יום ראשון, 27 במרץ 2011

ביקורת: The Chicago Code – עונה ראשונה, פרקים 7-1: היינו כבר בסרט הזה.



נראה כי בארה"ב אוהבים ללכת על בטוח ולכן כמעט מדי עונה ניתן למצוא סדרות עריכת דין, רופאים וגם משטרה. הדוגמאות האחרונות הן Off The Map (רפואה), The Whole Truth (עריכת דין) ו Detroit
1-8-7 (משטרה) של רשת ABC ועתה גם ניתן להוסיף את סדרת המשטרה הנ"ל של רשת FOX. ואני שואל: בשביל מה אנחנו צריכים את זה ?
בשנות השמונים (1987-1981) רצה הסדרה "בלוז לכחולי המדים" ומשנת 1993 ועד שנת 2005 רצה הסדרה NYPD: Blue. מה כבר הסדרה הזאת יכולה לספר שהשתיים שקדמו לה לא יכולות ? שום דבר. גם הפעם יש לנו פוליטיקאים מושחתים שצריך להפיל, רונין גיבונס (בגילומו של דלרוי לידנו) וגם הפעם יש מספר שוטרים שרוצים להפיל אותו בראשותו של דארק וייקובסקי, אבל מעל כולם ניצבת מפכ"לית המשטרה תרזה קולבין (ג'ניפר בילס), השוטרת הצעירה ביותר שהגיע לפסגה ועתה היא רוצה לנקות את שיקאגו.
למעשה, אין הרבה מה לומר על הסדרה הזאת. לפחות עד כה, התסריט בסדר והמשחק טוב, אבל הרעיונות כבר משומשים ולעוסים ולמעשה די נמאס לראות את אותם סיפורים מחדש. אין בשורה מיוחדת שיוצאת מהסדרה הזאת. אין גם זווית שונה להסתכל על האירועים. מנסים כביכול מדי פעם להראות את האירועים מנקודת מבטם של השוטרים השונים, אבל בפועל זה יותר מבלבל מאשר חדשני ומרענן.
אז, לראות או לא לראות ? על פי הרייטינג לא בטוח שהיא תישאר פה לזמן רב, אז לא הייתי מציע להתמכר לה.
יתרה מכך, אם הרשת האמינה בסדרה כל כך מדוע היא העלתה אותה רק בחצי השני של העונה, לאחר שהרייטינג של Lone Star היה קטסטרופאלי והיא בוטלה אחרי 2 פרקים בלבד, ושל Lie To Me ו Human Target היה בינוני במקרה הטוב ? מדוע הרשת לא פתחה איתה את העונה ? המבקרים אהבו אותה וחשבו שהיא איכותית. אני לא רואה את זה ברעיונות ובתסריט, אולי רק במשחק. אין בה גם את אלמנט של "אופרת סבון" בכדי למשוך צופים.
מסקנה: אפשר לדלג עליה, לא תחמיצו הרבה. בקרוב מאד יעלו סדרות משטרה אחרות, אל דאגה.

Share on Facebook

אין תגובות: