יום רביעי, 28 בספטמבר 2016

ניתוח: נתוני הרייטינג של השבוע הראשון של עונת 2017-2016 ברשתות הברודקאסט, מה הם אומרים ?



לאחר המתנה של כארבעה חודשים עלתה בשבוע שעבר עונת השידורים החדשה ברשתות הברודקאסט האמריקאיות. הערב הראשון שאפשר להצביע עליו כמשמעותי עבור מנהלי הרשתות היה ערב יום חמישי מאחר ושתי תקוות של הרשת לא הצליחו לרגש, הכוונה היא ל Pitch של רשת FOX ו Notorious של רשת ABC. כמו כן, Rosewood קרסה לחלוטין עבור רשת FOX בפרק הפתיחה של העונה השנייה ללא עזרת Empire. מצד שני, הצד השמח, רצועת הקומדיות של רשת NBC הצליחה לשרוד (Superstore ו The Good Place). עדיין מוקדם לקבל החלטות סופיות לגבי הלוחות, אבל בהחלט אפשר להצביע על מגמות. להלן 6 מהן:

1. לרשת ABC יש מזל שיש לה עדיין את שונדה ריימס בצוות שלה - זו הסיבה שברשת אסור לתת למפיקים אחרים לחקות אותה ואת הסטייל של התכניות שלה. הכוונה היא כמובן ל Notorious, אשר עלתה בערב יום חמישי, ואשר קהל הצופים של הרשת כמעט ולא טרח לנסות אותה. לאחר שהיא שודרה אחריי "האנטומיה של גריי" ובמשבצת השידור של "סקנדל", הנתונים נעצרו על 5.4 מיליון צופים ו 1.1 נק' מדד בלבד. הסדרה איבדה כחצי מהקהל ש"האנטומיה" השאירה לה (2.4 נק' מדד). כבר עתה ברור שהסדרה לא תהפוך ללהיט כפי ש"סקנדל" הייתה, אבל הנתונים הללו, אשר הגיעו לאחר שיווק אדיר של הסדרה בעונת הקיץ הן בגדר אסון עבור הרשת. אין דבר אחד בנוגע לסדרה שהרשת יכולה להיות שמחה לגביו. אין גם ספק שהנתונים הללו לא סייעו ל How To Get Away With Murder להמשיך לאבד גובה כפי שקרה לה בעונה השנייה (5.2 מיליון צופים ו 1.4 נק' מדד).

2. רשת FOX מאוכזבת מאד מהסדרה בה תלתה את מירב הציפיות שלה - הסדרה Pitch, אשר צברה הייפ גדול מאז פרסום הלוח של הרשת, שינוי מועד עלייתה לאוויר ועד לעלייתה לאוויר השיגה נתונים גרועים מאד (1.1 נק' מדד ו 4.3 מיליון צופים). ועדיין, צריך לשים את הנתונים בערבון מוגבל. הנתונים הללו פחות גרועים מהנתונים של Notorious של רשת ABC היות ול Notorious היה את "האנטומיה" שתוביל אליה ואילו לרשת FOX היה את Rosewood, אשר הניבה 3.6 מיליון צופים ו 0.7 נק' מדד בלבד (עלייה של כמעט 40%). כלומר, הסדרה רשמה עלייה מסוימת בנתוני הרשת, אך עדיין זה לא מספיק. אם לוקחים בחשבון שגם Chicago Med לא הצליחה כל כך במשבצת השידור שלה (1.4 נק' מדד) אזי לא מדובר בכישלון גדול. אולם, ברשת יצטרכו לעקוב מקרוב אחר נתוני הפרקים הבאים של הסדרה. ירידה נוספת, אפילו קלה מאד לאזור 0.9 נק' מדד תיחשב לקטסטרופה.

3. הקומדיות של רשת NBC הפתיעו - הנתונים של Superstore היו יפים מאד (1.5 נק' מדד ו 5.4 מיליון צופים) וגם אלו של The Good Place לא היו רעים (1.4 נק' מדד ו 5.2 מיליון צופים). הצעד של הרשת, לנסות להשיק רצועת קומדיות שהן לא סיטקום הצליח לה, אולי גם בשל העובדה ששידרה פרק של Superstore אחרי שידור האולימפיאדה ובשנה שעברה אחרי The Voice. כמו כן, הקומדיה הנ"ל שווקה בצורה חזקה מאד. עושה רושם שהסדרה לא רשמה קפיצה גדולה בקהל הצופים, אך מצד שני, היא ביססה לעצמה קהל בסיס. נכון, עדיין מוקדם מכדי לפסוק לגבי The Good Place, הרי שהסדרה שמרה כמעט על כל הקהל ש Superstore השאירה לה. במידה והנתונים הללו לא ישתנו יתר על המידה בעתיד הקרוב, ברשת יראו בסדרות הללו הצלחה. כן, עד כמה שזה נשמע מוזר. נצטרך להמתין לפרקים הבאים בכדי להיות חכמים יותר.

4. נתוני פרק פתיחת העונה השלישית של Empire יכולים לגרום למנהלי רשת FOX לשחרר אנחת רווחה - נכון, נתונים של 4.2 נק' מדד הם נתונים נמוכים מאד ביחס לנתוני פתיחת העונה השנייה. וכן, יכול מאד להיות שהנתונים ימשיכו לרדת בשבועות הקרובים, אך הסדרה חזרה עם עלייה קלה מנתוני סיום העונה השנייה ואולי בכך גם מראה שהקהל שלה התייצב לאחר עונה שנייה מאכזבת, למרות שאולי ברשת ציפו ליותר. כמו כן, עדיין מדובר בדרמה בעלת הנתונים הגבוהים ביותר.

5. הסדרות Designated Survivor ו Leathal Weapon התחילו ברגל ימין - העיבוד הטלוויזיוני של Leathal Weapon עמד על 2.2 נק' מדד וכ 8 מיליון צופים ובוודאי נהנה מהתמיכה של Empire, אבל העובדה שהסדרה הצליחה כמעט כמו נתוני Rosewood בעונה שעברה למרות שבעונה שעברה כוחה של Empire היה גדול יותר מראה על עוצמה מסוימת. הסדרה גם הצליחה להשוות את הנתונים של Designated Survivor, אשר רבים ציפו לה והייפ שלה היה גבוה מאד (2.2 נק' מדד וכ 10 מיליון צופים). מצד שני, זה גם מראה על כוחה של Designated Survivor, אשר לא היה לה את Empire החזקה בכדי להשיק אותה ואשר הכפילה את נתוני Nashville מהעונה שעברה ואף ניצחה את רצועת השידור שלה בכל פלטפורמה (כולל American Horror Story). במידה והסדרה תצליח לשמר את הנתונים באזורים הללו ברשת יצהלו. הבעיה היחידה היא שמדובר בהשקה הגדולה ביותר של הרשת בשנה הזאת ובאפשרות הגדולה ביותר של הרשת לפתח להיט ובכל זאת היא הצליחה מעט יותר ממה ש Quantico הצליחה בעונה שעברה  (ואשר התפוגגה בשלב מסוים). ברשת לא צריכים להיכנס לפאניקה בעקבות הנתונים, לקונספט הנ"ל יש קהל, אך הם צריכים להיות מעט מאוכזבים והם בוודאי מקווים שאולי קהל חדש יצטרף או שלפחות לא תירשם ירידה בנתונים.

6. הקומדיה Kevin Can Wait היא לא הלהיט שברשת ציפו שתהיה, אבל... - הקומדיה רשמה התלהבות גדולה בקרב מנהלי הרשת בעונת הפיילוטים הקודמת, אך הנתונים שהסדרה הניבה בערב הפתיחה לא היו מספיק טובים. על פניו 11 מיליון צופים ו 2.6 נק' מדד נראים כנתונים טובים, אך בשל העובדה ש The Big Bang Theory שודרה לפניה סביר להניח שהנתונים מעט מרמים. מצד שני, The Big Bang Theory רשמה ירידה של כ 20% לעומת הפרק הפתיחה של העונה שעברה ועדיין הסדרה הניבה נתונים דומים לאלו של Life In Pieces מהעונה שעברה. בעונות קודמות, הקומדיות של הרשת לא הצליחו להחזיק 70% מנתוני TBBT למרות ששודרו אחריה. ובכל זאת, מדובר בשם גדול מאד של הרשת ובקומדיה אשר ברשת ציפו ממנה ליותר.

אין תגובות: