יום שני, 18 באוקטובר 2010

ביקורת: Outsourced – עונה ראשונה, פרקים 4-1: קומדיה איכותית אבל השאלה, לכמה זמן ?


בשנים האחרונות רשת NBC קונה לעצמה שם של רשת אשר משקיעה בסדרות, במיוחד בקומדיות, של איכות ופחות בסדרות שיביאו לה רייטינג גבוה. אני לא יודע אם זו שאלה של "הביצה והתרנגולת", כלומר מה קדם למה, העובדה שצופים ברשת פחות אנשים או שהסדרות שלה לא גוררות אחריה קהל רב. בין הקומדיות האיכותיות של הרשת ניתן למצוא את The Office, Community, 30Rock ועתה גם את Outsourced.
הרעיון מאחורי הסדרה פשוט ומעניין. מנהל של חברה אמריקאית מועבר להודו בכדי להיות אחראי על קבוצה של מקומיים, שתפקידם למכור עבור החברה את המוצרים. הוא מלמד אותם את הדרך האמריקאית בעוד שהם מלמדים אותו את הדרך ההודית.
הסדרה הזאת, בניגוד לסדרות אחרות, היא דוגמא ל "מכלול אשר טוב יותר מהפרטים". כלומר, אם הייתי מלהק שחקנים לסדרה אחרת לא הייתי לוקח אף שחקן מהחבורה. אולי את פיפה בלאק, אשר משחקת את טניה (בתמונה התחתונה), האישה היפה על הסט, אבל רק בגלל היופי שלה ולא יותר מכך. אין כאן משחק ברמה גבוהה של אף אחת מהדמויות, אבל איכשהו תמיד פרקי הסדרה מהנים, לפחות עד עתה. לפי דעתי הסיבה נעוצה בכך שיש אלמנט די מעניין, שקיים בחברה שלנו בדור האחרון, של המשחק בין התרבויות השונות וניסיון להכיר מעט את השונה, וכן בעובדה שעד עתה התסריט של הסדרה לא רע בכלל ולעיתים אף ניתן לכנותו: טוב מאד.
מבחינת נתוני הרייטינג, הסדרה החלה עם רייטינג גבוה יחסית, הידרדרה ועכשיו נראה שהתייצבה, כך שאולי יש לה עתיד. הבעיה עם סדרות מהסוג הזה היא שברגע שהאלמנט של המשחק בין התרבויות יפסיק להיות מעניין, יש לי תחושה שהסדרה תהפוך מסדרה איכותית לסדרה טרחנית ודי מאוסה. לדעתי, יש לחכות עד סוף העונה שלה בכדי לשפוט אותה לחלוטין.
אז, לראות או לא לראות ?
עד עתה הסדרה מהנה, אבל כפי שכבר ציינתי מדובר בארבעה פרקים בלבד. אבל בשל כך הייתי ממליץ להעניק לה חסד לפחות ל 13 הפרקים הראשונים, משום שיש לי הרגשה שהסדרה הזאת תהיה איתנו לזמן מה. לא בכדי ברשת פינו עבורה את שעת השידור של The Office. רק אזהרה אחת: זו לא הקומדיה האמריקאית הטיפוסית, אז קחו את זה בחשבון כשאתם צופים בה.



Share on Facebook

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

well said, מסכים עם כל מילה! כיף לקרוא פה את הניתוחים שלך

Roy אמר/ה...

ראיתי את הפרק הראשון בנתיים. היה נחמד מאוד, מקווה שימשיך ככה.

נ"ב - הסגן מנהל ההודי קורע! חבל שאל כתבת עליו איזה מילה...