יום שני, 25 באוקטובר 2010

לוח ההערכות לגבי חידוש סדרות אמריקאיות לעונת החורף 2012-2011.

מרבית מהצופים הישראלים מעוניינים לדעת מה המצב של הסדרות שהם כה אוהבים. אנו נמצאים קצת יותר מחודש לאחר פתיחת העונה של לוח החורף האמריקאי לעונת 2011-2010 והגיע הזמן לבחון את מצבן של הסדרות של הרשתות הטלוויזיה הגדולות. מספר סדרות כבר בוטלו ויש כבר תמונה ברורה לגבי סדרות נוספות שעושות את הבטוחה להצטרף אליהן. הלוח הזה יעשה לכם סדר בכל הבלגאן ויבהיר לכם את מצבן של הסדרות שאתם צופים בהן בשקיקה. בניגוד ללוחות אחרים אשר מפורסמים ברשת הלוח שלי לא מתייחס רק לנתונים היבשים של הרשת, אלא גם לידיעות שמגיעות מהרשת, בצורה רשמית או על ידי הדלפות, לגבי כל סדרה וסדרה וכן הערכות של כתבי תרבות ופרשנים אמריקאים. כולי תקווה שהסדרות שאתם אוהבים נמצאים בדרך לחידוש.
בניגוד לעונה שעברה בה הלוח שלי אורגן על פי אחוזי סיכוי לחידוש, העונה אתייחס לכל רשת בנפרד ואעריך כל סדרה. במידה והנתונים בין 0 ל 50 סיכוי הסדרה לחידוש קטנים מאד. במידה ואין לסדרה בעיות לחזור לעונה נוספת לא אציין אחוזי סיכוי לחידוש עבורה.
ועכשיו למלאכה.
תיהנו.

NBC


Undercovers – הסדרה שהגיעה בקול תרועה רמה מתבררת כאכזבה הגדולה ביותר של רשת NBC. הדיבורים אודות הסדרה החלו עוד לפני שקיבלה את האישור הסופי לעונת החורף הנוכחית. הנתונים שלה גרועים בכל קנה מידה. נכון לעכשיו, רק נס יציל אותה. העובדה שהיא היחידה מבין הסדרות החדשות שלא קיבלה הזמנה לעונה מלאה היא גם אינדיקציה למה שהרשת חושבת עליה. במידה והייתה לרשת סדרה שהיא הייתה מרגישה בטוחה לגביה הסדרה הייתה יורדת עוד לפני תום 13 הפרקים שהוזמנו עבורה. הסיכוי לחידוש: 20%.

Chase – הסדרה הזאת מתה. אם זה היה תלוי ב NBC היא הייתה מורידה אותה כעת, אבל לאחר שכבר ביטלה את Outlaw היא לא יכולה לבטל גם אותה. למרות העובדה שקיבלה הזמנה לעונה מלאה, קשה לי לראות את מנהלי הרשת מסכימים לנתונים שהיא מניבה כרגע. הסיכוי לחידוש: 35%.

Community – הנתונים שלה קצת פחות טובים משל צ'אק, אבל להגנתה ניתן לומר ששעת השידור שלה היא אחת הקשות ביותר בשבוע. על פי הנתונים היבשים שלה הסדרה לא אמורה לקבל עונה נוספת, אבל ברשת אוהבים מאד את הסדרה ויכול להיות שיצילו אותה פעם נוספת. הכל תלוי בגחמות של מנהלי הרשת. העובדה שעדיין לא קיבלה הזמנה לעונה מלאה בניגוד למרבית הסדרות של הרשת לא מצביעה על כיוון חיובי. הסיכוי לחידוש: 45%.

The Event – המעריצים צריכים לחשוש. הסדרה לא מפסיקה לאבד קהל בכל שבוע ולא נראה שהירידה תיעצר בזמן הקרוב. למרות שהנתונים שלה גבוהים, נכון לעכשיו, מאלו של צ'אק, לדעתי היא נמצאת בצרה גדולה מאד. כמו ש Heroes הייתה סדרה יקרה כך גם הסדרה הזאת ולא מעט קידום פרסומי הושקע בה. קשה לי להאמין שבמידה ויחליטו להמשיך עם הסדרה ימשיכו לקדם אותה בצורה כה מאסיבית ולכן גם נראה לי שהיא תמשיך לאבד קהל ובקרוב מאד תיפול גם מתחת לנתונים של צ'אק. הסיכוי לחידוש: 55%.

Law & Order: LA – התחילה בצורה סבירה, אבל מאז פרק הפתיחה רק המשיכה לצנוח, השבוע היא קצת חזרה לעצמה, אבל עדיין הנתונים שלה גבוליים. הסיכוי לחידוש: 60%.

Parenthood – למרות ששעת השידור שלה היא אחת הקלות ביותר שיש, ולמרות שיש לה תוכנית מובילה טובה מאד כגון The Biggest Loser עדיין הסדרה לא מצליחה להתרומם, אפילו לנתונים הבינוניים שהיו לה בעונתה הראשונה. עדיין, הנתונים שלה מספיק טובים לחידוש. הסיכוי לחידוש: 70%.

Outsourced – הנתונים שלה, נכון לעכשיו, סבירים בהחלט, אבל, כמו כל הלוח של רשת NBC, הסדרה איבדה גובה כמעט בכל שבוע ולמרות שלאחרונה נראה שהתייצבה, עדיין מוקדם לומר לאן הרוחות נושבות. במידה והיא תישאר על הנתונים שלה כרגע היא תחודש, במידה והיא תמשיך לאבד גובה, היא תכנס לסחרור מסוכן, אשר יכול להוביל לביטול, למרות שברשת בדרך כלל מעניקים הזדמנות שנייה לקומדיות שלה שנחשבות מתוחכמות והסדרה הזאת נחשבת כקומדיה שכזו. הסיכוי לחידוש: 70%.

Chuck – אל תגידו שלא הזהרתי אתכם שזה יהיה המצב שלה. היה ברור שהסדרה כבר לא תתרומם מעבר לקהל הנאמן שלה. ברשת לא מקדמים את הסדרה ובכל זאת היא נשארת כדרמה הכי יציבה שלה עד עתה. נכון לעכשיו, במידה וברשת ירצו שוב לעשות ניקוי אורוות ולהעיף את הסדרות החלשות שלה, עדיין יש 3 סדרות שקודמות לה. צריך לזכור שמספר הפרקים שלה בתום העונה יעמוד על 78, כלומר עוד עונה מלאה של 22 פרקים יעמיד אותה על המספר העגול של 100 פרקים ובכך יקל על הרשת למכור את הזכויות על השידורים החוזרים שלה לסינדיקציה, ובכך להעשיר את קופת הרשת. הסיכוי לחידוש : 75%.

30 רוק – עד שני הפרקים האחרונים נראה היה שמצבה מעולה, אולם בשבועות האחרונים הנתונים שלה צונחים ולפתע היא מתחילה להרגיש את חרב הביטול. עדיין לא צריך להיכנס ללחץ אבל במידה ומגמת ההיחלשות שלה תימשך היא בהחלט נחשבת כבעלת אפשרות לאבד את מקומה. אני לא מחשיב את הפרק המיוחד ששודר בשידור חי, כי זה היה מקרה חד פעמי. הסיכוי לחידוש: 75%.

Law & Order:SVU – למרות שאני לא אוהב את סוג הסדרות הללו, הסדרה שומרת על נתונים סבירים עד טובים. לא נראה שיש לה בעיה כלשהי לחזור לעונה נוספת.

The Office – למרות שמדובר בסדרה וותיקה, היא עדיין שומרת על נתונים סבירים עד טובים. ברשת כבר מתכננים את העונה הבאה ורק קטסטרופה בלתי נתפסת יכולה לגרום לכך שהיא לא תחודש. קשה לי לראות קטסטרופה כזאת בעתיד הקרוב לעין.

סדרה שבוטלה – Outlaw.

ABC

The Whole Truth – השאלה היא לא האם תבוטל, אלא מתי. ברשת משאירים אותה משום שהיא כבר ביטלה את My Generation והיא ככל הנראה רוצה לחכות עד ש V תעלה לעונתה השנייה. הסיכוי לחידוש: 0%.

Detroit 1-8-7 – גם במקרה שלה השאלה היא לא האם אלא מתי תבוטל. הנתונים שלה, במשבצת שידור נוחה יחסית, גרועים מאד וברשת ינסו לסחוב איתה עוד מספר שבועות, ואולי עד לחופשת הכריסמס, למרות שבמידה ומגמת הירידה שלה תימשך היא תעוף לפני כן. הסיכוי לחידוש: 20%.

Better With You – למרות שהתחילה בצורה טובה, הסדרה מתחילה לשקוע. הנתונים שלה, נכון לעכשיו גבוליים, אבל קשה לי להאמין שהיא לא תמשיך לאבד גובה. לרשת יש מספר קומדיות שרק מחכות להחליף אותה. מעריצי הסדרה, במידה ויש כאלו, צריכים לקוות שמצבה יישאר כמו שהוא. הניחוש שלי ? מצבה לא יישאר כמו שהוא והיא תשקע. אבל נכון לעכשיו, הסיכוי לחידוש: 55%.

No Ordinary Family – החלה בצורה טובה, אבל כמו מרבית הסדרות החדשות העונה מאבדת גובה כמעט בכל פרק. אם היא תמשיך לאבד גובה היא תמצא בסכנה. נכון לעכשיו היא על הגבול, בתקופת הכריסמס נהיה חכמים יותר. הסיכוי לחידוש: 60%.

The Middle – למרות שמדובר בסדרה גרועה, הנתונים שלה לא מצביעים על סכנה כלשהי. הסיכוי לחידוש: 80%.

Brothers & Sisters – הנתונים שלה מפתיעים מאד. ציפיתי שהם ירדו מעבר למה שהם ירדו בהשוואה לעונה שעברה, אבל נראה שכוחה עוד במותניה. הסיכוי לחידוש: 80%.

Castle – ההפתעה הגדולה של השנה. מצליחה להמשיך ולצבור קהל צופים חדש. הסדרה חוזרת לעונה נוספת, אין לי ספק בכך.

Private Practice – למרות הירידה לעומת העונה שעברה עדיין הנתונים שלה גבוהים מאד. היא תחזור לעונה נוספת.

Cougar Town – שומרת, פחות או יותר, על יציבות ונתונים גבוהים. נכון לעכשיו, אין לה בעיית רייטינג, אבל התקווה הגדולה שלי היא שיתחילו לצוץ בעיות.

Desperate Housewives – הנתונים שלה לא ניתנים כרגע לערעור. עונה נוספת נראית כבלתי נמנעת.

Modern Family – הנתונים גבוהים, המבקרים מהללים והציבור אוהב. היא תחזור.

Grey's Anatomy – למרות כל הבעיות מסביבה הסדרה ממשיכה עונה נוספת לנפק רייטינג גבוה. למעשה, היא מעניקה לרשת את הנתונים הגבוהים ביותר העונה. היכונו לעונה נוספת.

סדרה שבוטלה – My Generation.

CBS

Medium – בסוף כל עונה הסדרה הזאת ניצלת מחדש, אבל לפי הנתונים של העונה הנוכחית קשה לי לראות את זה קורה. הסדרה חייבת להתרומם בחזרה, לפחות במעט, בנתוניה בכדי להשאיר לעצמה סיכוי לעונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 30%.

CSI: NY – הבעיה של הסדרה הזאת היא שלא רק שנתוניה בינוניים, אלא שהסדרה נמצאת במגמת ירידה (פרט לשבוע האחרון). נכון לעכשיו, הסדרה נמצאת ממש על הגבול שבין הדחה לאישור. הסיכוי לחידוש: 55%.

The Good Wife – לאחר עונה ראשונה טובה יחסית מבחינת רייטינג הסדרה סובלת השנה מנתונים נמוכים מדי בעקבות הירידה הכללית של כל הסדרות. השנה, היא גם מאבדת לעיתים את הבכורה לשעת השידור שלה. לצערי, אני גם רואה המשך ירידה עד סוף העונה שלה. הסיכוי לחידוש: 55%.

The Defenders – הסדרה נמצאת כמעט בכל פרק במגמת ירידה (מלבד הפרק האחרון שהצביע על עלייה) והיא חייבת להתייצב בחזרה בכדי לשרוד. גם במקרה שלה השבועות הקרובים יהיו קריטיים. אם היא לא תצליח להתייצב בחזרה, היא תמשיך להידרדר. הסיכוי לחידוש: 60%.

Blue Bloods – לאחר התחלה טובה מאד חלה ירידה קלה בנתוניה. עדיין הנתונים שלה מספיקים לחידוש, אבל היא צריכה להתייצב. השבועות הקרובים יהיו קריטיים עבורה. הסיכוי לחידוש: 60%.

CSI: Miami – נתונים ממוצעים, במיוחד העונה, אבל בגלל השם היא עדיין מועמדת חזקה לחזור. הסיכוי לחזור: 70%.

Rules Of Engagement – הנתונים שלה מספיקים, אבל לצערי לא מספיק גבוהים בכדי לחזור כסדרה ללוח החורף הבא, אלא לחזור לתפקידה כסדרה מחליפה באמצע העונה. הסיכוי לחידוש: 70%.

Shit My Dad Says – התחילה טוב, אבל בשבועות האחרונים היא מאבדת גובה. חייבת לעצור את המגמה, אחרת היא תהיה בצרות. הסיכוי לחידוש (נכון לעכשיו): 70%.

Hawaii 5-0 – למרות שבתחילה נראה ששום דבר לא ימנע ממנה לחזור לעונה נוספת, הרי שבשבועות האחרונים היא נמצאת בירידה. הנתונים שלה עדיין גבוהים, אבל אם הם ימשיכו לרדת היא תיכנס לבעיה רצינית. הסיכוי לחידוש: 85%.

How I Met Your Mother – הצליחה לעצור את הנפילה הגדולה משנה שעברה ולהתייצב על נתונים מספיק טובים בכדי לא להיתקל בבעיות בכל הנוגע לחידושה לעונה נוספת.

NCIS:LA – הנתונים שלה מספקים, אין לסדרה בעיות רייטינג. היא חוזרת לעונה נוספת.

CSI – אני לא רואה סיבה נראית לעין שהיא לא תחזור, למרות שלמען האמת די נמאס ממנה.

The Mentalist – תחזור לעונה נוספת, אין בכלל ספק.

Criminal Minds – כוחה עדיין במותניה. מנצחת את השעה שלה בכל פרק בפער ניכר. עונה נוספת באופק שלה.

NCIS – הנתונים שלה לא ירדו בצורה רצינית מהעונה שעברה, נתונים שהיו מפלצתיים.

Mike & Molly – ההפתעה הגדולה של הלוח של CBS. יכול להיות שבשל העובדה שהסדרה "שני גברים וחצי", מובילה אליה, הנתונים שלה גבוהים. כרגע, אין לה שום בעיה לחזור.

The Big Bang Theory – עדיין מפלצת רייטינג, למרות המעבר ליום חמישי.

Two And A Half Men – ההצלחה הגדולה של הרשת. מנצחת כל ערב שבו היא משודרת וצ'ארלי שין גם חתם על חוזה בתחילת העונה לשנתיים, כך שהסדרה חוזרת לעונה נוספת ללא בעיה.


FOX


Running Wilde – הסדרה לא מצליחה להתרומם ובשבועות האחרונים ממשיכה ליפול ברייטינג. אין לה סיכוי רב להמשיך ובמידה ותמשיך לאבד גובה היא גם תבוטל לפני שיגמרו 13 הפרקים שכבר הוזמנו עבורה. הסיכוי לחידוש: 0%.

The Good Guys – הסדרה ממשיכה לספק את אותם נתונים שהשיגה בקיץ, הבעיה היא שנתונים כאלו לא מספיקים עבור עונת החורף. בעונה שעברה Dollhouse בוטלה בעקבות נתונים דומים. קשה לי לראות את הסדרה מקבלת עונה נוספת. הסיכוי היחיד שלה הוא לחזור בתקופת הקיץ. נכון לעכשיו, גם הסיכוי הזה אפסי. הסיכוי לחידוש: 0%.

Fringe – בעונה שעברה הסדרה חודשה למרות נתונים בינוניים. העונה הנתונים הפכו חלשים יותר והסיכוי לחידוש קטן. למרות שברשת אוהבים את הסדרה הרי שקשה לי לראות אותם מעניקים לה עונה נוספת עם נתונים כאלו. הסיכוי לחידוש: 40%.

Lie To Me – העונה השלישית שלה לא מספקת נתונים גבוהים עבור עונת החורף. הנתון המפתיע הוא שדווקא עבור עונת קיץ היא די הצליחה. לכן, במידה ותחודש סביר להניח שתועבר לשמש כסדרת קיץ, משום שעם נתונים כמו שלה העונה ברשת יחפשו סדרה חדשה. הסיכוי לחידוש: 55%.

Raising Hope – הצליחה לייצב לעצמה קהל צופים נאמן החל מהפרק השני שלה ולכן גם הוזמנו עבורה 9 הפרקים הנוספים לעונה. אם תצליח לשמר את הנתונים שלה אין ספק שתחזור לעונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 75%.

Bones – הסדרה היא עוגן עבור הרשת ולא נראה שתהיה לה בעיה רצינית לקבל עונה נוספת. בהפקה כבר החלו לעבוד על הסיפור לעונה הבאה.

House – גם בעונתה השביעית הסדרה ממשיכה לספק נתונים גבוהים. נכון לעכשיו, היא אפילו לא קרובה להיות בסיכון.

סדרות האנימציה של הרשת: The Simpsons, Family Guy, American Dad – כולן עם נתונים מספקים לחזור לעונה נוספת.

Glee – הסדרה עם הנתונים הגבוהים ביותר עבור הרשת ובנוסף לכך גם לא מפסיקה לייצר באז תקשורתי. עונה שלישית כבר אושרה.

The Cleveland Show – אושרה לעונה נוספת, כך שאין לה מה לחשוש.

סדרה שבוטלה – Lone Star.

CW


Life Unexpected – בעונה שעברה היא נשארה בחיים ברגע האחרון. בעונה הזאת הנתונים שלה צנחו עוד יותר. ברשת כבר החלו לחפש לה מחליפה. הסיכוי לחידוש: 10%.

One Tree Hill – אם עתידה היה נתון רק לשיקולי רייטינג היא הייתה זוכה לעונה נוספת אבל מדובר בסדרה וותיקה ולכן גם העלות שלה יקרה יותר. ברשת עדיין שוקלים את עתידה. הסיכוי לחידוש: 65%.

Hellcats – הסדרה בנויה עבור הרשת ובקהל היעד שלה (נשים בגילאי 34-18) היא מספקת נתונים סבירים, אבל עדיין מוקדם מדי לקבל מסקנה סופית לגביה, רק באזור הכריסמס נוכל לקבל תמונה ברורה יותר. הסיכוי לחידוש: 70%.

Nikita - הסדרה לא ברמה של סדרת המקורית, הנתונים שלה מעט מעל הממוצע. נכון לעכשיו, על פי ההדלפות, ברשת מרוצים ממנה, למרות שאין התלהבות היסטרית לגביה. כמו כן, נראה שהיא הצליחה להתייצב וליצור לעצמה קהל בסיס. הסיכוי לחידוש: 75%.

90210 – למרות שהנתונים שלה בקהל הרחב בינוניים במקרה הטוב, הרי שבקהל היעד שלה (נשים בגילאי 34-18), היא מצליחה לנפק נתונים מספקים עבור הרשת. כרגע היא נראית די בטוחה. הסיכוי לחידוש: 75%.

Gossip Girl – למרות שמבחינה קריאטיבית הסדרה נחשבת כאחת הסדרות הגרועות ביותר על מסך הטלוויזיה, ולמרות שמבחינת הנתונים היא לא מצליחה להתרומם לגבהים, הרי שהיא עדיין מייצרת באז תקשורתי חיובי עבור הרשת. לכן היא גם תזכה לעונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 80%.

Supernatural – שרדה את המעבר ליום שישי וביחד עם סמולוויל הצליחה לייצב עבור הרשת ערב עם נתונים לא רעים בכלל. הסדרה חוזרת לעונה נוספת, אין כמעט ספק בכך.

The Vampire Diaries – ספינת הדגל של הרשת. למרות ירידה מול נתוני העונה שעברה, עדיין מדובר בנתונים גבוהים מאד. הסדרה תזכה לעונה נוספת ללא בעיות.

Smallville – ברשת הודיעו שמדובר בעונה האחרונה שלה כך שלמעריצי הסדרה אין כמעט תקווה. אבל, אם ההחלטה לגביה הייתה תלויה בנתוני הרייטינג היא הייתה חוזרת לעונה נוספת. מעניין יהיה לראות אם ברשת ישנו את דעתם ברגע האחרון. מצד שני, נודע כי דיוויד אי קלי עובד על סדרת קומיקס חדשה, Wonder Woman, שכבר נקשרה לרשת, כך שקיים סיכוי שהיא תירש את מקומה. נחכה לאזור מרץ-אפריל 2011 להיות חכמים יותר.

Share on Facebook

8 תגובות:

inon אמר/ה...

אצל CW לא כתבת על ניקיטה
יש סיבה?

D1D1 אמר/ה...

הסדרה הושמטה בטעות מהלוח.
הוספתי גם ההערכה שלי לגביה.

Unknown אמר/ה...

אני כל כך נהנה לקרוא את הבלוג שלך...
אני נכנס בערך כל שעה כדי לראות אם יש עידכון כלשהו..
תודה לך.
תיקון קטן: מייק ומולי, רשמת בטעות שזאת סידרה של NBC בפירוט שלה אך שמת אותה תחת הרשימה של CBS.

D1D1 אמר/ה...

גם העדכון לגבי Mike & Molly תוקן.
תודה.

אביב אמר/ה...

איזה כיף זה לפתוח את הבלוג ולראות את לוח ההערכות לגבי כל הרשתות וכל הסדרות! הבלוג שלך מעולה פשוט כיף לקרוא!

אנונימי אמר/ה...

וואו איזו השקעה דידי!

אנונימי אמר/ה...

אתה יודע כמה פרקים יש לעונה הנוכחית של the event? האם היא קיבלה אישור לעונה מלאה של 22 פרקים?

Unknown אמר/ה...

THE EVENT קיבלה עונה מלאה של 22 פרקים..
אבל הרייטינג נמוך אז יש סיכוי גדול שלא תהייה עונה שניה..