יום שני, 14 באפריל 2014

פינת המענה לקוראים, והשבוע: המנטליסט, שקרניות קטנות ויפות, נקמה, חניבעל, חסרי בושה, משחקי הכס, אנשי המחר, חוצה כוכבים ועוד...

 נתחיל עם שאלה מבן ציון לגבי סדרה שאהבתי:

בעקבות יציאת הסרט ורוניקה מארס, האם לדעתך תחודש הסדרה ורוניקה מארס, ואם היא לא תחודש איך אתה מסביר את העמוד הזה http://www.imdb.com/title/tt3469916/



תגובה:

לצערי, התשובה היא שלילית. הסרט יצא לאור רק בגלל שהמעריצים שילמו עליו. קשה לראות אותה קורמת עור וגידים. לכוכבת גם יש סדרה משלה וכרגע, פרט לביטול הסדרה שלה או לחילופין צילומי סרטים נוספים, נראה שמדובר בהבלחה. ולפי הבנתי, בעמוד שציינת מדובר אולי על ספין אוף וגם הוא לא ייצא לפועל.

גם אמיר העלה שאלה על סדרה שאני אוהב:

מה דעתך על סיום פרשת "רד ג'ון" בהמנטליסט 6 ?
איך "רד ג'ון" ידע באמת על רשימת שבעת החשודים של ג'יין ?
והאם מההתחלה כבר ליהקו את "אותו" הדמות של רד ג'ון, או רק לאחרונה בעונה השישית ?



תגובה:

לצערי, מפאת חוסר זמן לא יצא לי עדיין לראות את העונה (ייצא לי רק בקיץ), ולכן לא אוכל להגיב כרגע על השאלה. אוכל להגיד רק דבר אחד: כמו שראיתי את חמש העונות, זה לא נראה שהם ידעו מי זה רד ג'ון בתחילת הסדרה. כך זה נראה לי כרגע (וגם אין לי מידע שיסתור את התיאוריה הזאת). אולי, כאשר אראה את העונה השישית אשנה את דעתי.

גם השבוע יש שאלה על "שקרניות קטנות ויפות":

מה דעתך על המשחק של מליסה, מונה, מאיה וג'נה בשקרניות קטנות ויפות?
שאלה בנוגע לסדרה אחרת:
מה דעתך עד כה על עונה 3 של נקמה?! לפי דעתי נחמדה עד כה, דעתך?



תגובה:

את המשחק של מליסה אני פחות אוהב, אולי גם בגלל הדמות, של מונה וג'נה אני מאד אוהב והן מופיעות מעט מדי בסדרה לטעמי. השחקנית שמגלמת את הדמות של מאיה הוכיחה בסדרות קודמות שאין בה משהו מיוחד וגם בסדרה זו המצב דומה.

לגבי נקמה, אותה תשובה כמו לשאלה על המנטליסט, לצערי, עדיין לא יצא לי לראות את העונה השלישית עד עתה, אצפה בה בקיץ ואפרסם את דעתי.

ביקשו את דעתי לגבי מספר סדרות:

די1, דעתך על rectify, the red road, rogue?
סדרות של רשתות קטנות, אבל יותר ממומלץ לך לנסות, בעיקר rectify.



תגובה:

את Rogue אהבתי מאד ולפי דעתי מדובר בסדרה מעולה, את Rectify צריך לראות במצב נפשי מסוים, מדובר בסדרה טובה אבל כבדה מאד. אומר רק זאת, צפיתי בה רק בגלל השחקנית אביגיל ספנסר, שחקנית שיש לה הכל (משחק טוב ואמין, יופי ועוד...), את Red Road ממש לא אהבתי ולפי דעתי הייתה משעממת מאד.

ועתה, שאלות נוספת על סדרות שאני אוהב (מה קורה השבוע ?...):

די1, מה אתה אומר על חניבעל, חושב להתחיל לצפות אבל אני ממש לא אוהב אימה, השאלה אם הסדרה יותר לכיוון האימה או יותר לכיוון המתח והאינטרקציה בין הדמויות?

גם מענייין אותי מה אתה חושב על בבילון 5, אם לדעתך גם היום היא מספיק חזקה בפני עצמה כדי לצפות בה, למרות שעברו הרבה שנים.



תגובה:

לגבי חניבעל, זו ממש לא סדרת אימה, מדובר יותר במותחן פסיכולוגי וכן גם לאינטראקציה בין הדמויות. כדאי לצפות, מדובר בסדרה כתובה היטב.

לגבי "בבילון 5", התשובה שלי היא כן. בניגוד למשל לסדרות "מסע בין כוכבים" על כל הספין אופים שלה, היא עדיין ראויה לצפייה בעיקר משום שמדובר בסיפור מההתחלה ועד הסוף ולא התמקדות במדע הבידיוני. יש את המוטיב המדע בידיוני, אבל מי שרואה אותה מבין שהוא יותר בשוליים ומה שבמרכז הוא הסיפור. אמליץ לצפות בה בכל שלב בחיי.

עוד בקשה לחוות דעתי על סדרות:

מה דעתך על הסדרה Veep ? מה דעתך על פרק הסיום העונות הרביעית של חסרי בושה, ומה דעתך באופן כללי על הסדרה ? ומה דעתך על הפרק החדש של משחקי הכס ?!!



תגובה:

לגבי Veep, מדובר בסדרה נחמדה עם שחקנית על, אבל אחריי עונה זה קצת מיצה את עצמו והסדרה תלויה בג'וליה יותר מדי.

לגבי חסרי בושה, רק השניות האחרונות שלו, כאשר רואים את ג'ימי חוזר, רק אז הפרק היה שווה משהו. כל השאר היה משעמם.

ויש גם שאלה אישית השבוע והיא מגיעה מדניאל:

יצא לי לקרוא באחת הפינות שאתה כותב ספר... מה איתו? אתה עדיין עובד עליו?



תגובה:

באיטיות, אבל כן. אני בעמוד 824 כרגע (מתוך מטרה להגיע לאיזור 2200, אותם אחלק למספר ספרים) וזה אמור להיות רק החלק הראשון. אני הולך על סיפור גדול שיתפרס על פני זמן רב. תודה על העניין שגילית.

קיבלתי בקשה משני קוראים לגבי סדרה פופולארית (ושאלה נוספת דומה הגיעה במייל), הלא היא "משחקי הכס":

הראשונה הגיעה מאמיר:

שמתי לב שבכלל לא ערכת עליה ביקורת, או שלב סיכום עונה ? מדוע ?

והשנייה מקורא שלא הזדהה:

כן בבקשה תעשה עליה איזה ביקורת מאוד אשמח D:
אני יודע שאתה לא חושב שהיא מדהימה אבל בבקשה אם תוכל למען הקוראים שלדעתי מאוד אוהבים את הסדרה.
פסח שמח



תגובה:

לצערי, אין לי יותר מדי מה להגיד עליה. כאשר היה לי פרסמתי כתבה שעסקה בסדרה, מלבד זאת התייחסתי אליה במספר פינות (חפשו את הכתבה והתגובות בבלוג). אומר רק זאת, רק מסוף העונה השנייה התחלתי לראות בה סדרה איכותית וגם אז היו לה נפילות מדי פעם. במידה ולאחר שאצפה בפרק (או פרקי הפתיחה) של העונה הרביעית ויהיה לי משהו חדש לומר, אכתוב ביקורת. לפני תחילת העונה פשוט לא היה לי מה לומר, מצטער.

אדיר לוי חזר השבוע עם שאלות משלו:

מה אתה חושב על אנשי המחר ? חוצה כוכבים ? הם יחודשו ? למי יש יותר סיכוי להיות מחודשת לפי רייטינג, יציבות וכול זה .. אתה מתגעגע ל90210 ? חחחחחחחחחח גם אני לא :D



תגובה:

לגבי אנשי המחר, סדרה נחמדה, אבל לא יותר מזה. לא מתפלא על הרייטינג שלה.
לגבי חוצה כוכבים, פרסמתי עליה ביקורת ואני לא נסוג ממנה.
לגבי השאלה האחרונה, אני לא מתייחס.

רוני שאל מספר שאלות:

על מה העלילה של הסדרות הנ"ל (Line Of Duty ו The Wrong Mans)?
מה כיוון ההתרשמות שלך על הפיילוטים של 'Turn' ו'Silicon Valley'?
חג שמח.
דרך אגב, שאלה שלא קשורה לסדרות: מה הוא השם שלך?!



תגובה:

לגבי Line Of Duty, בכל עונה מספרים סיפור של שחיתות במשטרה בברטניה והמחלקה לחקר שחיתויות במשטרה שחוקרת את המקרה.

לגבי The Wrong Mans, מדובר בחנון שמפחד מהצל של עצמו, אשר מרים טלפון ומקבל שיחה מאדם מיסתורי. קבלת השיחה תוביל את חייו ואת חיי חברו הטוב לסחרור אשר יהיה מעורב בו ריגול וכאשר מספר אנשים ירצו לחסל אותו בעקבות זאת.

לגבי Turn, אולי אערוך עליה ביקורת מקיפה יותר אבל לפי הפיילוט מדובר בסדרה כבדה. מאד. מאד.

לגבי Silicon Valley, סדרה מיותרת.

לגבי השם שלי, ציינתי שאני מעדיף לא לפרסם זאת מפאת רצון לשמור על אנונימיות. אולי לפני שהבלוג ייסגר אפרסם. יש למה לחכות ? (-:

אליסון דילורנטיס (באמת ?) שאלה:

איזה סדרה טובה יותר, The Lying Game או Pretty Little Liars?



תגובה:

אין בכלל ספק, Pretty Little Liars, למרות שככל שהפרקים נעו קדימה The Lying Game  התחבבה עלי יותר ויותר.

2 תגובות:

עידן אמר/ה...

אני זה ששאלתי על משחקי הכס (בתגובה השנייה) ותודה רבה לך על התשובה!
עכשיו ראיתי את פרק 2 בעונה הרביעית ורציתי לדעת אם יש לך להגיד עליה משהו?
גם על פרק 8 בעונה 3 אם יש לך משהו.
תודה רבה על התשובה הכנה ואני מאוד אוהב את הבלוג שלך!
פסח שמח וכשר D:

אנונימי אמר/ה...

התחלתי לצפות בסדרה 24 ולפי מה ששמעתי שזאת סדרה ששינתה את פני הטלבזיה ושזאת סדרה מעולה אני עד עכשיו מתאכזב קצת האם בהמשך היא תשתפר?והאם לפני דעתך היא באמת סדרה ששינתה את פני הטלבזיה?2.שמעתי שאתה כותב ספר אפשר לדעת בקצרה על מה הוא יעסוק ולאיזה גילאים הוא יתאים?