יום שישי, 23 בספטמבר 2016

לוח הערכות לקראת עונת 2017-2016: רשת ABC



ערב יום שני של רשת ABC לא אמור להיות ערב בעל נתונים גבוהים מדי. "רוקדים עם כוכבים" ימשיך לנוע בין 1.6 ל 2.2 נק' מדד עם פיקים קטנים במקרה של תוכניות הסיום, אך לא מעבר לכך. עובדה זו לא אמורה לסייע יתר על המידה ל Convictions להשיג רייטינג גבוה. במידה והסדרה תצליח לגרד את 2.2 נק' מדד זו תהיה הפתעה גדולה מאד. ככל הנראה, היא אמורה להסתפק ב 1.8-1.6 נק' מדד במקרה הטוב וגם נתונים אלו נראים גבוהים מעט. הסדרה מייצרת באז בקרב קניינים מחו"ל אבל לא יותר מדי, ולכן לאחר הפתיחה שלה לא אתפלא אם היא תנוע לנתונים שיותר קרובים ל 1.0 נק' מדד מאשר ל 2.0 נק' מדד. עדיין, אני לא רואה אפשרות, פרט לקריסה מתחת ל 1.0 נק' מדד, שהסדרה לא תקבל עונה נוספת.

ביום שלישי, ערב השינויים של הרשת, גם בערב זה לא צפויות הפתעות גדולות מדי. The Middle צפויה להביא איתה יציבות, אך סביר להניח שהנתונים ינועו סביב 1.8 נק' מדד ופחות מעל ל 2.0 נק' מדד. American Housewife לא צפויה לזרוח יתר על המידה ו 1.4 נק' מדד יחשבו להישג עבורה. הקומדיה כמעט ולא ייצרה באז ועל פי מבקרי טלוויזיה מארה"ב מדובר בעוד קומדיה רגילה להחריד שהרשת מנפקת בשנים האחרונות. Fresh Of The Boat תנוע לכיוון 1.0 נק' מדד, אך לא תרד מחת לכך. עושה רושם שהסדרה ייצבה לה קהל, אם כי גם במקרה שלה, להיט גדול היא כבר לא תהיה, אבל עושה רושם שעונה נוספת היא לא תתקשה לקבל. The Real O'Neals תתקבל בבעיה לקראת העונה הבאה ושאלת חידושה אמורה להיות רלוונטית מאד לקראת קבלת ההחלטות לעונה הבאה. רק במידה ולרשת לא יהיו פיילוטים חזקים, הסדרה צפויה לשרוד. ואילו במקרה של "ש.י.ל.ד.", המותג נמצא בדעיכה, הנתונים כבר כמעט ולא קיימים. חידושה יהיה תלוי ברצון הרשת לשמר את היקום של "מארוול" גם במדיה הטלוויזיוני, משום שנתוני הרייטינג שלה בעונה הבאה לא יספיקו. מצד שני, נתונים כגון אלו שהשיגה הסדרה בעונה שעברה אמורים להספיק. השאלה היא רק כמה הצופים יהיו מוכנים לחכות לסדרה שעה נוספת. ולחשוב שהסדרה החלה בשעה שמונה...

ערב יום רביעי של הרשת לא אמור להשתנות יתר על המידה. The Goldbergs תנוע סביב 2.0 נק' מדד ועונה נוספת היא דבר אלמנטרי עבורה. הפלופ של הרשת צפויה להיות Speechless שכמעט ולא מדברים עליה. במידה והיא תצליח זה יהיה יותר בגלל החוזק של הרשת בקומדיות ופחות בגללה. הסיכוי לכך, נמוך. Modern Family, תשייט לעונה נוספת, מאחר ומדובר בסדרה עם הנתונים הטובים ביותר של הרשת, אך מגמת הירידה האיטית של הסדרה בנתוני הרייטינג תמשך. עובדה זו תגרום לירידה קטנה בנתוני Black-Ish, אך זה לא ימנע ממה לקבל עונה נוספת. ולבסוף, עושה רושם שהסדרה החדשה של קיפר סאת'רלנד, Designted Survivor, אמורה להצליח בערב יום רביעי, לפחות בהתחלה. המשך העונה תלוי מאד באיכות הסדרה, נצטרך להמתין לחמישה או שישה הפרקים הראשונים בכדי להיות חכמים יותר. לפחות נקודת ההתחלה שלה היא טובה, כאשר היא גם מייצרת באז וקניינים מחו"ל מתעניינים בה מאד.

יום חמישי של הרשת עומד לסבול בעונה הבאה. "האנטומיה של גריי" אמנם תמשיך להניב נתונים שינועו בין 2.0 ל 2.5 נק' מדד ומן הסתם תקבל עונה נוספת, מספר 644...הבעיה תהיה בשעתיים הנוספות. Notorious לא צפויה להניב נתונים גבוהים, 1.5 נק' מדד יהיו הפתעה גדולה מאד, סביר להניח שהנתונים יהיו גרועים מכך. קשה לי לראות את הסדרה שורדת מעבר לעונה הראשונה שלה, במיוחד לאחר שלרשת יש תוכניות נוספות של שונדה ריימס בקנה. נכון, קניינים מחו"ל התעניינו מאד בסדרה, אבל יותר בשל השחקנית הראשית, פייפר פראבו ופחות בגלל הסדרה. How To Get Away With Murder צפויה להמשיך לשקוע ולהתקרב אל 1.0 נק' מדד, בוודאי לקראת סוף העונה שלה. אבל, סביר להניח שהיא תזכה לעונה נוספת. אולי אחרונה. הרבה יהיה תלוי במצב שאר הדרמות של הרשת.

ביום שישי, מדי שנה Last Man Standing ניצלת ברגע האחרון והמצב לא אמור להשתנות גם בשנה הבאה. עדיין הסדרה תנפק נתונים סבירים בכדי לחזור, השאלה תהיה רק כלכלית. Dr. Ken לא צפויה לחזור לעונה שלישית, מאחר וקשה לראות את הסדרה אפילו מגיעה ל 1.0 נק' מדד בממוצע בעונה הבאה, סביר מאד להניח שהיא תניב פחות מכך.

יום ראשון של הרשת יעמוד בעונה הבאה לפני קריסה. עושה רושם ש Once Upon A Time ניצבת לפני סוף דרכה. בין אם זה יקרה בתום העונה הבאה או בעונה שלאחר מכן זה עדיין לא ברור, אך אין ספק שקשה לראות מצב שהסדרה תשרוד מעבר לכך. כבר בתום העונה הנוכחית הנתונים שלה לא היו טובים, אך הם היו הטובים ביותר של הרשת בערב זה. מכיוון שהסדרה גם סובלת מבעיות קריאטיביות שרק הולכות וגדלות במקום להיפטר, סביר להניח שגם בעונה הבאה נזכה לראות בריחת צופים מהסדרה הזאת. מעריצי הסדרה צריכים להתחיל להתרגל לעובדה שהיא לא תהיה באוויר עוד זמן רב. עדיין, פרט למצב גרוע במיוחד, שלא נראה לעין, הסדרה צפויה לשרוד, עם דגש על המילה לשרוד, לעונה נוספת וכנראה גם אחרונה.

בשעה תשע הרשת תסבול כרגיל מהתחרות עם The Walking Dead ו Secrets & Lies לא צפויה להניב מעל 1.1 נק' מדד, בוודאי לא לקראת תום העונה. במידה ותראה נתונים כאלה הסדרה תשרוד. אם לרשת יש סדרה שיכולה לשרוד בשעה זו הרי שמדובר בסדרה הנ"ל. עדיין, מדובר בפלסתר ולא יותר מכך.

את הערב תנעל העונה השנייה, שצפויה להיות גם האחרונה, של הסדרה Quantico. הסדרה איבדה גובה ככל שהסדרה נעה אל סיומה, וזאת במקום שתעשה את הדרך ההפוכה, בשל העובדה שרק בסוף העונה התגלתה התמונה האמיתית. מסתבר שחלק נכבד מהמעריצים כבר זנחו אותה. זו תהיה הפתעה אם לאורך זמן היא תצוף מעל 1.0 נק' מדד. ובמקרה כזה חרב הביטולים תגיע. הסיכוי שלה לשרוד יהיה רק בגלל מצב גרוע של הרשת או בשל עונה נוספת של פיתוחים גרועים, כפי שחזינו העונה.

בחצי השני של העונה מחכות לרשת מספר סדרות חדשות נוספות. בגזרת הדרמות, רק ל Scandal ו Still Star Crossed יש סיכוי כלשהו לשרוד ומכמה סיבות. לגבי האחרונה, מדובר בסדרה של שונדה ריימס ברשת ABC. כמו כן, הסדרה עניינה קניינים רבים מחו"ל וזאת למרות שהיא זכתה רק לפרזנטציה ואפילו פיילוט לא הופק לה. וכן, בשל העובדה שכבר בשלב הזה היא זוכה לבאז נכבד ברשת. ועדיין, קשה לראות את הסדרה מצליחה יותר מ The Catch. לגבי Scandal, למרות השקיעה בעונה האחרונה, עדיין יש לה בקנה עונה נוספת, אך גם במקרה שלה, מתחילים לראות את הסוף.

שאר הדרמות של הרשת, The Catch בעונה שנייה, American Crime בעונה שלישית ו Time After Time לא צפויות לשרוד, כאשר לגבי האחרונה, תלוי גם היכן תשובץ ומתי. ככל שתשובץ לקראת תום העונה כך מצבה יהיה גרוע יותר, אלא אם יחכו ברשת לתקופת הקיץ.

בגזרת הקומדיות, Downward Dog ו Imagainary Mary צפויות להתבטל לאחר עונה אחת ואולי אפילו פחות מכך. 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה.
שני תיקוני עברית:
"רוקדים עם כוכבים" ימשיך לנוע בין 1.6 ל 2.2 נק' מדד עם פיקים קטנים... - תמשיך לנוע
Secrets & Lies עדיין, מדובר בפלסתר ולא יותר מכך.- פלסטר

אנונימי אמר/ה...

מה אתה חושב על קוונטיקו? אורפן בלאק? ועל סדרות הסטארגייט? מי מביניהן הטובה ביותר? לפי דעתי אטלנטיס ..
מה אתה חושב על הפקות המקור של הוט לאחרונה? על מטומטמת ועקרון ההחלפה וכדו..?