יום רביעי, 29 ביולי 2009

"בילי" - סדרת קאלט חמודה, כמה אבסורדי ככה חמודה.

חשבתם שאי פעם אכתוב על סדרה כזאת ?אז הנה, זה מתחיל.אני לא יודע אם מישהו מכם שם לב לסדרה הזאת אבל אני התוודעתי אליה רק לפני שבועיים ולמרות שלקח לי כמה דקות להבין את ההומור די אהבתי את מה שראיתי. למי שגדל בשנות השמונים, או סתם למי שראה שידורים חוזרים הסיפור של בילי מזכיר מאד את הסיפור של אלף, החייזר שנחת אל תוך משפחת טאנר ולמעשה משתלט על העניינים ועושה סדר לפי החוקים שלו. בסדרה בילי, ראשי תיבות של בת יקום לא ידוע, בילי נוחתת אל סלונם של משפחת שגב ועושה בו כבשלה. בדרך כלל, כאשר סדרות ישראליות מנסות לחקות סדרות מחו"ל הכישלון מתחיל בדקה הראשונה אבל הפעם, יכול מאד להיות שבשל העובדה שעבר זמן רב מאז שאלף שודרה ולכן זיהוי רעיון החייזר עם הסדרה מעט דעך, הסדרה מצליחה לעמוד על הקרקע ולייצר עשרים דקות של כיף. נקודה נוספת היא ההומור. ההומור מכוון לילדים בני שמונה עד ארבע עשרה אבל לעיתים מצאתי את עצמי צוחק מהבדיחות. הבדיחות לא ממש מצחיקות ומה שגורם לך לצחוק זה האבסורד, מהסוג שהסדרה שמש עשתה כל כך הרבה כסף. אתה לא מאמין שמישהו כתב את הבדיחה אבל זה גורם לך איכשהו לחייך. יש לי הרגשה שהסדרה תהפוך לסדרת קאלט בסגנון של פאזל (למי שמכיר, סדרה טובה מאד, תנסו, תתמכרו) שלא הוערכה כל כך בעת ששודרה אבל לאחר מכן, בשידורים החוזרים אהבו אותה מאד. הבעיה היא, שסדרות קאלט כגון אלו לא מחזיקות מעמד זמן רב ואחר כך, כשצופים בשידורים החוזרים מצטערים שביטלו אותה. לגבי השחקנים, אילנית גרשון בתור בילי וידידיה ויטל עושים עבודה טובה מאד (וקצרה היריעה מלדבר על שמואל וילוז'ני) אבל מפריעה לי העובדה שסדרה שעוסקת בבני נוער שחקניה הראשיים הם בני עשרים פלוס. יש להם בייבי פייס אבל אם בהאנה מונטנה וזאק וקודי משחקים ילידים בגילאי הסדרה, למה אי אפשר למצוא בישראל ילדים לשחק את התפקידים הללו ? כבר הצבעתי על כך שבישראל עושים הכל בקטן וכך גם הסט של הסדרה. או שמצלמים את הבית שלהם, או בבית הספר, אין צילומי חוץ. לפי דעתי, לקיחת הסדרה למקומות אחרים תוכל להרים את הסדרה עוד יותר. לסיכום, למרות שמזמן עברתי את גילאי העשרה אני צופה בסדרה, ההומור האבסורדי והפיזי (יש הרבה הומור פיזי שאני אוהב) ולמרות ההסתייגויות שלי לגבי גילאי השחקנים, גם צוות השחקנים גורמים לך למעט חיוכים. אם אתם בגילאי שמונה עד ארבע עשרה תאהבו את הסדרה בלאו הכי, ואם אתם מעט מעל לגילאים הללו לא תסבלו ולדעתי תמצאו את עצמכם מחייכים מעת לעת.

אין תגובות: