יום שני, 23 בנובמבר 2009

The Good Wife – הפתעה לטובה.


למען האמת, כשישבתי לפני כמה שבועות לכתוב על הסדרה הזאת רציתי לקטול אותה. הרעיון נראה לי מעצבן וצפוי, עוד פעם אישה שנבגדה יוצאת כביכול לחפש עבודה ותוך כדי כך מגלה את עצמה מחדש והופכת עצמאית יותר. זו הייתה ההתרשמות הראשונית שלי מהסדרה בשלשת הפרקים הראשונים. מאז שיניתי את דעתי כמעט ב 180 מעלות.
למה אתם יכולים לזקוף את השינוי ?
לעומס האדיר שהיה לי בצפייה בסדרות בתחילת העונה. בתחילת העונה ראיתי הרבה סדרות ובחלקן הפרקים היו הרבה יותר טובים מהפתיחה של הסדרה החדשה הזאת. בשל העומס נשארו לי 4 פרקים שלא ראיתי (פרקים 3-7) ולפני שבוע יצא לי לראות אותם בזה אחר זה ודי נהנתי.
קודם כל אני רוצה להדגיש, זו לא יצירת מופת כדוגמת אילי סטון הנהדרת. אבל בשביל סדרת עורכי דין היא סדרה די טובה. הדמויות בנויות נכון, העלילה מעניינת והשחקנים לא רעים בלבד.
אבל מצפייה בסדרה עולות כמה נקודות מעניינות:
1. ג'וליאנה מרגוליס שיחקה בסדרה מעט דומה בשנה שעברה, "Canterbury's Law", סדרה שלא הצליחה. אז מה השוני ? בין שאר האלמנטים השונים ניתן להצביע על שוני אחד מהותי. בסדרה הקודמת שלה מרגוליס הייתה אישה אקטיבית ודעתנית וכאן היא פאסיבית מאד, הרעיה הטובה אשר גם כשהיא נבגדת עדיין תומכת בבעלה, האישה שדואגת לילדיה. כלומר, בארה"ב לא אוהבים כל כך נשים דעתניות בתור הגיבורה הנשית. או שפשוט לא אוהבים אותה בתור אישה שכזאת.
2. למרות שגיבורות הסדרה כביכול הן נשים הרי הגברים הם אלו שמניעים אותה. אם זה הבעל מהכלא או הבוס שלה שסביר להניח שנבין שגם לו יש אג'נדה משלו. או התובע הכללי שרוצה לשים לבעלה של מרגוליס את כל הרגליים שאפשר כדי שלא ייצא מהכלא. וכפי שציינתי הנשים, כולל החוקרת הן יחסית פאסיביות.
3. מי שגונבים את ההצגה לעיתים קרובות הם דווקא הילדים אשר משחקים בצורה יפה מאד את אלו שמגוננים על האם. במיוחד הבן אשר לפי דעתי מראה את ההבדל בין הנערים בארה"ב לנערים בארץ מבחינת כישרון המשחק. בעוד בארץ הנערים בקושי יודעים לשחק הרי שבארה"ב כמעט כל נער ונערה שרואים משחק בשתי דרגות מעל הנערים הישראלים.
4. הסדרה היא הוכחה שניתן לזרוע סימנים של סיפור מסגרת כללי מאחורי הסיפורים שבכל פרק, סיפור שכזה יכול רק לתרום. וזאת בניגוד לסדרות כגון CSI, חוק וסדר או Criminal Minds אשר מעדיפות סיפור בודד בכל פרק בלי סיפור מסגרת. אני מעדיף את הסדרות עם סיפור המסגרת מאחוריהן, הן הרבה יותר מעניינות.
אם מסכמים את הכל עדיין מקבלים סדרה מאד נחמדה, אם כי לעיתים מעט כבדה. כמובן, שעזרה לה העובדה שהיא משודרת אחרי שתי סדרות ה NCIS אשר מנפות רייטינג גבוה בעצמן ובכך משאירות לה צופים רבים. מצד שני, אם הסדרה לא הייתה מספיק טובה אנשים לא היו ממשיכים לצפות.


אז, האם לראות ?
לפי דעתי הסדרה שווה צפייה אבל צריך לקחת בחשבון שהיא מעט כבדה וצריך להיכנס לראש שלה.
האם היא תישאר לעונה נוספת ?
מבחינת הנתונים היא על הגבול אבל אני חושב שבמידה והיא תשמור על הנתונים שלה היא בכל זאת תקבל הזדמנות לעונה נוספת.

אין תגובות: