יום ראשון, 23 באוקטובר 2011

בוודאי שמתם לב... (סרטי הקולנוע הגדולים של הקיץ)

הסרט Transformers 3 היה מבחינתי אחד האכזבות הגדולות ביותר של השנים האחרונות. לסרט היה תקציב גדול מאד ובמאי טוב, אבל המוצר הסופי היה פשוט רע. ראשית, רבים מהמבקרים שלא אהבו את הסרט השני בסדרה טענו כי הסיפור שלו היה גרוע ולכן ציפו שבסרט השלישי ילמדו את הלקח אבל מתברר שבהפקה לא הפיקו לקחים והסיפור היה אפילו גרוע יותר מהסרט השני. גרוע עד כדי גיחוך. אני מתפלא שפטריק דמפסי הסכים להשתתף בסרט שכזה. נקודה שנייה שחייבים להדגיש היא, שהליהוק של רוזי הנטינגטון-וויטלי בתור המחליפה של מייגן פוקס הייתה פשוט החלטה אומללה. נכון, מדובר בדוגמנית שאמורה להיות יפה, אבל אפילו בסרט שכזה צריך שחקנית שיודעת לשחק מעט ובמקרה הזה רוזי אפילו לא מתקרבת לכך. יש דוגמנית על אחרת, ברוקלין דקר, שהייתה אחת מהמועמדות הסופיות, שדווקא הפגינה איכויות בסרטים אחרים אבל לא נבחרה. ואני שואל, מה היה הקריטריון לבחירה ? משום שדקר אפילו יפה ממנה. בנוסף לכך, גם הכימיה שלה עם שייה לה בוף הייתה גרועה. לפחות מייגן פוקס הייתה מוצר פלסטי שיכול לשחק.



הסרט Thor הציג בפנינו שוב את נטלי פורטמן בסדרת סרטים. כזכור, פורטמן שיחקה בשלשת סרטי Star Wars, אך בעוד שסרטי Star Wars הציגו מבחר שחקנים איכותי, הרי שב Thor פורטמן הוכיחה שהיא בדרגה אחת מעל כולם. כריס המסוורת' בתור ת'ור אמור להיות מעל כולם, ענק בארץ של גמדים, אך מלבד היותו בלונדיני, אני לא רואה דימיון בינו לבין הדמות שהוא משחק. הוא נראה כמו ילד בעולם של מבוגרים. פורטמן לא קיבלה זמן מסך רב בסרט, למרות שהיא אחת מהדמויות הראשיות, אבל ברגעים שהיא נמצאת על המסך הצופה מרותק. לצערי, הסיפור מעט משעמם, סצנות הקרבות היו משעממות והתסריט לא באיכות גבוהה כפי שהוא יכול היה להיות.



הסרט Captain America: The First Avenger היה מעט בעייתי. אין ספק שהסרט מכוון אל הצופים הצעירים, שרבים מהם לא מכירים את התקופה בה התרחשו כביכול האירועים, תקופת מלחמת העולם השנייה, ולכן חשבתי שלאחר שהסרט יגמור להציג את איועי ההתרחשות של טרום הפיכת סטיב רוג'רס לקפטן אמריקה ואת המאבק שלו בגולגולת האדומה יתנו לנו יותר מחמש דקות בתקופה של ימינו בכדי שהדור הצעיר יוכל להתחבר יותר לרעיון ולסרט. זה לא קרה. מבחינת המשחק, כריס אוונס עשה דווקא עבודה טובה מאד בתור הגיבור הראשי ובניגוד לכריס המסוורת' בת'ור הוא דווקא נראה כבחירה נכונה לתפקיד. מי שהיה מוזר לראות בסרט היה סבסטיאן סטאן, אותו ניתן היה לראות בסדרה Gossip Girl בתור קרטר בייזן, בתור ג'יימס "באקי" ברנס. סטאן נראה ילד ולא לוחם מובחר, היה רצוי להביא מישהו אחר. אלמנט מעצבן הוא שהסרט הבא שנראה בו את קפטן אמריקה הוא דווקא ב The Avengers ולא בסרט ייחודי ושני לקפטן אמריקה. יש סיפורים טובים שניתן לספר מהקומיקס שלו.



הסרט Green Lantern היה סביר ולא יותר מכך. ראשית, הוא הציג בפנינו את ראיין ריינולדס, אחד השחקנים הגדולים של התקופה הנוכחית וכמעט ולא מוערך, אשר עשה עבודה נפלאה בתור האל ג'ורדן\גרין לנטרן. יש בו את הילדותיות שזקוקים לה בתור האל, אבל כאשר הוא הופך לגרין לאטרן הוא עדיין אמין. בלייק לייבלי היא הימור פחות מוצלח. בניגוד לפורטמן שממגנטת את הצופה למסך בגלל האישות והכריזמה שלה הרי שלייבלי עושה זאת בעיקר בגלל יופיה וגופה המושלם. מבחינת משחק, הסדרה Gossip Girl קטנה עליה ורואים זאת בעונה הנוכחית, אבל היא עדיין לא מספיק טובה עבור שובר קופות שכזה. בנוגע לתסריט, מי שראה את סרטי הקומיקס שיצאו בשנים האחרונות הצליח גם לקבל את התסריט של שובר הקופות עוד לפני שיצא ולכן בכך קיבל כמעט שידור חוזר, מלבד הקטעים האישיים כגון הקטעים בין קרול פריס (בלייק לייבלי) והאל ג'ורדן ושאר הרקע של ג'ורדן עם משפחתו. היה רצוי אולי לברוא את הדמות מחדש.



הסרט The Smurfs הציף בוודאי רבים מהצופים היותר מבוגרים ברגשות נוסטלגיה. רבים מהצופים המבוגרים גדלו על הסדרה כשהיו קטנים. אחרי צפייה בסרט ניתן להגדירו ככשלון. הדבר היחיד הטוב שניתן לומר עליו הוא שהליהוק של 2 הדמויות הראשיות ניל פטריק האריס והאנק עזריה (בתור גאראגמל) היה נכון. עזריה מוכיח בכל פרויקט שלו (גם בכשלון של Free Agents) כמה כישרון יש לו והאריס מראה עד כמה גדול הוא ושהוא היחיד שלמעשה מחזיק את הסדרה How I Met Your Mother ואם תוציאו אותו משם לא יהיה טעם לצפות בה. עלילת הסרט הייתה פשוטה מאד ובעיקר פונה לילדים בני 8 עד 12. אפשר היה ללכת עם הסרט קצת רחוק יותר. הצופים שראו את הסדרה המצוירת כשהיו קטנים בוודאי יצאו מאוכזבים ואולי אפילו התנפצה להם אשליית ילדות. קשה להצביע על נקודה מסוימת, בין אם זה הרעיון הכללי, העלילה, או הבימוי והעריכה, אבל בהשוואה לסדרה המצוירת הסרט אכזב ובוודאי שלא יוצר חשק לראות סרט שני בסדרה, סרט שכבר החלו לעבוד עליו. חבל, היה לו פוטנציאל גדול.



Share on Facebook

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בסרט של הדרדסרים, אני חושב שמה שאכזב היה הפרט של ההגעה לקו הזמן שלנו.
זה פשוט היה מוזר מאוד לראות את הדרדסים "בזמן שלנו".
אני מקווה שבסרט הבא הם יחזרו ל"מסורת" מהסדרה, וישאירו את הדרדסים בתקופתם, ובכפרם..

אנונימי אמר/ה...

מצחיק עוד יותר לחשוב שסבטיאן סטאן היה אחד מהאפשרויות שחשבו עליה לשחק בתפקיד הראשי בקפטיין אמריקה

techtik אמר/ה...

Green Lantern הוא סרט מוצלח, ומסרט קומיקס לא הייתי מבקש יותר. נהנתי ממנו כמו שנהנתי מארבעת האלופים, ומאז שהסרט ההוא יצא, לא היה סרט קומיקס אחד ראוי להערכה.
קפטן אמריקה היה כישלון מבחינתי, למרות העובדה שבחרו שחקן שאני אוהב, המשחק שלו היה כל כך פתטי וילדותי בסרט, כל כך שונה מהמשחק בארבעת האלופים כאיש הלפיד המגניב. והשחקן הראשי של הסרט ג'אמפר- שם הוא נתן חתיכת משחק מוצלח.

חוץ מזה לא שמעת שיוצא לשניהם סרט המשך?
מעבר ל"הנוקמים" קפטן אמריקה יצא בסרט שני שיתרחש בניו יורק של היום, הסרט ייצא ב-2014, מוזר שאתה לא יודע את זה. פרסמו ב-IMDB.

רובוטריקים הוכיח את עצמו ככישלון מביך, ראיתי אותו בקולנוע, והתאכזבתי לגמרי. סרט שהוא כישלון מהדקה הראשונה עד האחרונה. חוץ מהסצינה
של הבניין הנופל שיש בכל סרט עם תקציב של מעל 30 מיליון, לא היה משו אחד מיוחד בסרט. היה ממוחזר כולו, שלא לדבר על זה שהרובטריקים עצמם לקחו חלק כל כך קלוש בסרט לעומת שני הקודמים שהיו ממש מוצלחים עם ההופעה של הרובטריקים המגניבים האלה.

סוף סוף בחרת בסרטים מוצלחים שהם בדיוק הסגנון שלי, בפעמים הקודמות ביקרת סרטים שלא שודרו בקולנוע בארץ בכלל.
תודה. אחהל של ביקורת.

D1D1 אמר/ה...

אני יודע שהנוקמים יהיה הסרט הבא שבו נראה את קפטן אמריקה. אני יודע גם שיהיה סרט המשך. לפי דעתי כל המשחק הזה עם הנוקמים מיותר. או שיהיה רק הנוקמים, או שכל דמות תקבל סדרת סרטים, המשחק בין השניים מיותר.

techtik אמר/ה...

מה רע.. לראות אותם בשני סרטים עם עליהל שונה לגמרי. די מגניב.

D1D1 אמר/ה...

הייתי רוצה שיהיה קודם סדרת סרטי קפטן אמריקה ואח"כ הנוקמים. לא לערבב את הסרטים באותה תקופה כאשר יצא סרט אחד בסדרה הזאת ולאחר מכן סרט נוסף בסדרה השנייה.