני שנה שודרה הסדרה "מדיום", כלומר סדרות שיש להן קשר לעולם הרוחות. A Gifted Man היא ניסיון לאחד בין שני הנושאים. כבר עתה אפשר לומר זאת: הניסיון נכשל.

הסדרה מספרת את סיפורו של ד"ר מייקל הולט, מנתח ורופא מעולה עבור האליטה, אשר ערב אחד רואה את אשתו לשעבר, אנה. לאחר שהם חוזרים לביתו היא נעלמת לו. יום למחרת מתברר לו שהיא נפטרה שבועיים קודם לכן ושלמעשה הוא ראה את הרוח שלה. אנה מנסה לדחוף אותו להציל את הקליניקה שהיא הקימה עבור מחוסרי המזל ולאחר שבתחילה הוא נאבק בכך הוא נענה לאתגר והוא מנהל את המרפאה שלו ומתנדב במרפאה של אשתו המתה.

לאחר חמישה פרקים בלבד הרייטינג של הסדרה פשוט גרוע ולא נראה שהיא עומדת לקבל עונה נוספת. הסיבה המרכזית היא: הסדרה משעממת. הניסיון כביכול ליצור סיפור גדול עם העובדה שהגיבור ממשיך לראות את אשתו המתה הוא ממש לא מעניין. יתרה מכך, אנה מצטיירת כדמות מעצבנת שיותר מאשר צריכה לדחוף את הולט להיות אדם טוב יותר, היא דמות שעולה על העצבים של הצופים. דמות פגומה בכל רמח אבריה, גם אם היא רוצה לעזור לחלשים.

ברשת ניסו להביא שני שמות יחסית גדולים לסדרה במטרה להציל אותה, מלבד דמותה של ג'ולי בנז, אשר מגלמת את כריסטינה, אחותו של מייקל הולט. הדמות הראשונה היא של רייצ'ל להפרב, כמנהלת החדשה של הקליניקה של אנה אותה שוכר הולט לתפקיד, אותה ראינו בסדרה הכושלת Off The Map ואת אריק לה-סאל, כרופא נוסף בקליניקה של הולט, אשר זכור מהסדרה ER. לצערי, גם עובדה זו לא עזרה והסדרה עדיין לא מצליחה להתרומם.

קיים סיכוי שכסדרת כבלים ברשת קטנה יותר היא הייתה מצליחה יותר, אבל עבור רשת CBS היא מהווה כשלון בכל אלמנט: הרעיון, העלילה, התסריט וגם בדמות של השחקן הראשי, פטריק ווילסון כמייקל הולט ויותר מכך, בג'ניפר אהל כאנה.

הייתי מוכן להעניק לסדרה סיכוי נוסף, אך הסיפורים כבר נדושים: נערה שמנהלת רומן אסור עם החבר שלה ויש לה בעיה עם כדורים נגד ההריון, נער שזקוק להשתלת כליה אבל הוא בא ממשפחה של שוהים לא חוקיים. ואלו הם רק הדוגמאות האחרונות.

לסיכום, לפי דעתי, ברשת CBS עוד מכים על חטא שביטלו את Ghost Whisperer אשר העניקה להם רייטינג יציב בשעת השידור שלה, והניסין ליצור יצור כלאיים שיהיה בו את המוטיב שהיה ב Ghost Whisperer יצר סדרה גרועה והציבור האמריקאי הבין זאת ובשל כך הרייטינג שלה גרוע מאד כבר מהפרק הראשון. אין בה אלמנט חיובי אחד.

אז, לראות או לא לראות ?
לא לראות. בכל מקרה, היא תגווע לאיטה ותעלם בלי שנרגיש, אין טעם בכלל להתחיל לצפות.

Share on Facebook

אין תגובות: