יום שני, 18 באוקטובר 2010

ביקורת: Raising Hope - עונה ראשונה, פרקים 4-1: ההפתעה הנעימה של העונה.


בכל מה שקשור לרשת FOX, הסדרה הזאת מהווה את ההפתעה של העונה. הנתונים שלה לא הכי גבוהים שיש, אבל ביחס לקומדיות של הרשת, היא הייתה מספיק טובה בכדי להזמין את תשעת הפרקים הנוספים כבר לאחר שלשה שבועות שהיא נמצאת באוויר.
הסדרה מספרת את סיפורו של ג'ימי צ'אנס, ילד חנון בעיירה דרומית, אשר בלילה מטורף אחד נקלע בדרכה של רוצחת. השניים מקיימים יחסי מין ברכב שלו, ובעקבות המעשה הרוצחת נכנסת להריון אבל נכנסת לכלא. לאחר תשעה חודשים נולדת התינוקת בשם הופ, אבל האם מוצאת להורג וג'ימי הצעיר ומשפחתו נאלצים לגדל את התינוקת לבדם.
הרעיון דווקא די מקורי, להציב דווקא את נקודת המבט של אב חד הורי. וגם התסריט ממש לא רע, אין כאן גאוניות מסוג הקומדיות של NBC כמו The Office או 30 רוק אבל בהחלט מדובר בתסריט ברמה גבוהה. הבעיה היא, שקשה לי לראות את הסדרה הזאת נמשכת לאורך שנים. עד כמה אפשר לראות משפחה לא מתפקדת אשר מנסה לגדל תינוקת ? או עד כמה אפשר לראות את הילד החנון מנסה לגרום לאישה היפה, שיש לה חבר, להתאהב בו ?
מבחינת המשחק. לוקאס נף בתור ג'ימי צ'אנס הוא תגלית מרעננת. הוא לא מגיע לשחקנים ברמה של ג'ייסון לי בסדרה "שמי הוא ארל", אבל הוא בהחלט עושה את העבודה בצורה טובה. את גארט דילהאנט, אשר מגלם את אביו של ג'ימי, רבים יזהו מסדרות רבות בהן שיחק את הדמות של הפושע. אבל לאחרונה ניתן היה לראות אותו כטרמינטור בסדרה "שרה קונור". אה כן, בתור הפרצוף היפה, והיא בהחלט נאה לעין, יש בסדרה את שאנון וודרוד (בתמונה התחתונה) בתור סברינה בה ג'ימי מתאהב.
אז, לראות או לא ?
נכון לעכשיו הסדרה מציגה פרקים טובים בזה אחר זה, אבל קשה לי להאמין שזה יימשך לאורך כל העונה ולעונות הבאות במידה והיא תחודש לעונה נוספת, ועל פי הנתונים שלה כרגע סביר להניח שהיא אכן תחודש. לכן, שווה לנסות, אבל קחו בחשבון שזה לא יימשך לאורך זמן. בנקודה כלשהי הרעיון המיוחד יהפוך למגבלה והתסריט יישחק. השאלה היא רק מתי.



Share on Facebook

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

האמת D1D1 יש לך באמת חוש ריח מפותח. הסדרה הזאת שנראית כמו עוד סדרה דווקא תפסה קהל אוהדים שמצטט ממנה שורות.בגלל זה התחלתי לצפות, והרעיון הוא שהמשפחה המחוספסת והלא מתפקדת מתחילה להתרכך ולהפוך מ WHITE TRASH לאנשים רגישים שאכפת להם, שהחבר'ה הקשוחים שזלזלו בבן החנון מתחילים לקבל אותו, ובעצם שהחנון הדפוק הזה הוא הגיבור האמיתי.
יש שם גם את הסבתא המטורללת ובעצם כולם שם קצת שרוטים. אותי זה מצחיק וגם הרבה משפחות קשות יום או לא מאוד מצליחות ברחבי ארה"ב, ויש הרבה כאלה, ברוח המשבר הכלכלי...התסריט תפס את רוח התקופה או מצב רוח התקופה. משבר, חוסר תפקוד, חמלה רצון בתקוה.