אני רוצה להתחיל בכמה הצהרות. ההצהרה הראשונה היא, שראיתי את כל הפרקים של גיבורים, מהפרק הראשון של העונה הראשונה ועד פרק 25 של העונה השלישית. ההצהרה השנייה היא, שסביר להניח שאראה גם את כל העונה הרביעית. עכשיו, אחרי שסיימתי עם ההודאות האישיות שלי, אני רוצה לצאת בהצהרה שמעריצי "גיבורים" לא כל כך יאהבו: לא נראה שיש עתיד לסדרה. כשראיתי את הפרק הראשון של העונה הראשונה של הסדרה חשבתי לעצמי שיש כאן מתכון לסדרה שתרוץ שנים על גבי שנים בטלוויזיה האמריקאית. יש לזכור שבאותם ימים הסדרה סמולוויל הייתה בשיאה והטרנד של גיבורי על היה בשיאו, סרטי באטמן וספיידרמן שברו קופות, וידוע שבארה"ב יש לציבור אוהבי הקומיקס קהל רחב מאד. לכן גם לא התפלאתי שהרייטינג של הסדרה היה גבוה. כשנכנסתי והעמקתי את צפייתי בפרקים הבאים של אותה עונה התחושה שלי הפכה חזקה יותר. התסריט של הסדרה היה ברמה גבוהה, והליהוק של השחקנים לסדרה היה מושלם. כל כך התלהבתי שהחלטתי שאת חמש הפרקים האחרונה אראה ברצף כדי להשאיר לעצמי טעם טוב בפה. ואכן, הפרקים הללו לא אכזבו אותי – סוף העונה הראשונה היווה סוף מושלם לעונה מושלמת וכולי הייתי תקווה לשיחזור האיכות בעונה השנייה. ואז הגיעה העונה השנייה. בשביל צופה הדוק שהתלהב מאד מהעונה הראשון הציפיות היו בשמיים, אבל מהפרק הראשון של העונה השנייה הרגשתי כאילו מישהו הכניס לי סטירה. אם בעונה הראשונה לסדרה היה קו מאחד, עלילה איכותית וקאסט מעולה, נראה היה שבעונה השנייה הכל היה הפוך. קו העלילה היה מאד מפוזר (הירו חוזר בזמן לימי הקיסרות ? נו באמת), השחקנים החדשים , פרט לקירסטן בל המדהימה, נראו כאילו התפקיד היה גדול עליהם בכמה דרגות והם לא שידרו כריזמה. ובנוסף לכך קו העלילה היה כל כך מפוזר שקשה היה לעקוב אחריו. צופים אדוקים של הסדרה טוענים ששביתת התסריטאים בארה"ב הרסה את העונה השנייה של הסדרה משום שהיא חייבה את הכותבים לקצר את העונה ולדחוס חומרים. אני חושב שמדובר בהליך הפוך : שביתת התסריטאים הצילה את הסדרה משום שאם הסדרה הייתה ממשיכה כרגיל לעונה שלמה התחושה הייתה של סיאוב ותיעוב בעיקר בשל ההשוואה לעונה הראשונה המדהימה. ביום ראשון האחרון סיימתי לראות את העונה השלישית של הסדרה וניכר היה שהמפיקים הפיקו את הלקח. התבססות על הקאסט הישן בנוסף לשינויים מעטים כגון דפני שהוסיפו מעט לסדרה, אבל במקום ללכת עם מה שכבר עובד הם הרגו את הדמויות שהצליחו – את הדמות של קירסטן בל ואת דפני. הסדרה הפכה למה שאסור שיקרה לסדרה, במיוחד לסדרה שמבוססת על קומיקס, היא הפכה לאופרת סבון – מאט רודף אחרי רוצחי אהובתו כדי שבסוף העונה הוא יאמר לאשתו לשעבר שאולי הוא רוצה אותה ואת בנו בחזרה, לא הגזימו ? מצליחים להרוג את סיילר רק כדי לשים אותו במקום נייתן ? אנג'לה מגלה בפלשבק מה שהיא גרמה לאחותה כשהייתה נערה בפרקים שלא קשורים לכלום ועוד...לא פלא שהסדרה, שהחלה את העונה עם רייטינג של קרוב לעשרה מיליון צופים הידרדרה עד לשישה מיליון בשלב מסוים עד שהתייצבה על שישה וחצי מיליון ובשלב מסוים גם שאלת חזרת הסדרה, אם כי לזמן קצר, הוטלה בספק עד שבסופו של דבר הוחלט לקצר את העונה שלה ל 19 פרקים בלבד (במקום 25 בעונה האחרונה), וכמו כן, לקחו את ההחלטה החשובה ביותר : להחזיר את התסריטאי הראשי של העונה הראשונה כדי שיבנה קו עלילה טוב יותר לעונה הבאה שתהיה מורכבת מ volume אחד בלבד (בניגוד לשנה האחרונה שהיו שניים). אבל בניגוד לצעדים החיוביים הללו NBC , שהיא הרשת עם קבלת ההחלטות הגרועה ביותר שאני מכיר, אפילו יותר מ CW, החליטה שבמקום לתת לתסריטאים זמן רב יותר, הם ביקשו לחכות ולהתחיל את העונה הבאה בינואר אבל נענו בשלילה, שוב הלחיצה את התסריטאים והסדרה תתחיל כרגיל בספטמבר, ואת התוצאה נצטרך לראות בספטמבר. במידה והתסריט שוב יהיה גרוע אני לא רואה מצב שהסדרה תצליח להתרומם ולהשיב לעצמה את הקהל שאיבדה בעונה האחרונה (למעלה מ 3.5 מיליון צופים) במיוחד לאור העובדה שהיא תצטרך להתמודד מול תוכניות רבות רייטינג כמו האוס ולרקוד עם כוכבים, תוכניות שגרמו לצ'אק לאבד קהל בעונה שעברה. במידה והרייטינג של הסדרה יסתובב סביב פחות משישה מיליון צופים הסדרה לא תחזור לעונה חמישית וזה יהיה, לפי דעתי, הפיספוס הגדול ביותר של העשור מבחינה טלוויזיונית. משום שכפי שציינתי, לסדרה הזאת יש פוטנציאל רב יותר מכל סדרה אחרת כרגע להמשיך עוד שנים על גבי שנים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה