יום שישי, 29 בספטמבר 2017

שלב סיכום עונה: The Defenders, עונה ראשונה: מספקת את הסחורה



רבים מצופי סדרות הקומיקס בכלל ו"נטפליקס" בפרט ציפו בכיליון עיניים לסדרה The Defenders, אשר הייתה אמורה לאחד את ארבעת הגיבורים, שקיבלו סדרות משלהן: "דרדוויל, ג'סיקה ג'ונס, לוק קייג' ואיירון פיסט. מיני סדרה בת שמונת הפרקים גם סיפקה את הסחורה בסופו של דבר.

צריך לציין זאת כבר בתחילת הסקירה. כפי שקרה עם היקום הקולנועי של "מארוול", גם היקום הטלוויזיוני של גיבורי "מארוול" תוכן כבר מתחילת הדרך. חלק מהתיכנון היה שהסיפור המרכזי ש"רץ כחוט השני" בין הסדרות, כלומר היריבות מול ארגון הפשע "היד", יגיע לסיומו במיני סדרה הזאת. מהבחינה הזאת, חייבים להוריד את הכובע בפני "נטפליקס" וההפקה על יצירת מוצר טוב מאד (אם כי, אני פחות אהבתי את הסדרות של לוק קייג' ואיירון פיסט).

כאשר ניגשים אל התכן של המיני סדרה אפשר גם לברך את ההפקה, משום שפרט לדמויות של וורד וג'וי (ג'סיקה סטרופ), כל הדמויות המרכזיות שחזינו בהם בסדרות של ארבע הגיבורים (אולי למעט גם הדמות של The Punisher, אך אפשר להבין את היעדרותו, משום שהוא עומד לקבל סדרה משלו שתעלה ממש בקרוב). גם חלוקת הדקות די שיוויונית, כולל של דמויות המשנה כגון קלייר, קולין ופוגי.

גם הצורה שבה סופר הסיפור הייתה טובה. גם הצופים שלא צפו בסדרות הקומיקס הקודמות של הרשת יכלו לצפות בסדרה זו, המיני סדרה יכולה, ללא ספק לעמוד בפני עצמה עם התחלה, אמצע וסוף. נכון, יש התייחסויות למה שקרה בסדרות קודמות, אך זה לא תנאי הכרחי בכדי ליהנות מהמיני סדרה.

חייבים גם להדגיש. למרות שלמכתחילה דובר על כך שמדובר במיני סדרה בודדת ולא תוכננה מיני סדרה נוספת שבה הגיבורים יתאחדו, סביר מאד להניח שבעתיד בהפקה ינסו לאחד את הגיבורים (או לפחות חלקם) למיני סדרה נוספת, הרי שלמרות הכל בהפקה סגרו באופן כמעט סופי את סיפורה של "היד". לפחות ארבע מתוך חמש הדמויות המרכיבות את "היד" חוסלו במיני סדרה (לא ברור באופן סופי מה קרה למאדם גאו). הם יכלו למשוך את הסיפור עוד יותר אבל לא עשו זאת. מהבחינה הזאת יהיה מעניין לראות אילו נבלי על יופיעו בעונות הבאות של הסדרות אם בכלל.

ולסיום, אני יודע שכמה מהצופים לא אהבו כל כך את הדמות של אלקטרה בעונה השנייה של "דרדוויל", אבל אני דווקא כן, ולכן העובדה שהיא זוכה לתפקיד כל כך חשוב בסדרה היה מעניין מאד ולא פחדו להציג אותה גם כפושעת, ובסופו של דבר כפושעת המרכזית של הסדרה, אך עדיין להראות את הצד הרך שלה בכל מה שקשור למת'יו. יהיה מאד מעניין לראות אם הדמות שלה תחזור, כפי שזו של דרדוויל חזרה.

אולם, יש גם מספר הערות שחייבים להעיר. בשל העובדה שהמיני סדרה יכולה לעמוד בפני עצמה, לוקח לה זמן רב לעבור משלב ההתחלה אל החלק המרכזי של הסדרה. בשל העובדה שצריך לאחד את סיפוריהם של ארבע הדמויות לוקח יותר משני פרקים עד אשר הסדרה נכנסת להילוך גבוה.

גם הדקות האחרונות של הסדרה אכזבו (זהירות ספויילרים). הסדרה מסתיימת בקרב אחרון וסופי בין אלקטרה ודרדוויל (דרך אגב, כבר ראינו סצינה דומה ב"באטמן נגד סופרמן"). למרות הפיצוץ הגדול והעובדה שלמשך זמן רב לא מוצאים את גופתו של דרדוויל, כל הצופים יודעים שהוא נשאר בחיים משום שכבר אושרה עונה שלישית לסדרה. של כך לא היה צריך להראות שהוא אכן ניצל.

כמו כן, אפשר גם לראות כאן עד כמה הבחירה בפין ג'ונס כאיירון פיסט הייתה שגויה. לאור הליהוקים המעולים של שאר הדמויות (כולל דמויות המשנה) הליהוק של ג'ונס נראה רע מאד, למרות שהדמות שלו היא המרכזית במיני סדרה ואולי גם בשל כך זה נראה בצורה כל כך ברורה. מצד שני, (ולמרות שראיתי שהיו צופים שהתנגדו לדעתי), לפי דעתי קריסטין ריטר ממשיכה לעשות עבודה מעולה ובשתי דרגות משל שאר הדמויות בכל הסדרות.

ולבסוף, למרות ניסיונות ליצור "משפטי פאנץ'", המיני סדרה סובלת מרמת הומור נמוכה מאד. חבל מאד. דרך אגב, השורות היחידות שכן יכולות להעלות חיוך כלשהו מוענקות לדמות של קריסטין ריטר, הלט היא ג'סיקה ג'ונס.

אז, לראות או לא לראות ?

לראות. למרות התחלה איטית מדובר במוצר טוב מאד. עוזרת לכך העובדה שמדובר בשמונה פרקים בלבד. לפי דעתי במידה והיו מעניקים לסדרה שלשה עשר פרקים זה היה יותר מדי והייתה נוצרת "מריחה" של הסיפור. 

אין תגובות: