יום שני, 28 במרץ 2011

בוודאי שמתם לב ש...


הפרק האחרון של העונה הרביעית של צ'אק מתוכנן להיות משודר ב 16 במאי. אני לא יודע כמה מכם שמו לב, אבל בבוקרו של אותו יום רשת NBC אמורה לפרסם את לוח החורף החדש שלה לעונת 2012-2011. כלומר, אם עד אותו יום לא נקבל חדשות אודות הסדרה, וצופי הסדרה צריכים לקוות שאכן לא נשמע חדשות לגביה משום שסביר להניח שבמידה ונשמע יהיו אלו חדשות רעות, בבוקרו של אותו יום, ושעות מספר לפני שידור הפרק האחרון של העונה, חובבי וצופי הסדרה ידעו האם הפרק שבו הם יצפו באותו ערב יהיה הפרק האחרון של הסדרה. לדעתי, מדובר במצב מעצבן עבור מעריצי הסדרה. לסדרה נותרו 5 פרקים לשידור ואם נוציא את הערב מהמשוואה בשל סיקור מפגש 4 הנשיאים במקום שידור פרק של הסדרה, נותרו 7 שבועות בהן יכולה הרשת לשדר הפרקים. כלומר, הם יכלו להקדים את שידור הפרק האחרון של הסדרה. יהיו שיראו בשידור הפרק בערבו של יום בו הסדרה תבוטל מעין "סגירת הסיפור" במקרה של ביטול הסדרה, אבל לדעתי לצופים יהיה קשה לשמוע בבוקר על ביטול הסדרה ובערב לראות את הפרק האחרון שלה. או שרק אני חושב כך ?

נקודה נוספת בנוגע לצ'אק היא: הסדרה עומדת בפני מלחמה נוספת. לאחר שלפני שבועיים הסדרה נאלצה להתמודד עם אפקט שעון הקיץ, אשר הוריד את הרייטינג שלה מ 1.7 ל 1.6 נק' מדד, הרי שהחל משבוע שעבר הסדרה נאלצת להתמודד עם מפלצת נוספת. קוראים למפלצת "רוקדים עם כוכבים". מפלצת הרייטינג הזאת עשויה לתת את המכה האחרונה לרייטינג של הסדרה והוכחה לכך ניתנה כבר ביום שני שעבר כאשר הסדרה ירדה לשיא שלילי של 1.5 נק' מדד. מצד שני, במידה ולאחר שידור הפרק הבא של הסדרה היא תתייצב על 1.7 נק' מדד בחזרה, אפשר יהיה לומר שהסיכויים שלה לקבל עונה נוספת עדיין יהיו סבירים עד טובים. לדעתי, הסדרה צפויה לרדת מעט יותר בנתוני הרייטינג שלה, עובדה שתגרום לאפשרות לחידושה לכמעט בלתי קיימת. הלוואי ואתבדה.

בשקט בשקט אפשר כבר לראות את מפת חידושי הסדרות לעונה הבאה של הרשתות הגדולות הולכת ונסגרת. רשת NBC החליטה, פחות או יותר, עם אלו קומדיות היא רוצה לחזור בעונה הבאה ונשאר לה להחליט אלו דרמות כושלות היא מעוניינת להחזיר, רשת ABC כבר החליטה (מלבד הסדרה Brothers & Sisters) אלו סדרות לבטל או לחדש, רשת FOX סגורה גם היא על הסדרות שהיא מעוניינת לחדש, ואילו ברשת ה CW ההתלבטות היא רק לגבי Hellcats (אם נרצה להאמין להדלפות ש One Tree Hill סיימה את דרכה). ברשת CBS המצב קצת יותר מעורפל אבל הסדרות היחידות שעתידן לא ברור הן: הספין אוף של Blue Bloods ,Criminal Minds ו The Good Wife שאחת מהן, ואולי שתיים, ככל הנראה יבוטלו.

הרשת שנמצאת במצב הגרוע ביותר לקראת העונה הבאה היא רשת ה CW. הרשת, על פי הדיווחים, נפרדת השנה מ 3 עד 4 סדרות: Life Unexpected, Smallville, One Tree Hill ואולי גם Hellcats. אם נביט על הפיילוטים נבחין כי הרשת הזמינה 6 פיילוטים, אשר חלקם לדעתי ממש גרועים ולכן בכל זאת קיים סיכוי ש One Tree Hill או Hellcats יקבלו הזדמנות נוספת, משום שהרייטינג של סדרות הרשת בלאו הכי לא כה גבוה ויצירת לוח כמעט חדש לגמרי יגרום בסופו של דבר לקריסה טוטאלית של הרשת. מהבחינה הזאת ברשת יצטרכו להחליט האם להמשיך עם סדרה וותיקה, עם נתונים מוכחים אבל יקרה מאד (One Tree Hill) וככל הנראה גם בסוף דרכה, או עם סדרה חדשה עם בעיית רייטינג אבל זולה יותר ועם אפשרות גדולה יותר לצבור קהל חדש (Hellcats). מה אתם הייתם מעדיפים ?

לפני שבועיים הסתיימה העונה השלישית של הסדרה הבריטית Being Human. הפרק האחרון של העונה הסתיים כאשר (זהירות ספויילר !!!) מיטשל הערפד נהרג על ידי חברו הטוב ביותר ג'ורג' באקט של רחמים. מה שלא רבים יודעים היא העובדה שהשחקן אשר מגלם את מיטשל, איידן טרנר, חתם על חוזה להופיע בסרטי The Hobbit (הסרט הראשון אמור לצאת בשנת 2012 והשני בשנת 2013). העבודה על הסרטים הללו תקשה על השחקן להצטלם לעונה הרביעית של הסדרה. במידה ויחליטו להוריד את הדמות שלו מהסדרה קשה לי לראות אותה מצליחה לשמור על אותה רמה. הדינאמיקה בין 3 הדמויות: מיטשל, ג'ורג' ואנני הייתה לב הסדרה והוצאת חלק אחד מהמשוואה עשויה לדעתי לגרום לבעיה רצינית, גם אם מבחינה קריאטיבית ימצאו דרך להמשיך את הסיפור.

ביום חמישי חזרה הסדרה The Hard Times of RJ Berger לעונתה השנייה. הסדרה, אשר בעונתה הראשונה היוותה מבחינתי את ההפתעה הטובה ביותר לחודשי הקיץ חוזרת, לדעתי, מוקדם מהרגיל. הסדרה הזאת היא סדרת קיץ לכל דבר וכך היה צריך להשאיר אותה. רוח השטותיות, הילדותיות וההומור הפיזי שלה מתאים יותר לחודשי הקיץ, מאשר לחודשי האביב, אשר מבשרים את סיום עונת החורף 2012-2011. תוסיפו לכך את העובדה שבניגוד לחודשי הקיץ, בשלב הזה של העונה הסדרה תתמודד מול סדרות של הרשתות הגדולות ולהלן מתכון להפיכת סדרה שהייתה בעונתה הראשונה מרענן נהדר לחודשי הקיץ החמים לסדרה שעשויה לאבד עצמה לדעת. ואני עוד לא מתחיל להביט על הנושא הקריאטיבי של הסדרה, שעונתה השנייה היא החשובה ביותר שלה, במיוחד לאור הצלחת העונה הראשונה שלה. אז יכול להיות שב MTV מנסים להמשיך את המומנטום של הסדרה Skins שהוא גם לא בין הגבוהים שיש, אבל לפי דעתי הם טועים. מה דעתכם ?

הפרק העשירי של הגרסה האמריקאית של Skins הוליד את הרגע הגדול ביותר והיחידי שהיה ממש איכותי של הסדרה הזאת בעונתה הראשונה (עדיין לא ברור אם תהיה עונה שנייה). הקטע שבו סטנלי עולה על הבמה ומתחיל לשיר את השיר של Tears For Fears אשר נקרא Shout היה פשוט חזק ואינטנסיבי ולמעשה היווה את הצידוק היחידי לצפות בגרסה האמריקאית המאד חיוורת ליצירת האומנות הבריטית. האם זה הופך לאופנה בסדרות טלוויזיה שדמויות פשוט פוצחות בשירה ? ב Glee עושים את זה, גם ב"אנטומיה של גריי" מקדישים לכך פרק והנה, גם הגרסה האמריקאית של Skins יצרה רגע בלתי נשכח באמצעות השיר הזה. עונה שלמה של 10 פרקים הולידה קטע של 3 דקות מושלמות עם שיר מושלם. גם העריכה הייתה מושלמת כאשר רואים איך מישל מביטה בסטנלי כשהוא שר ולמעשה רואה אותו בפעם הראשונה, רואה את סטנלי האמיתי ומתאהבת. אפשר לצפות בקטע פעם אחר פעם וליהנות כל פעם מחדש.

פרק 17 של הסדרה The Good Wife, אשר שודר לפני כשבוע היה פשוט פנטסטי, במיוחד הדקות האחרונות שלו. הפרק היווה Game Changer מבחינת כל מה שידענו עד עתה על הסדרה בכלל וקלינדה בפרט. חבל יהיה לראות את הסדרה הזאת נפרדת מאיתנו בטרם עת. לדעתי, מבחינת סדרות עורכי הדין היא האיכותית מכולן, נכון לעכשיו. וכן, זה כולל גם את הסדרה Harry's Law. הבעיה היחידה שלי עם הסדרה הזאת היא העובדה שמשנים את הכיוון שלה עם הזמן והדוגמא של מה שעשו בעונה הזאת לדמות של קלינדה היא רק דוגמא אחת. מפאת אי הרצון לגלות ספויילרים לא ארחיב בפרטים, אבל צופי הסדרה בוודאי יודעים למה אני מתכוון. בשלב מסוים הדמות שלה, שהיא דמות נהדרת, תהפוך ללא אמינה בשל כל השינויים התכופים והסדרה תאבד את הדבר הכי יפה שבה וזה יהיה חבל. זאת כמובן בתנאי שהיא תחזור לעונה שלישית. ואני מקווה שזה יקרה.

לא ברור מה עומד לקרות עם הסדרה Off The Map ואני לא מתכוון לשאלה האם הסדרה תזכה לעונה שנייה, אני מתכוון לעונה הראשונה שלה. כזכור, עוד לפני שהסדרה עלתה לשידור הוזמנו 6 תסריטים נוספים מעבר ל 13 הפרקים שכבר אושרו לה בעונה הראשונה. עתה, כאשר מצבה ברייטינג גרוע מאד ומאחר ונותרו לה שני פרקים בלבד עד תום 13 הפרקים שהוזמנו עבורה, נשאלת השאלה: מה עומד לקרות עם 6 התסריטים הנוספים שלה ? האם ברשת יחליטו בכל זאת להעניק לה הזדמנות נוספת לפני שהם מבטלים אותה בתום העונה או שמא יחליטו להפסיק את ההרפתקה הקטנה הזאת בתום 13 הפרקים ? סימן לכך אולי ניתן למצוא בעובדה שכאשר רשת ABC פרסמה השבוע את מועדי סיום הסדרות שלה בחודש במאי לא נמצא זכר לסדרה. כלומר, או שהסדרה תסתיים בתחילת חודש אפריל בתום 13 הפרקים (סיכוי גדול יותר), או שהיא תסתיים בתחילת חודש יוני (סיכוי נמוך). כבר בתחילת חודש אפריל נוכל לדעת את התשובה. בכל מקרה, במידה ולא יאושרו 6 הפרקים הנוספים, אפשר כבר להגיד זאת בקול רם עוד לפני שהרשת תכריז על כך: הסדרה בוטלה (עובדה שאמורה לקרות בכל מקרה). העובדה שכן ידועה היא, שפרק 13 אמור להסתיים בקליף האנגר.

רשת Cartoon Network הודיעה השבוע על הפרויקטים החדשים והסדרות החדשות שהיא עובדת עליהם לעתיד הקרוב. כמו כן, הודיעה השבוע הרשת על חזרת סדרות מסוימות לעונה נוספת. הסדרה שנעדרה מהרשימה היא Tower Prep. בשל העובדה שהסדרה לא זכתה להודעת ביטול רשמית מהרשת לאחר שעונתה הראשונה הסתיימה בחודש דצמבר 2012 עדיין נותרה תקווה שהיא תשוב לעונה שנייה, אבל העתיד בהחלט לא נראה ורוד. קשה לי להאמין שהרשת הייתה משמיטה בכוונה את חזרת הסדרה לעונה נוספת, במיוחד לאחר שאת הידיעה על חזרת Star Wars לעונה רביעית היא הכניסה לרשימה הרשמית. יכול להיות שעדיין אין חתימה עם ההפקה על חזרת הסדרה לעונה נוספת, אבל עברו כמעט 4 חודשים מהרגע שהעונה הראשונה הסתיימה והסיכויים לכך לא גדולים. זה לא נראה טוב, אבל תחזיקו לה אצבעות אולי זה רק שאלה של זמן.

Share on Facebook

תגובה 1:

נעמה אמר/ה...

תמיד הפינה הזאת מענינת, אבל הפעם היא היתה מרתקת במיוחד!