יום ראשון, 4 באוגוסט 2019

דבר בעל הבלוג: תודה, תודה, תודה


מגיל צעיר אני חובב סיפורים. זה התחיל עבורי כבר בגיל צעיר מאד, אבל אז הסתפקתי בקריאה בספרים. ככל שהשנים נקפו עברתי לאיטי מקריאה בספרים אל צפייה בסדרות טלוויזיה ובסרטים. במקביל, סיימתי את לימודי לתואר ראשון בתקשורת ולאחר מכן את התואר השני.

כאיש אשר "בילה" למעלה מעשור בלימודים, כולל שבע שנים באקדמיה, נחשפתי לחומרים רבים אשר קשורים לתקשורת מחו"ל, אך כאשר הבטתי על מפת ההתייחסות התקשורתית בארץ לסדרות מחו"ל ואפילו לסדרות הישראליות נחרדתי. מצחיק לחשוב על זה, אבל בשנת 2009, כאשר הבלוג עלה לאוויר, ההתייחסות לנושאים הללו הייתה כמעט אפסית. הייתה מדי פעם ביקורת בעיתון וניסונות קלושים לייצר אתרים שיעסקו בכך בארץ, אך המוצר הסופי היה עלוב מאד. וכן, זה כולל את הניסיונות של אתרים כגון "וואלה" או "נענע" בזמנו. אפילו ב Ynet כמות הידיעות הייתה דלה.

אני זוכר שנכנסתי לפורום מסוים (לא אציין את שמו) ותוך כדי התכתבות שם לגבי סדרות החלטתי לעשות מעשה ולהתחיל לבקר באותו פורום סדרות שצפיתי בהם. ההתחלה הייתה בוסרית מאד, אבל מהר מאד קיבלתי בקשות מאנשים להתרחב ולספק עוד ועוד מידע. קיבלתי בקשות מידע בלי סוף והחלטתי שהיריעה קצרה מדי באותו פורום וכך נולד הרעיון של הבלוג.

הרעיון שלי היה לבקר מדי פעם סדרה ואם אני מקבל מידע לגבי סדרה מסוימת, בעיקר מחו"ל, לפרסם אותו. אבל הדרישה למידע הייתה עצומה. נסו להיזכר מה הייתה כמות המידע בארץ לסדרות מחו"ל לפני כעשור ותבינו כמה הצמא למידע היה רחב. אני לא אגזים אם אציין שמדי שבוע הייתי מקבל עשרות רבות של אימיילים או תגובות בפוסטים בהן התבקשתי על ידי הקוראים להביע את דעתי לגבי סדרות או לספק מידע שהגיע אל שולחני. וכך גם נולדה "פינת המענה לקוראים".

במקביל, בכדי לספק את המידע שהתבקשתי התחלתי לצפות ביותר ויותר סדרות, גם כאלו שלא בדיוק הייתי צופה בהן בדרך כלל, וזאת רק בכדי שאוכל לבקר אותן בצורה נכונה ולא כמו ה"חאפרים" משאר אתרי האינטרנט, אשר היו צופים בפרק או שניים ואז מעניקים את דעתם על הסדרה. בשל כך הגעתי למצב של עומס בלתי רגיל של צפייה. פועל יוצא מכך, חלק נרחב של הצפייה בסדרות הללו דחיתי לחודשי הקיץ וכך גם נולדה הפינה של "שלב סיכום עונה", פינה אשר הפכה למפלצת משום שהגעתי למצב שהייתי מפרסם בשנה כמעט 40 פינות של "שלב סיכום עונה" וזאת מלבד הביקורות של הסדרות החדשות מדי עונה.

הייתי גם הראשון בארץ. כן, הראשון, אשר הכניס את כל נושא הרייטינג של הסדרות בחו"ל ושם אותו במרכז. הייתי מפרסם מרגע עליית עונת החורף מדי יום את הרייטינג היומי ברשתות הברודקאסט ומדי פעם גם את הרייטינג של סדרות הכבלים. כיום, לאחר עליית שירותי הסטרימינג, הערך שלהן פחת, אם כי עדיין הרשתות הגדולות מעניקות לנתוני הרייטינג הללו משקל חשוב בשיקולי החידוש שלהן. הפינה הלכה והתרחבה עד כדי כך שהייתי מדי פעם מפרסם תחזיות שלי לחידוש על פי נתוני הרייטינג והמידע שקיבלתי ממספר מקורות לגביהן.

וחשוב לציין, שלצד כל זה, המשכתי בפרסום ידיעות לגבי סדרות כמעט מדי יום.

בשלב כלשהו ביקשו ממני גם להתחיל להעניק את דעתי לגבי סרטים ואז חנכתי את הפינה "D1D1 רואה סרטים", מן משחק מילים שכזה.

בנקודה מסוימת ניסיתי להפוך את הבלוג לרווחי בכדי שאוכל להמשיך ולתפעל אותו ברמה שרציתי, אך לצערי המהלך לא צלח בידי. זו גם הייתה נקודת השבר שלי, משום שמצד אחד הגעתי למצב של אתר שהגיע לרמה גבוהה, אך לא יכולתי להמשיך ולעסוק בו באותה אינטנסיביות שהוא היה ראוי לו.

התכנון הראשון שלי היה להפסיק כמעט באופן מיידי את הכתיבה בבלוג, משום שהוא לקח ממני הרבה מאד משאבים. אולם, פניות חוזרות ונשנות של מספר קוראים שכנעו אותי לנסות ולהמשיך בצורה כלשהי ולכן פינות רבות נפלו, כמות המלל ירדה, אך עדיין הבלוג נשאר באוויר.

בתקופה האחרונה הגעתי למצב שאני כבר לא יכול להמשיך ולהפעיל את הבלוג בכלל. אני עומד להתחיל בזמן הקרוב לימודי דוקטורט, אשר עומדים לקחת ממני זמן ומשאבים שלא יאפשרו לי אפילו צפייה מינמלית, לא כל שכן לשבת ולהתחיל לבקר סדרות בצורה ראויה.

מצחיק לומר זאת עתה, לאחר ההקדמה הארוכה, אבל בימים אלו הבלוג חוגג עשור לקיומו. עבורי, זו נקודת הזמן הנכונה ביותר להודיע על פרישה. אני רוצה להודות לכל הקוראים שליוו את הבלוג במהלך השנים וגם לאלו שעזבו בנקודות זמן שונות. אני מקווה מאד שאפילו אם לא הסכמתם עם הדעות שלי לגבי הביקורות, אזי לפחות הפרתי עבורכם את הדיון וגרמתי לכם לחשוב בצורה מעט שונה, אני יודע שלי זה קרה בפעמים רבות. כולי תקווה, שהנעמתי לכם במעט את הזמן. במידה והצלחתי בכך המטרה שלי הושגה.

האתר יישאר באוויר לכל מי שרוצה לקרוא שוב חלק מהידיעות או מהסיכומים.

כיום, עשר שנים לאחר שהבלוג עלה, אני יכול לומר בפה מלא שלפחות בכל מה שקשור למידע לגבי סדרות וסרטים מחו"ל המצב שונה לחלוטין מהמצב בזמן שהבלוג עלה לאוויר. לפחות בכך אפשר להתנחם, אם כי עדיין הביקורות לא נמצאות ברמה מספקת לדעתי. בואו נקווה שהן ישתפרו ככל שינקפו השנים, משום שהקהל הישראלי זקוק וראוי לכך. אתם ראויים לכך.

                                                 
                                                                                                                  XOXO
                                                                                                                   D1D1

26 תגובות:

שי אמר/ה...

תודה לך על עשור של השקעה ותשובות על שאלות שלא נענו בד"כ בנושא
מקווה שכמו שהתוכנית הכה מזוהה עם הXOXO חוזרת כעת, גם אתה תחזור שוב, אולי?!..
בהצלחה בהמשך בכל דבר שתבחר בו- כי כמו שהוכחת כאן... יש לך את זה.
כבר מתגעגע להיכנס לבלוג ולקרוא עדכונים ביקורות ועוד..

דנה אמר/ה...

תודה על ההשקעה העצומה לאורך השנים.

בהצלחה בדוקטורט ובהמשך

אלעד אמר/ה...

תודה לך על כל עבודת הקודש שעשית

JamesCrow אמר/ה...

אמרתי לך כבר מזמן שאתה צריך להפסיק ולהתמקד בדברים אחרים, שמח שהגיע הרגע שהרגשת מוכן להמשיך הלאה ולהתמקד יותר בדברים אחרים.

בהצלחה בהמשך הדרך

שלמה אמר/ה...

תודה תודה תודה. שנים היה כל כך כיף לקרוא את הבלוג שלך. שיהיה המון הצלחה בדוקטורט.

gil אמר/ה...

באסה, הבלוג שלך הוא חלק מרצף הקריאה היומי שלי..
אבל אני איתך באמת כבר איזה 10 שנים, אז תודה רבה רבה על כל ההשקעה ובהצלחה בדוקטורט!!!

גיל.

אלמונד אמר/ה...

תודה רבה לך! נכנסתי כל יום לקרוא חדשות ועדכונים, מאחל לך רק הצלחה בהמשך ובכל מה שתעשה.
אתגעגע המון

YUVAL אמר/ה...

תודה רבה דודו!!! נתגעגע,
הצרצרים

יונתן אמר/ה...

התחלתי לקרוא פה כשרק פתחת את הבלוג
תודה רבה על הכל ובהצלחה בלימודים

עידן אמר/ה...

תודה רבה לך על הכל
מקווה שעוד תחזור בעתיד

אסף אמר/ה...

היה ממש כיף להיכנס כל יום ולקרוא את העידכונים. אין ספק ששינית את התפיסה (שלי לפחות) לגבי סיקור תקשורת עולמית

dima001 אמר/ה...

תודה רבה לך, נהנתי מהקריאה פה והסכמתי עם 99 אחוז מהביקורות, שיהיה המון בהצלחה בהמשך ומקווה שיבוא יום ותחזור לכתוב שוב.

dd אמר/ה...

תודה לך..
על השקעה שגרמה ועווררה אצלי ואצל רבים אחרים את כל עניין הסדרות באמריקה

אדיר אמר/ה...

תודה תודה תודה.

אנונימי אמר/ה...

כבר קרוב ל6 שנים שפעם בשבוע לפחות אני נכנס, קורא כמעט כל פוסט שלך, בודק על סדרות שאני צופה בהם ועוקב אחרי ביטולים/חידושים שלהם.

אם אני מסיים סידרה או עונה שאני ממש מתלהב ממנה אני בודק בחיפוש אם אי פעם עשית עליה ביקורת, רק כדי לראות אם אנחנו חושבים אותו דבר או אם יש לך הערות כלשהם עליה שלא שמתי לב אליהם.

שאני מחפש סידרה חדשה לראות אני בודק את ההמלצות שלך ומכוון על פיהם

בתור בן אדם שראה קרוב ל200 סדרות מחו"ל ומחשיב את זה לתחביב אמיתי, אתה היית זה שעזרת לי לפתח אותו בצורה אמיתית.

תודה. הלוואי ותחזור מתישהו לכתוב, מי יתן שזה יהיה בפורמט שיתגמל את העבודה הגדולה שאתה עושה

אנונימי אמר/ה...

הזדמנות לומר לך תודה על שירות מעולה בן 10 שנים. אני בטוח שכל הקוראים מסכימים עם זה.

אתה היית הראשון באינטרנט הישראלי שסיקר באדיקות את עולם הסדרות בארה"ב, הרבה לפני שזה נהיה פופולרי בימינו לצרוך סדרות זרות כאלו בהיקפים עצומים. בשל כך מגיע לך חלק מהקרדיט בקידום המגמה החברתית הזו.

גם אל מול עולם מדיה משתנה אתה המשכת להביא לנו סיקור מקיף ומפורט בתחום באותה ההתלהבות. ככלות הכל, גם היום עדיין עומד התוכן במרכז - בין אם צורכים אותו בברודקאסט, בין אם בכבלים ובין אם בסטרימינג או בכל אמצעי אחר. לך היה כבוד גדול לתוכן ואפשר היה לראות את זה במאות הכתבות כאן בבלוג.

אני מאחל לך בהצלחה בלימודים, ומקווה - כמו כולם - שעדיין יימצא לך הזמן לכתוב פה מעת לעת. אני בטוח שקהילה שלמה שהתפתחה לה כאן בשקט-בשקט תמתין לזה בסבלנות.

אנונימי אמר/ה...

תודה גדולה על ההשקעה.
קוראת את הבלוג שלך מההתחלה ונהנתי מכל רגע. התגעגע לסיקורים והעדכונים השוטפים על עולם הטלויזיה ובמיוחד לביקורות על סדרות חדשות. הרבה פעמים הביקורת שלך חסכה לי צפייה בסדרות פח או לחילופין גרמה לי לראות סדרות שאחרת לא הייתי רואה.
שיהיה בהצלחה בדוקטורט...

אנונימי אמר/ה...

בהצלחה לך דודו/D1D1 ומצטערת עבורנו שנחסר את נוכחותך המחכימה.
נמתין לשובך.
תודה על הכל.

אנונימי אמר/ה...

מלך!
נהנתי לקרוא כל את כל הסיקורים והביקורות.
מאחל המון הצלחה בהמשך, תודה על שנים נפלאות.

אנונימי אמר/ה...

ואוו ואוו ואוו כלכך מבאס שאתה פורש למרות שאני מבין את השיקול של חוסר הזמן אני עוקב אחרי הבלוג במשך יותר מ6 שנים.
פשוט פה היה המקום היחיד בזמן מסויים למשך תקופה ארוכה הייתי רואה את כל הידיעות החדשות ועל מה יוצא ומתי רק כאן נהנתי מכל רגע שנכנסתי לכאן ואפילו התבגרתי עם הבלוג הזה היום אני בן 24 ויכול להגיד בלב שלם שהבלוג הזה יחסר לי מאד במיוחד חלק מאד חשוב בחיי עוקב עוד מימי ההתחלה מהפורום ההוא (שלא נציין את שמו) תודה רבה על הכל ובאמת תחסר המון לפחות לי הלוואי תחזור במתכונת מצומצמת מתישהו שיירד הלחץ המון תודה!!!!

מריו אמר/ה...

תודה רבה על כל השנים

עוקב מהתחלה האתר תמיד היה במועדפים ובהצלחה בהמשך הדרך

techtik אמר/ה...

כאן מייקל

אני עוקב אחריך עוד מתקופת התיכון כשפרינג' חודשה מעונה 2 ל3
אין ספק שתפסת אצלי פינה בלב

דודי אמר/ה...

אין מילים, תודה רבה על ההשקעה המטורפת שלך שהועילה לי ולהרבה אחרים יותר מכל אתר ישראלי אחר, רק בבלוג שלך קיבלנו סיקורים מידע דעות וחדשות על סדרות חדשות וישנות, היה כיףף ואולי אחרי שתסיים את הדוקטורט עוד תחזור אלינו מי יודע, בהצלחה בהכל...

אנונימי אמר/ה...

תפסת נתח חשוב בחיים בלי לאורך השנים

אנונימי אמר/ה...

עדיין מתגעגעים...

DNA‎ אמר/ה...

מתגעגעים!!