יום שני, 7 באפריל 2014

בוודאי שמתם לב ש...



פרק סיום הסדרה של How I Met Your Mother אכזב. במשך תשע עונות "מכרו" לנו סדרה, אשר הכותרת שלה הייתה "איך פגשתי את אמא שלכם" ואולם, בסופו של דבר, עושה רושם שהסדרה הייתה למעשה הסיפור של טד ורובין. קצת עלוב, אם אתם שואלים אותי. הידיעות על כך שה"אמא" תמות הגיעו כבר לפני מספר שבועות ובפרק הסיום גילינו שזה אכן קרה ולאחר שהילדים אישרו לו, טד עושה ניסיון נוסף עבור רובין, אשר נראה שסוף סוף עומד להצליח. אבל בכך למעשה המפיקים מרמים את קהל הסדרה. הם רצו להשיג הכל, גם את העובדה שטד קיבל את אשת חלומותיו וגם את רובין. את העובדה שרובין לא יכולה (ובתחילה גם לא רצתה) להוליד ילדים פתרו בכך שטד הוליד שני ילדים מאשתו הראשונה ועכשיו הדלת פתוחה עבור שניהם. זהו פתרון קיטשי מדי, שכביכול כולם מקבלים מה שהם רוצים: ללילי ומארשל יש שלשה ילדים, מארשל הוא שופט פדארלי, לבארני נולדת בת ובסוף גם רובין וטד, הזוג של הסדרה כמעט מההתחלה, מוצא את עצמם ביחד סוף סוף. אני לא אומר שצריך לעשות סוף כמו של "צ'אק", אבל זה כבר יותר מדי ובוודאי שלא אמין. זה מה שקורה כשרוצים יותר מדי.

פרק סיום העונה הרביעית של The Walking Dead לא אכזב. נכון, לא מדובר באותה איכות של פרק 14 של העונה הרביעית, אבל עדיין מדהים לראות שהסדרה ממשיכה לשמור על איכות גם בעונה הרביעית שלה ופרק סיום העונה הוכיח זאת. אחת הסיבות היא, שבהפקה לא מהססים להרוג דמויות ראשיות, לא מפחדים ליצור פרקים שבמרכזם דמות אחת או שתיים בלבד (ולראיה פרק 14 הכה מדובר) ואפילו פרק סיום העונה, אשר הביא כצפוי כמעט את כל הדמויות המרכזיות לאותו מקום ("הטרמינוס"), סיפק דרמות מעניינות, כאשר ראו את ריק למעשה קורע לאדם את העורק הראשי שלו במו שיניו ורוצח בלי הפסקה אדם שמנסה לחנוק את בנו. יכול להיות, שראשי רשתות הברודקאסט צריכים לראות כיצד רשתות הכבלים עושים זאת נכון ולפתח תוכניות בצורה נכונה ולא את אותן תוכניות בילוש, רפואה או עריכת דין שאנו רואים כל כך הרבה פעמים על המסך.

העונה השנייה של Hannibal ממשיכה להראות עד כמה הציבור האמריקאי טיפש. נכון, בעונה השנייה בוצע קיצוץ תקציבי גדול, אשר בא לידי ביטוי בכך שכמעט ואין צילומי חוץ ורוב הסדרה מצולמת באולפנים, אך עדיין הסדרה מראה בחצי העונה שעברה עד עתה, שמדובר בסדרה באיכות טובה בהשוואה למרבית הסדרות שיש היום ברשתות הברודקאסט. לפי דעתי, במידה והסדרה הייתה משודרת ברשת כבלים היא הייתה מצליחה יותר ושאלת חידושה לא היה עולה על הפרק בכלל (היא הייתה מחודשת ללא בעיות). למרות שבהשוואה לסרטים, היא נופלת באיכות, אך בנוף הסדרות שיש היום כדאי, לפי דעתי, לשים אליה לב.

הסדרה The 100 מאבדת גובה. לאחר התחלה מבטיחה בה הסדרה הניבה 0.9 נק' מדד, בפרק השלישי שלה היא כבר הידרדרה ל 0.6 נק' מדד בלבד. כמו כן, הסדרה איבדה מספר צופים רב: מ 2.66 ל 1.9 מיליון צופים בלבד ואנחנו רק בפרק השלישי. אין ספק, שעבור הרשת עדיין מדובר בנתונים סבירים, במיוחד עבור השלב הנוכחי של העונה, אך גם אין ספק שמדובר באכזבה גדולה עבורה, לאחר שתלתה בה תקוות גדולות. מעניין יהיה לראות באם מגמת הירידה שלה תמשך והיכן היא תיעצר, או שמא היא תצליח להתאושש ולזנק בחזרה. הבעיה גדולה יותר לאור העובדה שאין לה כמעט מתחרות בשעת השידור שלה, פרט אולי ל Modern Family, וגם היא לא בשיא כוחה כבעבר (רק 3.2 נק' מדד בשבוע שעבר).

קיימת סדרה נוספת שכדאי לשים לב אליה כעת. לפני מספר שבועות עלתה העונה השנייה של הסדרה Da Vinci's Demons ולאחר שלשה פרקים בלבד אל תוך העונה, אפשר לומר זאת בפירוש: נמצאה היורשת ל The Tudors. בתחילה חשבו שהיורשת תהיה The Burgias ולאחר מכן תהו באם זו תהיה Camelot או אולי אפילו Black Sails, אך חווית הצפייה בסדרה זו עולה על שלושתן. הדמויות מעניינות, התסריט "זורם" בצורה חלקה והמשחק ללא דופי. לטעמי, פשוט כיף לצפות בה מדי שבוע. אני עדיין לא מבין מדוע רשתות הברודקאסט האמריקאיות לא פונות לכיוון הזה. אולי Reign תפתח את הדלת עבור הז'אנר הזה. לפעמים קשה להבין את מקבלי ההחלטות ברשתות הנ"ל.

מדהים לראות כיצד מוות של דמות בסדרה משדרג את הנתונים שלה בטווח הקצר. כפי שרבים יודעים, בסדרה The Good Wife חיסלו את הדמות של וויל גארדנר לפני שני פרקים. וראו הפלא ופלא, פתאם הסדרה מניבה בפרק של השבוע שעבר 1.8 נק' מדד (זינוק מ 1.4 נק' מד בשבוע הקודם). קשה להבין מדוע הצופים חוזרים לצפות בסדרה דווקא לאחר שדמות ראשית שלה מחוסלת, אולי בכדי לראות האם משהו ישתנה, אבל בכל זאת מדובר בעונה החמישית שלה, אז כמה כבר יכול להשתנות ? הרשו לי לנחש, שבעונה הבאה הנתונים יחזרו להיות באיזור 1.3 ומטה, למרות שלפי דעתי מדובר בסדרה איכותית והנתונים שלה לא מתאימים לאיכות שלה.


השבוע הגיעו ויגיעו לסיומן עונות של 11 סדרות:

יום ראשון - Shameless, House Of Lies
יום שני - Murdoch Mysteries, Being Human
יום שלישי - Justified, Arctic Air
יום רביעי - The Smoke
יום חמישי - Under the Gunn, Suits
יום שישי - The Neighbors
יום שבת - Heartland

השבוע גם עלו 4 סדרות חדשות:

יום ראשון - Turn, Veep, Game Of Thrones, Silicon Valley

6 תגובות:

gil אמר/ה...

בד"כ מסכים איתך,
חייב לומר שממש אהבתי את פרק הסיום של איך פגשתי את אמא, הם ממש לא "רימו אותנו", הוא לא היה מושלם אבל לטעמי מספק והכיוון שבחרו נהדר.

גיל.

אנונימי אמר/ה...

די1, מה אתה אומר על חניבעל, חושב להתחיל לצפות אבל אני ממש לא אוהב אימה, השאלה אם הסדרה יותר לכיוון האימה או יותר לכיוון המתח והאינטרקציה בין הדמויות?

גם מענייין אותי מה אתה חושב על בבילון 5, אם לדעתך גם היום היא מספיק חזקה בפני עצמה כדי לצפות בה, למרות שעברו הרבה שנים.

תודה

שי אמר/ה...

תודה,אני מסכים איתך בנוגע לפרק הסיום של איך פגשתי את אמא. מה דעתך על הסדרה Veep ? מה דעתך על פרק הסיום העונות הרביעית של חסרי בושה,ומה דעתך באופן כללי על הסדרה ? ומה דעתך על הפרק החדש של משחקי הכס ?!!

אנונימי אמר/ה...

אני שמחה לדעת שיש שותפים לדעתי לגבי חניבעל.. כמובן שהסדרה לא מגיעה לרמה של שתיקת הכבשים אבל הסדרה עצמה באמת נהדרת ופשוט עצוב לראות שהיא מקבלת רייטינג כזה...

דניאל אמר/ה...

יצא לי לקרוא באחת הפינות שאתה כותב ספר... מה איתו? אתה עדיין עובד עליו?

אנונימי אמר/ה...

תיקון קטן: האדם שריק דוקר בלי הפסקה ניסה לאנוס את בנו ולא רק לחנוק אותו.

מעבר לזה החלק הראשון של העונה היה בינוני אבל החלק השני היה מעולה.
ההפרדה לקבוצות קטנות איפשרה התמקדות גדולה יותר בכל אחת מהדמויות, וגם החזירה את הרגשת הבדידות, היאוש וחוסר האונים שפגשנו בעונה הראשונה. זה רק העצים כך פרק ובאמת כל הכבוד לתסריטאים שהמציאו את עצמם מחדש אחרי שסאגת המושל הרגישה עייפה מדי.