יום ראשון, 19 ביוני 2011

שלב סיכום עונה: Camelot, עונה ראשונה: סדרה מיותרת.


אני לא יודע מדוע החליטו ברשת Starz להעלות את הסדרה הזאת. אחרי כל כך הרבה הפקות קולנוע וכאשר יש עדיין סדרה בריטית בשם "מרלין" שרצה כבר 3 עונות והעונה הרביעית שלה בדרך, מדוע היה צריך עוד סדרה אחת שתנפק את אותו סיפור.

נכון, היו מספר שינויים, כגון דמותו של מרלין הקוסם אשר הפכה צעירה יותר בגילומו של ג'וזף פיינס וגם אפלה הרבה יותר, גווניבר, אשר בסיפור המקורי הייתה נשואה לארתור ובגדה בו עם הלוחם שלו נישאה בגרסה החדשה ללוחם של ארתור, ליונטס, אבל בגדה בו עם ארתור, והשימוש במוטיב הנוצרי. אבל למרות השינויים הללו הסיפור נשאר אותו סיפור: מורגן, אחותו של ארתור רוצה את הכתר לעצמה בשעה שארתור הוא המלך החוקי והיא תעשה הכל בשביל להשיג לעצמה את הכתר, כולל לשכב עם אחיה בפרק האחרון של העונה בכדי להוליד ילד שבעתיד יהיה המלך.

מלבד הכנסת סצינות סקס נועזות, כפי שניתן לצפות מסדרת כבלים בעת האחרונה, לא ראיתי כמעט הצדקה להנפקת סדרה נוספת. לי נראה שבעת האחרונה הסדרות משמשות את ההכנה לסצינות הסקס ולא להיפך, שהסצינות הללו ישמשו את הסדרות להביע רעיון כלשהו. מלבד הסצינה האחרונה שהייתה נחוצה, לא ראיתי שום צורך בסצינות מהסוג הזה, אבל זה לא הפריע למפיקים להשתמש באלמנטים כמו אוננות, עירום של אווה גרין, שיש לה גוף נהדר אבל העירום שלה לא היה נחוץ, ומספר סצינות סקס מלאות נועזות.

מכיוון שהסיפור כבר נטחן עד דק בכל כך הרבה סיפורים גם התסריט שלו היה, פחות או יותר, צפוי וידוע מראש. למרות השינויים הקלים במספר מוטיבים לא ראיתי איכות כלשהי בתסריט. עבור מרטין הירסט, האיש מאחורי הסדרה, מדובר בהחלט בירידה ברמה בהשוואה לסדרה הקודמת שלו The Tudors.

רמת המשחק הייתה סבירה, מלבד קלייר פורלאני, שגילמה את דמותה של איגריין, אמו של ארתור, שהייתה מעט תיאטרלית מדי.

אז, לראות או לא לראות ?
כאדם שצפה בסדרות וסרטי קולנוע שעסקו בסיפור המלך ארתור כל כך הרבה פעמים הסדרה הזאת הייתה מיותרת. הסדרה לא הביאה רעיון חדש או לקחה את הסיפור למחוזות אחרים כשהיא יכלה לעשות זאת, כאשר היא יכלה לגעת יותר בנקודה: מי באמת עומד מאחורי הרשע בדמות הזאב, שוב אותו סיפור שכבר "נלעס" מפה ועד להודעה חדשה. הגיע הזמן לעבור לפרויקטים אחרים. מבחינתי, סרט הקולנוע King Arthur בכיכובם של קלייב אלן וקירה נייטלי היה מעניין הרבה יותר.

אפשר לסכם זאת כך: מי שלא שמע על סיפור המלך ארתור יכול לצפות בסדרה, מי שכבר ראה גרסה אחת או שתיים של הסיפור, או שהוא צופה בסדרה "מרלין" הבריטית, יכול לדלג עליה, הוא לא יפסיד שום דבר. אני מצטער שצפיתי, בזבוז זמן של עשר שעות של החיים שלי.

Share on Facebook

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני בנתיים רק בפרק השלישי אבל בנתתיים סבבה של סדרה

אנונימי אמר/ה...

D1D1 תודה רבה אתה מפציץ לאחרונה תודה תודה תודה!!

אנונימי אמר/ה...

סדרה מצוינת, היא ההפך הגמור ממיותרת והביקורת שלך לא משקפת אפילו קמצוץ מהאמת.