יום ראשון, 31 באוקטובר 2010

בוודאי שמתם לב ש...


דטרויט 1-8-7 מתחילה להתאושש לאיטה מפתיחת סדרה איומה. ההתאוששות מגיעה בשתי זירות. הראשונה היא בזירת הרייטינג, כאשר השבוע היא הצליחה להגיע אל גבול הנתונים הבינוניים (למרות שהיא עדיין מעט מאד מתחת לגבול), והזירה שנייה היא באיכות שלה. לא מדובר בסדרת איכות, אבל בשביל סדרת שוטרים קטנה היא הופכת לנסבלת. במידה והסדרה תצליח להתרומם מעט יותר בנתוניה, היא תחזור אל מפת הסיכויים לשוב לעונה נוספת. למרות זאת, קיימת בליבי תחושה שגורלה יהיה כגורל הסדרה The Forgotten בעונה שעברה, כאשר למרות נתונים גבוליים הסדרה בוטלה. דרך אגב, אם אתם מחפשים סיבה נוספת לצפות בסדרה, תמצאו אותה בנטלי מרטינז המקסימה.
ביום ראשון עולה בארצות הברית ברשת AMC הסדרה המדוברת The Walking Dead. סדרת הזומבים עולה לעונה ראשונה קצרה במיוחד של שישה פרקים בסך הכל ועוד לפני שהיא עולה לשידור היא מעוררת הדים רבים. לכל הדואגים, הסדרה כבר חודשה לעונה שנייה של 13 פרקים עוד לפני שידור הפרק הראשון שלה.
NBC ממשיכה לשקוע. מצד אחד זה טוב עבור מעריצי צ'אק, ששאר הסדרות שוקעות ובמיוחד הדברים אמורים לגבי הסדרות The Event ו Undercovers, אשר היו אמורות להיות עמוד התווך של הרשת, מה שצ'אק הייתה אמורה להיות, אבל למרות זאת המצב של הרשת מדאיג. מנהלי הרשת יכולים להחליט להוריד את מספר הסדרות בעלות תסריט שהרשת תשדר ולעבור לשעשועונים ותוכניות ריאלטי שההפקה שלהן זולה יותר והרייטינג שלהן לעיתים קרובות גדול יותר. מצד שני, הם יכולים לבוא בטענות רק לעצמם, השגיאות שמנהלי הרשת עושים בכל מה שקשור ללוח השידורים שלהם גובל בפשע נגד אותן סדרות. The Event ביום שני בשעה 9 ? צ'אק ביום שני בשעה שמונה ? Undercovers לא מצוותת עם צ'אק באותו יום ? ומי בכלל צריך עוד סדרה של חוק וסדר ? אלו רק דוגמאות קטנות בלוח של השנה הנוכחית. רוצים לשמוע משהו מצחיק ? למרות שהורידו את ג'יי לנו בעונה שעברה אחרי 3 חודשים, הרי שאם משקללים את הרייטינג שלו במהלך כל השבוע בשעה עשר בלילה, הרייטינג שלו עובר את הרייטינג של כל הסדרות שמשודרות השנה בשעה עשר עבור רשת NBC.
השבוע הסדרה Castle ניצחה את הסדרה הוואי 0-5. כן, אתם קוראים זאת נכון, Castle של ABC ניצחה ברייטינג את הסדרה המדוברת של רשת CBS. נכון, "רוקדים עם כוכבים" משמשת לה מקפצת רייטינג אדירה, אבל מי זוכר שלפני קצת יותר משנה לא היה ברור אם הסדרה תזכה בכלל לעונה שלישית. עובדה שמוכיחה שלעיתים הסבלנות משתלמת וברשתות צריכים להמתין מעט עם גרזן הביטולים, במיוחד כאשר לא מדובר בכישלונות טוטאליים.
נדמה שמנהלי רשת NBC אוהבים להתעלל בסדרה צ'אק. לאחר שבין העונה הראשונה לשנייה עברו יותר משמונה חודשים, בין העונה השנייה לשלישית עברו למעלה משישה חודשים ושהעונה השלישית נחלקה לשניים בעקבות אולימפיאדת החורף, גם העונה תהיה תקופת חופשה של לפחות חמישה שבועות בין הפרק שישודר בסוף חודש נובמבר לפרק הבא שישודר בחודש ינואר 2011. אז נכון, מנהלי הרשת העניקו לסדרה 24 פרקים בעונתה הרביעית, אבל בכל זאת, גם אם הסדרה תצבור מומנטום, או לפחות תפתח יציבות, הרי שחופשה כה ארוכה עלולה לפגוע בה. ואז מה יהיה התירוץ של מנהלי הרשת ? שהם היו צריכים את שעת השידור עבור תחרות להקות האקפלה שלהם בחודש דצמבר ? אני לא בטוח שלמעריצי הסדרה זה יהיה ממש אכפת.
בשבוע הבא נכנס לתוקפו שעון החורף בארה"ב. בעונה שעברה הורגשה ירידת רייטינג רצינית, כאשר בארה"ב עברו משעון החורף לשעון הקיץ. פרשני הטלוויזיה בארה"ב טוענים כי בשל העובדה שהשמש בשעון הקיץ שוקעת מאוחר יותר אנשים מתחילים לצפות בטלוויזיה בשלב מאוחר יותר. מעניין יהיה לבחון את התיאוריה הזאת כאשר לוחות הרייטינג של הרשתות הגדולות יתפרסמו בשבוע הבא. מה אני חושב ? יש למעבר משקל מועט, אבל אל תצפו לזינוק בנתונים. גם אם יהיה שיפור הוא יהיה מינורי, אבל נחכה ונראה.
בארה"ב אוהבים מאד לצלם פרקי סדרות אשר מקושרים לחגים שלהם והשבוע צפינו בסדרות רבות שהוקדשו ל"חג כל הקדושים". אחת מהסדרות שעשתה זאת הייתה Community ולמרות שבדרך כלל אני אוהב את הסדרה הזאת, הפרק ששודר ביום חמישי האחרון היה פשוט גרוע. לפי דעתי, לא צריך לבצע פרקים שכאלו אם לא חייבים ובמקרה הנידון באמת שלא היו חייבים. בתור סדרה שמתיימרת להיות איכותית, הפרק האחרון לא ממש שירת את המטרה הזאת. אני מאד מקווה שהפרק הבא בסדרה יחזור להיות איכותי כפי שהסדרה הייתה עד כה במרבית מפרקיה.

Share on Facebook

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

היי. בשבוע שעבר פרסמת יקירת הבלוג שקוראים לה דניאל. היא הופיעה באיזשהוא סרט עם אחותה. קוראים לו תקראו ותבכו. יש לך אולי את זה להורדה או צפייה ישירה עם תרגום. כי כל הקישורים שמצאתי לא עובדים. תודה מראש נטע

אנונימי אמר/ה...

משפחת פאנבייקר שליטה!