יום רביעי, 29 ביולי 2009

עשה זאת או שבור - סדרת ההתבגרות הטובה ביותר בטלוויזיה

בסדר, הבטחתי אז אני מקיים את ההבטחה שלי.הבטחתי שאצביע על סדרה בנוסח "אחת שיודעת" או "סודות ההתבגרות" שלפי דעתי הכי טובה, ועכשיו, לאחר צפייה בשלושה פרקים (הפיילוט והפרק השני והשלישי) אני יכול להגיד את שמה ולהכריז "עשה את זה או שבור את זה" היא לפי דעתי סדרת ההתבגרות הטובה ביותר שיש כרגע באוויר (ולא רק בגלל שחלק משאר הסדרות בחופשה כרגע). אני לא יודע עד כמה היא מצליחה בארצות הברית כרגע, משום שהיא סדרה שהעונה הראשונה שלה משודרת כעת ב ABC Family (שידרו אתמול את הפרק השישי ואני יודע שיהיו לפחות עשרה), כלומר רשת כבלים יחסית קטנה שאין לגביה כל כך הרבה נתונים, אבל אני יכול להצביע על דבר אחד: אם התסריט של הסדרה יישאר ברמה שהוא נמצא בו כרגע, אני חושב שהצלחתו מובטחת. אז במה עוסקת הסדרה ? הסדרה מספרת את סיפורם של בני נוער שמתאמנים כדי להגשים את חלומם להיות אלופיי המדינה בהתעמלות בתחומם (החל מהתעמלות קרקע, קורה, סוס...) ואח"כ להגיע לאולימפיאדה. הסדרה נפתחת, אגב בדומה לרוב סדרות ההתבגרות (החל מבברלי הילס המקורית ועד אחת שיודעת) , בנערה מבית ללא הרבה מזומנים, אח בכיסא גלגלים ואמא לא קונבנציונאלית, אמילי, בעלת יכולת גבוהה אבל בעלת פחד מקפיצה על סוס (אלמנט חשוב בהתעמלות) אשר מגיעה לאולם בו מתאמנים כדי להגיע לאליפות המדינה בהתעמלות (קרקע ומכשירים) מספר שבועות מאוחר יותר. הגעתה של אמילי משבשת את מהלך הדברים באולם משום שרק שלושת הראשונות אמורות לנסוע לתחרות ובאולם יש שלוש חברות שבמשך שנים מתאמנות ביחד פייסון, לורן וקיילי. ואחת מהן תעשה הכל על מנת שלא להפסיד את מקומה בשלושת הגדולים. אבל משהו קורה ו...לא, אני לא אתחיל בספוילרים כבר בשלב הזה. אבל לא רק נשים מתאמנות באולם, אחד מהגברברים שמתחרה על הטבעות הוא קרטר בעל שרירי הידיים הדי מרשימים. קרטר מאוהב באחת מהשלושה שציינתי למעלה אבל קיימת בעיה : האיסור היחיד של המאמן הוא : אסור שלמתאמנים יהיו חברים\חברות במובן הרומנטי. הבעיה גדולה שבעתיים משום שגם היא מאוהבת בו. למי שתוהה כמה אפשר לסקר את עולם ההתעמלות, אוכל להגיד שכבר בפרק הראשון ניתן להבחין בקנאה, בגידה, ניסיון לפגיעה פיזית, התאהבות וסחיטה. כך שניתן להגיד ללא חשש : יש מספיק חומר לכמה עונות ואני מקווה שיהיו כאלה. בעוד שפניהם של הצעירים די אלמונים (אולי חוץ מזאכרי שמשחק את קרטר אשר הופיע בכמה פרקים של סודות ההתבגרות כאחיה החורג של אנדריאה) פניהם של כמה מהמבוגרים מעט מוכרים יותר: ברט קולן ששיחק לאחרונה ב Damages ולפני כן כגודווין ב"אבודים", רוסה בלאסי ששיחקה בדרמה הרפואית Strong Medicine, קאנדס קאמרון בור שזכורה לכולם כדי.ג'י טאנר מ"צער גידול בנות" וכמובן סוזן וורד הסקסית (איך אפשר לא להתלהב כשרואים אותה, פשוט סקסית בטירוף) שמשחקת את אמה הצעירה של אמילי. התסריט של הסדרה טוב מאד, עיקבי, באיכות גבוהה ומזכיר במעט את האיכות של סדרה טובה אחרת "אורות ליל שישי" ומשרת מאד את השחקנים שמוציאים אותו לפועל. ניכר שהליהוק היה נכון ולא הלכו על שמות מוכרים מדי (צעד שעושים בדרך כלל ברשתות כבלים) ששרפו הרבה שעות מסך בשנים האחרונות. מכיוון ש"מגרש ביתי" כבר מזמן לא סדרת התבגרות (גילם של השחקנים כבר קרוב ל 30 והדמויות שלהם נעות לכיוון הזה), מכיוון ש"סודות ההתבגרות" מיצתה את הגימיק שלה לקראת סוף העונה הראשונה שלה והעונה השנייה שלה נראית כבזבוז זמן גדול, כשהתסריט שלה לא אמין (וליתר הבעיות שיש בה ראו אשכול קודם שלי שעסק בעניין זה) ומכיוון שלפי דעתי "אחת שיודעת" היא סדרה שהחל מהפרק הארבע עשרה של העונה הראשונה שלה לא ראויה לטלוויזיה (אולי רק כדי לצפות בבלייק לבלי) ולא רק בגלל הבעיות שיש לה מבחינה התסריט שלה (גם לגבי הבעיות בסדרה הזאת ראו אשכול קודם שלי), בצפייה בסדרה הזאת תוכלו ליהנות מ 42 דקות של סדרת התבגרות אמיתית, תסריט רגוע ולא תזזיתי מדי (אבל גם לא משעמם, בכלל לא, כפי שהדגמתי בפסקה קודמת שקורה בפיילוט ואני יכול לציין שממשיך גם לפרק השני והלאה) וכאן, בניגוד ל"אחת שיודעת" לא יהיו לכם שחקנים שמשחקים מוגזם מדי או שלוחשים כל הפרק (מישהו אמר צ'אק בס ?) או שהאפיון של הדמויות משתנה פרק לפרק או שכל מה שטוב בהם זה כמה שהם יפים וזהו. אבל אל תטעו, ב"עשה את זה או שבור את זה" יש לכם נערים ונערות יפים ויפות ומכיוון שעוסקים בספורט פיזי מאד ובגיל ההתבגרות סביר להניח שגם ההורמונים שלהם יצופו ובתדירות גבוהה מאד. מי שקורא את הכתבה הזאת יגיע לאותה מסקנה שאני הגעתי כשראיתי את הפיילוט ויום לאחר מכן את הפרק השני: זו סדרת ההתבגרות הטובה ביותר כרגע, ללא ספק.

אין תגובות: