יום שני, 21 במרץ 2011

ביקורת: Mad Love - עונה ראשונה, פרקים 5-1: חוסר כימיה בולט.


רשת CBS העלתה בשבועות האחרונים את הלוח החדש שלה לחצי השני של העונה וכחלק מהלוח הזה היא העלתה את הקומדיה Mad Love. לאחר חמישה פרקים בלבד ניתן להגיע למספר אבחנות לגבי הסדרה.
בואו נתחיל.
ראשית, הסיכוי של הסיטקום לשרוד ברשת CBS לא גדול יותר מאשר אם הייתה עולה ברשת NBC. בניגוד לרשת NBC, ברשת CBS מקפידים מאד על הרייטינג של הסדרות שלה והסף שהיא תצטרך להגיע אליו יהיה גבוה יותר. קשה לי לראות אותה מגיעה לרף הזה.
כאשר צופים בסדרה אי אפשר להתעלם מהבעיה הברורה ביותר: אין כימיה בין שני השחקנים הראשיים. בסדרה מהסוג הזה צריך שיהיה כימיה בין שני השחקנים הראשיים בדיוק כמו שהיה בסרט "נדודי דינה בסיאטל" בין מג ראיין לטום הנקס. בפועל מערכת היחסים בין השניים דומה יותר ל"דארמה וגרג" מאשר לסרט המצליח. יתרה מכל, שרה צ'אלק (קייט סוונסון) מצטיירת יותר כדמות אימהית של ג'ייסון ביגס (בן פאר) מאשר כמאהבת שלו. שלא תבינו אותי בצורה לא נכונה, אני אוהב את שני השחקנים, אהבתי את ביגס ב"אמריקן פאי" ואת צ'אלק ב"סקראבס", אבל על המסך הם לא ממש מתאימים.
מי שדווקא מוכיח פעם אחר פעם עד כמה הוא כישרון מבוזבז הוא טיילר לאבין (לארי מאנץ'), אותו רבים זוכרים בוודאי מהסדרה Reaper. השחקן עובר מסדרות כושלות אחת לשנייה והוא נותר היחידי שמותיר רושם חיובי. לדעתי, מדובר בשחקן אדיר שיכול להגיע רחוק מאד בהינתן ההזדמנות. דרך אגב, הכימיה בינו לבין ג'ודי גריר (קוני גראבובסקי) נראית הרבה יותר טוב מאשר של הצמד המוביל של הסדרה. ויותר מפעם אחת הם גונבים את ההצגה. אני לא יודע אם זה נעשה במכוון, אבל במידה ולא הסדרה נמצאת בבעיה.
מבחינת ההומור.
יש הרבה הומור פיזי בסדרה וזה דווקא נחמד לראות סדרה חוזרת להומור שהיה נפוץ לפני מספר עשורים. גם במקרה הזה, השורות היותר מצחיקות ניתנות לטיילר לאבין וג'ודי גריר.
רבים מהמבקרים משווים את הסדרה ל"איך פגשתי את אמכם", בעיקר בשל הדימיון בין השחקנים הראשיים (ביגס וג'וש ראדנור), וההשוואה בין הדמות של לארי מאנץ לזו של בארני, אבל בכך מסתיים הדימיון. בעוד ב"איך פגשתי את אמכם" מדובר יותר בניסיון למצוא את האהבה של החיים של הכוכבים, הרי שב Mad Love הכוכבים כבר מצאו אותה. זוג אחד כבר יודע זאת (בן פאר וקייט סוונסון) וזוג אחד שלא רוצה להודות בכך (לארי מאנץ וקוני גראבובסקי).
אז, לראות או לא לראות ?
לא מדובר בסדרה גרועה אבל גם לא בסדרה מוצלחת. אם רוצים אפשר להעביר איתה מדי שבוע חצי שעה, אבל אם יש סדרות אחרות שאתם רוצים לצפות בהן ואין לכם זמן אפשר לדלג עליה.

Share on Facebook

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

הבעיה של הסידרה היא לטווח הבינוני והרחוק שפשוט אתה בתור צופה לא מבין לאן היא הולכת .
אני נהנתי רק מפרק אחד מהחמישה ונראה לי שהוא השלישי עם היום הולדת , שהיה פרק מקסים .