יום שני, 21 במרץ 2011

פינת D1D1 רואה סרטים.

Hereafter – הסרט מחולק ל 3 חלקים: אמריקאי (מאט דיימון), אשר מסוגל לתקשר עם רוחות, עשה מכך קריירה אבל עתה לא מעוניין לעשות זאת יותר, כתבת תחקירים צרפתית אשר מתה וחזרה לחיים לאחר אסון של צונאמי, וכעת גם לה יש חזיונות, וילד בריטי קטן אשר איבד את אחיו התאום בתאונות דרכים ולא מסוגל להמשיך הלאה. חייהם של שלשת האנשים מתקיימים בנפרד, עד אשר הגורל מזמן אותם למקום אחד באותה שעה.
מדובר בדרמה מאד מעייפת, אין בה עליות וירידות, אין בה רגעים מרגשים (למרות – זהירות ספויילר - סצנה אחת בה האמריקאי מבצע "קריאה" לאישה עמה הוא יוצא לדייט ובסוף מתברר שאביה התעלל בה מבחינה מינית) ואין בה אקשן או רומנטיקה עד לדקות האחרונות של הסרט. כמו כן, העריכה מאד מעצבנת כאשר כל עשר דקות עוברים לדמות אחרת ולעולם שונה לחלוטין (ארה"ב – צרפת – אנגליה), ורק ברבע השעה האחרונה, כאשר כל השלשה נמצאים במקום אחד, קיימת המשכיות. מבחינת רמת המשחק אי אפשר לומר משהו רע, אבל המשחק הטוב נפגע בעריכה המעצבנת, אשר לא מאפשרת לצופה להזדהות עם הדמויות.
המלצה שלי: אם מאט דיימון לא היה משחק בסרט ספק אם היו שומעים עליו בכלל. לפי דעתי, מדובר בסרט מיותר, אשר יכול היה להצליח בצורה טובה הרבה יותר משום שיש לו רעיון מעניין שדי "חם" בעת האחרונה (נושא "הרוחות" והעל טבעי).


The Next Three Days – מה יעשה גבר, אשר בבוקרו של יום אחד המשטרה פורצת לביתו ואוסרת את אשתו באשמת רצח ? הסרט הזה מציג את ראסל קרואו, כבעל אשר לאחר שלש שנים של מאבק בהם הפסיד גם את הערעור על החלטת בית המשפט, מחליט להבריח את אשתו מבית הכלא והוא יעצור עד אשר יעשה זאת, כולל להתעמת עם סוחרי סמים.
מדובר ברעיון לא מקורי אבל בסרט נחמד, תסריט לא רע ומשחק מהוקצע. אבל, יש מספר בעיות. ראשית, הסרט ארוך מדי (שעתיים ורבע). סיבה שנייה, החלק הראשון, בו קרואו מתכנן את הבריחה ארוך מדי וגוזל זמן מאקט הבריחה, לפי דעתי הסדר היה צריך להיות הפוך – פחות לנושא התכנון ויותר למעשה הבריחה. סיבה שלישית, לאחר 4 עונות מתוחכמות של הסדרה Prison Break התכנון של הבריחה הזאת מצטייר כירידה ברמה. הצופים התרגלו לרמה גבוהה יותר ולכן המתח שהם ימצאו בו יהיה קטן יותר.
המלצה שלי: צופי Prison Break אולי יאהבו את העובדה שהחזירו סרט דומה לסצינה, אבל גם יתאכזבו מהרמה שלו, אבל שאר הצופים יכולים ליהנות משעתיים ורבע לא רעות והבלחה של אוליביה ויילד למספר דקות. במילים אחרות, אפשר אבל לא חובה לראות.


Faster – "הרוק" מגלם גבר שנשלח לכלא לאחר שביצע שוד. אולם כאשר הוא משתחרר לאחר עשר שנים בכלא הוא יוצא עם מטרה אחת בראשו: לרדוף אחר האנשים אשר שדדו אותם, אחרי שהם ביצעו את השוד, והרגו את אחיו.
הסרט הוא סרט אקשן אבל לצערי ממש ללא מטרה, כל 90 הדקות של הסרט הן אמנם אקשן אבל ללא תסריט, אולי יהיו אנשים שיאהבו את סוג הסרטים הללו אבל סרטים כאלו ראינו כל הזמן, הסרט הזה לא שונה מהם. יש יריות, רציחות והוצאות להורג. מה יש חוץ מזה ? כלום.
המלצה שלי: אוהבי הז'אנר יכולים לצפות בו ולהעביר 90 דקות. כל השאר פשוט יכולים לדלג עליו, הם לא יחמיצו דבר.


Gullivers Travels – ג'ק בלאק מגלם את גוליבר, עובד בחדר הדואר אשר מאוהב בדרסי, אחת המנהלות במשרד בו הוא אוהב אבל לא מסוגל להגיד לה זאת. לאחר ששיקר שהוא אוהב לנסוע גוליבר נשלח לסקר את תופעת "משולש ברמודה" וכאשר הוא מגיע למקום הוא נלכד בסערה ומוצא את עצמו בליליפוט, בה האנשים בגודל מזערי. בתחילה גוליבר נהנה מהמעמד שלו כמגן ליליפוט, אולם במהרה עליו גם לגלות את האומץ שלא יצא לו להפגין במשך כל ימי חייו.
קצת התאכזבתי מהעיבוד המודרני הזה לסיפורי מסעות גוליבר, אשר נכתב עוד במאה ה 18. לא רבים יודעים אבל הספר במקורו נכתב כסאטירה על החברה בה חי הסופר. בספרו ביקר הסופר את העובדה שאנשים אוהבים דברים חומריים, או שהם מתפלספים יותר מדי ויהירים. הסופר התאכזב לגלות שרבים אהבו את ספרו בשל סיפור המסע האגדי ולא בשל הסאטירה עד שהוא השתגע. הסרט הזה הינו קומדיה לכל דבר ועניין. נכון, מנסים כביכול להראות שהמעמד לא משנה, בין אם הבדלי המעמדות בין גוליבר לדרסי אהובתו, או בין הורשיו מהמעמד הנמוך והנסיכה, אבל חוץ מהנקודה הזאת הסרט אמור להיות קומדיה מהנה לכל המשפחה ותו לא. מהבחינה הזאת, דווקא המיני סדרה של טד דנסון לפני כחמש עשרה שנה הייתה גרסה טובה הרבה יותר. שלא תבינו אותי לא נכון, הסרט נחמד ומדי כמה דקות יש גם סצינות מצחיקות אבל בתור אחד שקרא את הספר והבין במה מדובר, לראות אותו מדורדר לקומדיה קטנה שכזאת היה קצת בעייתי.
המלצה שלי: מי שמחפש קומדיה לכל המשפחה יכול ליהנות מהסרט שכולל גם את ג'ייסון סיגל ואמנדה פיט, אבל מי שמחפש גרסה טובה של הספר שיסתפק במיני סדרה של טד דנסון.


How Do You Know – דרמה רומנטית אודות שחקנית בייסבול אשר מכריחים אותה לפרוש ומוצאת את עצמה במערכת יחסים עם ספורטאי שיוצא עם מספר נשים במקביל, ובנו של מנכ"ל חברה אשר ביצע הונאה ומנסה להפיל את האשמה על בנו. השניים נפגשים לדייט אולם האם הם יצליחו להתגבר על המכשולים ולהיות ביחד ?
הסרט מציג שורה של כוכבים החל מג'ק ניקולסון האגדי, דרך ריס ווית'רספון ואואן ווילסון ועד פול ראד. כולם עושים עבודה נהדרת, אבל איך אפשר לבקר את הסרט בלי לומר מספר מילים על ריס ווית'רספון. השחקנית הפכה למה שמג ראיין הייתה בשנות השמונים והתשעים: למלכת הדרמות והקומדיות הרומנטיות, אי אפשר להביט בה ולא לאהוב אותה.(אני לא יודע איך ראיין פליפה, בעלה לשעבר, הצליח) וכך גם בסרט הזה. ווית'רספון, בניגוד למג ראיין, גם יודעת אילו סרטים לצלם כשהיא נושקת לגיל הארבעים ולא לנסות להראות שהיא עדיין בת 25 באמצעות ניתוחים פלסטיים.
לטעמי, מדובר בדרמה רומנטית נחמדה, אם כי מעט ארוכה (שעתיים), אשר מעבירה את רוב הזמן בנוחות ומשרה אווירה נעימה על הצופה. הרעיון לא הכי מקורי (בכל זאת, כמה אפשר לחדש בדרמות או קומדיות מהסוג הזה), וכמו כן, יכלו לקצר את הסרט בעשרים דקות, אבל מלבד עובדות אלו אין לי מילה אחת רעה נוספת לומר עליו.
המלצה שלי: סרט נחמד לאחר הצהריים או לדייט עם החברה, במיוחד עתה כשחורף בחוץ.


The Tourist – הסרט מציג ניסיון של האינטרפול לתפוס אמן הונאות בשם אלכסנדר פירס. בשביל לעשות זאת, הם משכנעים אהובה שלו לעזור להם לתפוס אותו. אל תוך המשימה נקלע תייר שהאישה פוגשת ברכבת.
הסרט מציג 2 כוכבי על בדמות ג'וני דפ ואנג'לינה ג'ולי, אבל בפועל הסרט לא מתרומם לרמה גבוהה. בדרך כלל בסוג סרטים שכזה צריך שיהיה מתח מיני בין שני הכוכבים, אשר כל אחד בפני עצמו נחשב לסמל הסקסיות, אבל בפועל על המסך אין בכלל כימיה וכאשר רואים את השניים מתנשקים זה נראה יותר כמו סבל מאשר הנאה.
מבחינת העלילה, ראינו כבר סדרות וסרטים מהסוג הזה כך שהסרט ממש לא מקורי (עד כמה שאני יודע הוא גם חידוש לסרט ישן).
המלצה שלי: גם שני הכוכבים לא ממש גורמים לרצות להמשיך לצפות בסרט. ההתחלה של הסרט איטית להחריד, וכשאני אומר התחלה, אני מתכוון לחצי השעה ראשונה של הסרט מתוך 100 הדקות שלו. לטעמי, את ג'וני דפ ואנג'לינה ג'ולי לא היו מככבים בו הוא היה יוצר רק ל DVD. אפשר להעביר איתו אחר צהריים, אבל ממש אל תפתחו ציפיות.


Morning Glory – מפיקת טלוויזיה מפוטרת מעבודתה ונאלצת לעבור ולהפיק תוכנית בוקר זניחה בעלת רייטינג נמוך. לעזרתה היא מנסה להביא מגיש חדשות מזדקן (הריסון פורד) שאיבד מזוהרו, אבל עדיין נשאר רגזן ויהיר. כמו כן, ברגע שהיא מצליחה להשיג אותו מגיש החדשות לא מצליח להסתדר עם המנחה שלצידו (דיאן קיטון). המפיקה גם מתבשרת שימיה של התוכנית ספורים. האם היא תצליח לשנות את המגמה ולהצליח היכן שקודמיה נכשלו ?
מדובר בסרט חביב, אבל לא יותר מזה. הכיוון שאליו הסרט מובל ידוע כמעט מהרגע הראשון, אבל תחושת החמימות שנגרמת מהצפייה בו גורמת לצופה לרצות להמשיך לצפות בו. חוץ מזה, נעים להמשיך ולראות את הריסון פורד על המסך. אגדת קולנוע מהלכת.
המלצה שלי: ניתן לצפות בו אבל רק כסרט אחר צהריים ששכרת מספריית ה DVD או שהוא יושב לך על המחשב. לא מדובר פה ביצירת מופת, אלא ב 100 דקות של העברת זמן בנעימות. אז קחו את זה בחשבון כשאתם צופים בסרט.


Life As We Know It – זוג מנסה לשדך בין שני החברים הכי טובים שלהם ללא הצלחה, אבל כשהם מתים, הילדה שלהם נשלחת למשמורת משותפת של שניהם.
יש בעיה גדולה עם הסרט הזה. לבעיה קוראים קתרין הייגל. השחקנית הזאת מנסה לשחק בדרמות וקומדיות רומנטיות מהסוג הזה, אבל משהו בשחקנית מעורר אנטגוניזם ואי רצון לחבב אותה. כבר בסדרה "האנטומיה של גריי" ניתן היה להבחין בכך וגם בסרט הזה עובדה זו ניכרת. אם זו הייתה ריס ווית'רספון זה היה מצב אחר, משום שאת ריס כולם אוהבים לאהוב, את קתרין הייגל או שאוהבים או שלא סובלים ואני בקבוצה שלא כל כך סובלת אותה.
המלצה שלי: אם אתם אוהבים את השחקנית אתם יכולים לצפות בסרט, אם אתם שייכים לקבוצה השנייה אז לא, משום שסרטים כגון אלו יוצאים 3 או 4 פעמים בשנה.


Season Of The Witch – בתקופת מסעות הצלב, שני אבירים מחליטים לערוק מהצבא בשל העובדה שהם רואים בכנסייה גורם לא אנושי שגורם להם להרוג נשים וילדים. כאשר הם מגיעים לעיירה הם נאסרים על העריקה. השניים מקבלים הזדמנות לכפר על העריקה שלהם בתנאי שייקחו למנזר מסוים מכשפה שנמצאה בעיר, אשר לדעתם אחראית ל"מגיפה השחורה". לאחר לבטים השניים יוצאים למסע ביחד עם אביר נוסף, מדריך, כומר ונער שרוצה להיות אביר. מי מהם יצליח לשרוד את המסע הקשה, והאם הם יודעים את האמת מאחורי המסע ?
ניקולאס קייג' מככב בעוד סרט שכנראה מהר מאד יגיע ל DVD ויישכח. הרעיון נחמד, אם כי לא מקורי ומנסה לרכב על הטרנד של סדרות וסרטי "העל טבעי", אבל התסריט עייף, משומש, חסר מעוף ולעיתים טיפשי. אין גם נגיעה רומנטית, אלמנט שלעיתים מכניסים לסוג הסרטים הללו. ראיתי סרטי טלוויזיה בעלי תקציב נמוך יותר, שמספקים איכות טובה יותר. ההפתעה היחידה היא השתתפותו של השחקן רוברט שהאן (מהסדרה Misfits), אבל גם הוא נעלם בבינוניות של הסרט.
המלצה שלי: אוהבי הז'אנר יכולים לראות אותו, בכל זאת מדובר בסרט של 90 דקות בלבד, כל שאר הצופים יכולים לדלג עליו, הם לא יפסידו כלום.


Share on Facebook

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

וואו, כמה סרטים!! תודה שחלקת את הרשמים שלך איתנו, זה די מכוון אותנו בים של הסרטים, למי שרוצה סרט יעודי, למשל לצפות עם חברה. פינה שווה!

אנונימי אמר/ה...

The Next Three Days סרט מעצבן מאד .
אתה כל הזמן בסרט רוצה לצעוק על רסאל כמה טיפש אתה יכול להיות .
התסריט מנסה להיות אמין ויוצא מופרח מהמציאות ברמות גבוהות .
אני יצאתי מהסרט עם רגשות מערבות בגלל שהשחקנים בו משכנעים וטובים אבל כל השאר פשוט זוועה .

אנונימי אמר/ה...

Gullivers Travels פשוט לא מצחיק - חוץ משתי פעמים שעלה לי חיוך מאולץ לא הצחיק אותי בכלל.

אנונימי אמר/ה...

How Do You Know התחלה איטית הסוף מקסים .אני התאהבתי שוב בריס בסרט הזה .

אנונימי אמר/ה...

יווואוו אתה מזה הגזמת עם קתרין הייגל ! היא בן השחקניות הכי טובות שאני מכירה ואחרי שצפיתי 3 פעמים בחיים כמו שמכירים ללא ספק זה הסרט הכי יפה שראיתי בחיים שלי..וראיתי מלא. והאנטומיה של גריי זאת אחת הסדרות אם לא ה.. וכל שחקן שם הוא מדהים ומוכשר. לפעמים אתה ממש מבלבל את המוח אז עשה טובה חסוך לעצמך ולנו את זה !

Asaf אמר/ה...

תודה על הפינה הזאת אני משש אוהב את החוות דעת שלך על סרטים אתה לרוב קולע בדיוק לטעם שלי מה שכן אני רצתי להמליץ לך על הסרט המקורי של "התייר"
"אנתוני זימר " אמנם הסרט בצרפתית אבל הוא אחד הסרטים הטובים שראיתי ומה גם שהשחקנית הראשית הרבה יותר יפה מאנג'לינה החידוש לסרט היה פשוט גרוע ובתור אחד שצפה בסרט המקורי ממש לא נהניתי מהסרט "התייר"