יום ראשון, 12 ביוני 2011

ביקורת: שקד והסרטים שלו.


Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (שודדי הקאריביים: על זרמים זרים)

בשנת 2003 שוחרר הסרט הראשון בסדרת הסרטים הנ"ל, סרט אשר תוכנן להיות גם היחידי. בעקבות ההצלחה הגדולה, צולמו שני סרטים נוספים שיועדו להפוך את סדרת הסרטים לטרילוגייה. אך, כאשר הסרט השלישי הפך להיות לסרט התשיעי ברשימת הסרטים המרוויחים בכל הזמנים, אולפני דיסני לא יכלו לוותר לוותר על עשיית סרטים נוספים. ואכן יצא לפני כחודש סרט רביעי נוסף לסדרת הסרטים, הפעם בתלת מימד.

אתחיל בכך שאציין, שרוב קווי העלילה של הטרילוגיה נסגרו בסופו של הסרט השלישי, ולכן תהיתי כיצד הם ימשיכו את סדרת הסרטים והאם הסרט הרביעי יהיה טוב כשאר הסרטים?
התשובה לשאלה האחרונה היא: כן, ללא שום צל של ספק. למרות שהיו לי לא מעט חששות, הסרט הצליח להתעלות על כל הציפיות שלי.

הסרט מספר את סיפורו של ג'ק ספארו (ג'וני דפ) אשר חוזר לסרט רביעי בסדרה, שיוצא בחיפוש של מעיין הנעורים. במקביל, מצטרפים אליו גם אנג'ליקה (פנלופה קרוז), אישה שקשורה לעברו של ג'ק ספארו, שחור הזקן(איאן מקשיין), אביה של אנג'ליקה ופיליפ (סאם קלאפין) מיסיונר דתי.

במקביל, קפטן ברבוסה (ג'פרי ראש) חוזר גם כן לסדרת הסרטים ומנסה למצוא אף הוא את מעיין הנעורים כשלכאורה הוא עושה זאת למען המלך ג'ורג' השני.

העלילה לא מקורית במיוחד, ולרגעים מזכירה לי את דורה (צריכים להשיג טיפה של בת ים ואז שני גביעים של פונסה דה ליאון בשביל להגיע למעיין הנאורים בעזרת מפה), אך בעזרת תסריט מצוין אשר מהול בהומור רב וטוב הסרט מצליח להיות מצוין. הסרט גם גרם לי לצחוק יותר ממרבית הקומדיות אשר מוצגות באקרנים בשנים האחרונות.

לגבי המשחק, אין הפתעות גדולות. הרוב המוחץ של השחקנים עושים עבודה נהדרת, פרט אולי לסאם קלאפין, שלוהק רק בזכות גופו. פנלופה קרוז עושה עבודה נהדרת ומחליפה בצורה כמעט מושלמת את קיירה נטלי. כל השאר לא מאכזבים ועושים עבודה מצויינת.

אין ספק שמדובר באחד מהסרטים הטובים בסדרת הסרטים הזו שכן אולפני דיסני כבר החלו בתכנונים לקראת סרט חמישי ושישי.

אז לראות או לא לראות?
בטח שלראות, אין כאן שאלה בכלל.

הציון שלי:
9/10.


Share on Facebook


הערה: מדובר בביקורת של קורא נאמן של הבלוג.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

קשה לי להאמין שהסרט הוא טוב כמו שאתה אומר ומשתווה לסרטים הקודמים. החליפו שני ראשיים מהקאסט המקורי (נייטלי ובלום) ובנוסף החליפו במאי. אני לא חושבת שהוא יצליח להשתוות לקודמיו. אבל סקרנת אותי. אולי ני בכל זאת אראה. 

Yael אמר/ה...

אתה מתכוון מעיין הנעורים? לא חשוב.

גם אני ממש נהניתי מהסרט :-)
לדעתי הוא לא הצליח להתעלות על הסרט השלישי, שהיה הסרט הטוב ביותר מביניהם, אבל הוא היה ממש מוצלח והסרט הכי טוב שראיתי בתקופה האחרונה.
חסרונו של בלום ממש, אבל ממש לא מורגש ולגבי נייטלי - פנלופה קרוז עושה עבודה מצויינת בתור התפקיד הנשי הראשי!!!

ממש מומלץ בחום לראות!!!

דורון אמר/ה...

אתם רציניים?!?!?!
בהברט היה ארוך מאוד ולפעמים גם מייגע.
ג'וני דפ עשה את הסרט- בלעדיו הסרט היה פשוט גרוע!
לא הייתה בו התרחשות והרבה סצנות בו הרגישו, איך נאמר.. קצת לא קשורות לסצנה שהוקרנה לפנייה