יום שני, 21 במרץ 2011

בוודאי שמתם לב ש...


לאחר שציינתי את הביצוע הנהדר שעשו בסדרה Glee לשיר של להקת Human Leage בשם Don't You Want Me Baby, הגיע הזמן לברך את ההפקה על שיר נוסף. בפרק האחרון ששודר ביום שלישי האחרון, ביצעה החבורה שיר מקורי בשם Loser Like Me. גם כאן מדובר בשיר פופ טוב מאד, אשר אם היה יוצא כסינגל, היה מצליח מאד. אל תבינו אותי לא נכון, אני עדיין לא אוהב את הסדרה וכמו כן, לדעתי העונה השנייה שלה איבדה כל צורה שעוד הייתה לה בעונה הראשונה, אבל מאז ומתמיד טענתי שהדבר החיובי היחיד שאני יכול למצוא בסדרה הזאת הם השירים שלה, ובשני המקרים הללו מדובר לדעתי בהתעלות מעל לממוצע. כשצריך לחלק מחמאות אעשה זאת.

מי שחשב שלסדרה Stargate Univers יש עוד איזשהו סיכוי, למרות שברשת Syfy החליטו לבטל אותה, וזאת לאחר שבהפקה החליטו שהם מעוניינים אולי לנסת להעניק לסדרה עונה שלישית, לכל מי שחשב כך הגיעו הנתונים של שני הפרקים לאחר חזרת הסדרה מפגרה ופשוט סתמו את התקוות הללו. הסדרה הניבה 1.035 מיליון צופים לפרק החזרה שלה ו 928 אלף צופים בלבד בפרק השני שלה. נתונים פשוט מחרידים. כבר ציינתי, שלפי דעתי הגיע הזמן לסגור את הגולל על העולם הזה. מה הם עוד ימציאו לנו ? גזע עתיק שבנה את השערים ופתאום רוצה להתרבות עם אנשי כדור הארץ ? אה בעצם יש כבר סדרה כמעט דומה לכך, קוראים לה V.

לאחר שצ'אק שמרה בשבועות האחרונים על נתונים של 1.7 נק' מדד הגיעה השבוע ירידה קלה ל 1.6 נק' מדד. צריך גם לשים לב לאלמנט מכריע בנתוני הפרק: החצי השני של הפרק הניב רק 1.5 נק' מדד !!! לעומת החצי הראשון, אשר הניב 1.6 נק' מדד ובסיכום הכללי הסדרה אמנם הגיעה ל 1.6. הנתונים הללו גם מעלים שאלה: האם הסדרה תמשיך ליפול, עתה לאחר שארה"ב עברה לשעון קיץ ? צריך לזכור גם שתחילת ההדרדרות של הסדרה ברייטינג בשנה שעברה הגיעה בדיוק באותה נקודת זמן, לכן התשובה לשאלה היא: כן, הסדרה יכולה להמשיך לפול, בעיקר משום שכל התנאים עומדים לרעתה. כמו כן, צריך גם לציין, כי ירידה נוספת מתחת ל 1.6 נק' מדד לא תשאיר בכלל אפשרות עבור הרשת לדון בשאלה: האם להעניק לסדרה עונה נוספת. היא פשוט תבוטל. כמה מעצבן עבור הצופים של הסדרה בכל העולם וגם בישראל, שלא יכולים לעשות דבר אלא להמתין לתוצאות הרייטינג לאחר כל פרק.

מישהו רואה ערוץ 24 בזמן האחרון ? אני יודע שפעם היה לי נחמד מאד להעביר תחנה בשלט אל ערוץ המוזיקה ובאמת ליהנות ממוזיקה. היום, כמות המלל שיש בערוץ הזה הפכה את הערוץ מערוץ מוזיקה לערוץ ברודקאסט לכל דבר. אם להיות בוטים, הערוץ הפך להיות ערוץ 33 משודרג, וזו לא מחמאה. אין לי בעיה שרוצים לקדם מוזיקה מזרחית, ואם הערוץ הזה רוצה לשדר מוזיקה מהסוג הזה שיבושם לו, אבל בשביל מה ליצור כל כך הרבה תוכניות מלל, בערוץ שאמור להיות ערוץ מוזיקה ? בבוקר יש לנו את 3 הנשים (אורנה דץ, שרון חזיז ומיכל אמדורסקי), אחר הצהריים יש את מרגול וגל אוחובסקי ובערב את אייל גולן עם לא פחות מ 3 שעות של מלל וקצת שירה. אם חשבנו ש"התבוריס" בשנה שעברה הייתה טעות רגעית מתברר שבערוץ החליטו להרוס כל חלקה טובה שהייתה בו בעבר. ואני בכלל לא מתחיל לדבר על השידורים החוזרים.

לפני עשרה ימים שודר הפרק האחרון לעונה וגם של הסדרה The Defenders. לדעתי, הסדרה הזאת מספרת את הסיפור הכללי של סדרות עורכי הדין: נמאס לצפות בהם. אם בשנים האחרונות ערוצי הטלוויזיה השונים היו מלאים בסדרות רפואה שהציבור האמריקאי די סלד מהם (ולראיה הכשלון בעונה שעברה של 2 סדרות הרפואה של NBC), עתה גם ניתן לומר שקיים שובע גם מסדרות עורכי הדין. על פניו, מדובר בסדרה לא רעה בכלל, סיפורים נחמדים, כוכבים ראשיים לא רעים בכלל ותסריט סביר. אז מדוע זה לא הספיק ? כי כבר חרשו לנו במוח את הסיפורים הללו בשלשים השנים האחרונות, החל מימי "פרקליטי אל אי" בשנות השמונים ועד "הפרקליטים" ו"בוסטון ליגל" בעשור האחרון. לא פלא שסדרות הכבלים עולות ברייטינג בעוד הסדרות של ערוצי הברודקאסט מאבדות קהלים מדי שנה: הן מציגות סדרות מסוג שונה: True Blood, The Walking Dead, Mad Men, Burn Notice ו Psych הן רק דוגמאות מועטות לסוג שונה של סדרות, שקשה למצוא בערוצי הברודקאסט (ולכל מי שרצה להעיר לי ולהשוות בין The Vampire Diaries ל True Blood, כבר ציינתי שקיים הבדל תהומי בין השתיים – הן פונות לקהלים שונים).

יש סדרות שלא מוצאות את הערוץ הנכון לשידור. הוכחה לכך ניתן למצוא בסדרות כגון The Cape ו V. לפי דעתי, מקומן של שתי הסדרות הללו הוא לא בערוצי הברודקאסט אלא בערוץ Syfy, כלומר, בערוץ המדע בידיוני. רואים זאת גם בנתוני הרייטינג, הסדרות הללו משיגות כ 4 מיליון צופים לפרק במספר הצופים הכללי וכ 1.3 נק' מדד ל The Cape ו 1.7 נק' מדד ל V. במידה והסדרות הללו היו מגיעות לערוץ המדע בידיוני הוא היה נהנה מנתונים גבוהים (אולי מעט פחות, כי בכל זאת מדובר בערוץ כבלים, אבל עדיין מנתונים גבוהים). יהיו אנשים שיגידו שהתקציב של ערוצי הכבלים נמוך בהשוואה לערוצי ברודקאסט – להם אני אומר: גם בתקציב מעט נמוך יותר הרייטינג היה נשאר, פחות או יותר, אותו דבר. משום שלסדרות הללו יש קהל בסיס די נאמן. במקום הסדרות הללו בערוץ המדע בידיוני החליטו להפיק את Stargate Universe, Caprica וגרסה אמריקאית ל Being Human. לא חבל ?

Share on Facebook

2 תגובות:

Urix אמר/ה...

יש לך מהלך חשיבה מדהים, לדוגמא בפיסקה האחרונה שכתבת לגבי סדרות שמשודרות בערוץ הלא נכון כמו The Cape ו V ...כמה נכון..
חבל שאתה לא בעמדה להשפיע עליהם.

אנונימי אמר/ה...

לצאק נותר להחזיק אצבעות ולקוות שהסידרה תסתיים בצורה מכובדת לפחות אם סוף חצי סגור .
The Defenders אני אדם של שחקנים ויותר סולח לתסריט מופרח או לא היוני ואפילו חוזר או טיפשי ובסידרה הזאת יש שני שחקנים שאני אוהב וחבל לי שהרשתות חזרות על אותה נוסחא שוב ושוב רק אם שינוים קטנים של עיר או גישה . דווקא סידרה על פרקליטים שאני אוהב מקווא שתחזיק מעמד היא Harry's Law שפה יש שוני מהותי ויש שילוב של סיפורים מצוינים וגם שחקנים טובים ואפילו יש הומר שמבליח פה ושם .