יום רביעי, 25 באפריל 2018

שלב סיכום עונה: Strike Back, עונה שישי: יום האישה הבינלאומי...



לפעמים קשה להבין רשתות שידור. לאחר חמש שנים של אקשן חבר מנוחה החליטה רשת Straz לבטל את הסדרה Strike Back. לא ברור מדוע הרשת החליטה לבטל את הסדרה, אך בלהט הריבוטים של סדרות, הרשת החליטה להחזיר אותה אל המסכים. לא ברור מדוע היא עשתה זאת כל כך מהר. לאחר שהחזירה אותה אל המסכים החליטו בהפקה על ריבוט מלא של הסדרה והחליטו על קאסט חדש לחלוטין. בעיה הגדולה היא, שהקאסט החדש לא מגיע לקרסוליים של הקאסט הישן.

מכל הבחינות, בהפקה עשו בדיוק את מה שנעשה בחמש העונות הקודמות. רעיון כללי פשוט, כאשר במקרה שלנו מדובר על טרוריסט בשם אומיר אידרסי (דון הני), אשר יש לו תוכניות לגבי העולם המערבי. אליו מצטרפת אשתו, ג'ין לאורי (קתרין קלי), המוכנה לעשות הכל בכדי להמשיך את התכנית של בעלה לאחר שהוא נחשב כמת. כרגיל לאחר מספר פרקים מתגלה שהוא שרד את המתקפה על חייו והמאבק נמשך...

אל הקלחת נכנסים מדור 20 הבריטי, אשר יוצאים למאבק בכדי לעצור את אידריסי ולאורי. ועכשיו אנחנו מגיעים אל אחת הבעיות של הסדרה. הליהוק של השחקנים היה גרוע מאד והוא  בכל מה שקשור לליהוק הנשי של הסדרה, אולי יהיו קוראות שלא יאהבו לשמוע את הביקורת הבאה, אבל היא חייבת להיאמר. רוקסן מקי לוהקה לדמות של הקולונל נטלי ריינולדס וזאת הייתה השגיאה הגדולה ביותר שיכולה להיות. מדובר בשחקנית שאולי הייתה מתאימה לשחק באפרת סבון או בסרטים בעלי תוכן אירוטי, אבל לגלם דמות של קולונל בצבא הבריטי, אשר גם מובילה את היחידה המבצעית, זה הרבה מעבר ליכולת שלה. הסצינה היחידה שלה שהייתה אמינה הייתה סצינת הסקס שלה. נראה היה שניסו ללהק אותה להיות רונה מירטה הבאה, אך זה לא הצליח להפקה.

גם ליהוקה של אלין סומנווטה כטר"ש גרייס נובין היה ליהוק גרוע. אם רוקסן הייתה מוצר פלסטיק הרי שאלין הייתה ההפך מכך. היא לא מצליחה לרתק צופים אל המסך. ולא, זה לא קשור להופעה החיצונית שלה כטום בוי. הפעמים היחידות שהיא מרתקת אל המסך זה רק כאשר היא מפלרטטת עם הדמות של וויל ג'נסן (פיל דנסטר), וגם כאשר הלה מת ההצגה שלה כאילו היו לה רגשות כלפיו נראית בדיוק כמו מה שציינתי: הצגה.

אבל הבעיה הגדולה יותר מגיעה בליהוק הגברי. מה שהניע את הסדרה בעונותיה 2 עד 5 (העונה הראשונה נפרדת משאר העונות) הייתה מערכת היחסים החברית בין שתי הדמויות הגבריות הראשיות מייקל (פיליפ ווינצ'סטר) ודמיאן (סליבן סטייפלטון). בריבוט הנ"ל בהפקה ניסו לעשות זאת עם הדמויות של סמואל וייאט (דניאל מקפירסון) ותומאס מקליסטר (וורן בראון), אך השורות שנראו כל כך אמינות בין מייקל ודמיאן נראה מזויף על וייאט מקליסטר. רואים זאת בעיקר בשני פרקי הסיום כאשר הווטרנים חוזרים לשני פרקי סיום העונה. באותם פרקים הקאסט החדש נראים כמו שחקני משנה לעומתם. בעיקר הדברים אמורים לגבי וורן בראון, אשר כבר בסדרות קודמות בהן כיכב הראה שהוא יכול להיות דמות משנה טובה, אך לא דמות מרכזית.

וזאת גם הייתה בעיה נוספת של ההפקה. אם החליטו על ריבוט מלא של הסדרה אסור היה להם להביא את השחקנים הראשיים מהעונות הקודמות, משום שאז אפשר היה לראות את ההבדל הגדול בין השחקנים וכיצד לצוות החדש חסר כריזמה.

כמו כן, הרעיון להרחיב את החבורה מצמד (בעונות 2 עד 5) לארבעה אנשים בעונה זו אולי יכול היה להיות מובן לו היה מדובר בשחקנים איכותיים, אך בשל העובדה שמדובר בשחקנים בינוניים ובעיקר אפורים וחסרי כריזמה גורמת לכך שהאפרוריות מתחלקת עתה בין ארבעה אנשים וגם לכך שחלק נכבד מהדקות בסדרה מתבזבז על הדמויות הנשיות במקום מה שהסדרה הייתה טובה בו: הקשר בין הדמויות הגבריות. לו השחקניות בסדרה היו איכותיות ההחלטה הייתה נכונה. זה לא המצב.

מצד שני, בכל מה שקשור להתקדמות העלילה הרי שככל שהעונה מתקדמת כך גם האקשן של הפרקים. למרות שפרק הפיילוט אמור להיות זה שיזניק את הסדרה הרי שדווקא הוא היה חלש יותר, רק לקראת הפרק החמישי או השישי הסדרה צוברת תאוצה ונראית מעט יותר אמינה עד לסופה של העונה.

אז, לראות או לא לראות ?

למרות שבעונות 2 עד 5 אפשר היה לצפות בסדרה גם לו רצית קצת יותר מהאקשן ומעט סצינות סקס, אשר רובן לא קשורות כמעט לתסריט. בעונה זו הצופה נשאר ברובה של העונה עם התחושה שזה בדיוק מה שיש ותו לא. התסריט דלוח והקסם שהיה לסדרה בעונות קודמות לא קיים, למרות שמנסים לשכפל אותו. 

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מה דעתך על בית הנייר?

אנונימי אמר/ה...

ונראה שכל הצופים חשבו כמוך כי נראה שהיא שוב בוטלה... ;) תודה

אנונימי אמר/ה...

^היא לא בוטלה,הם חידשו לעוד עונה